/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
NetgearTrådløsRouter m/Cyberci
Fra : quatzh
Vist : 534 gange
165 point
Dato : 04-05-07 18:09

Jeg har for nyligt fået Cybercity internet over telefonlinien.

Efter telefonstikket har jeg modem/router fra cybercity, jeg har ikke tilmeldt mig trådløs adgang, da det koster 50kr. om måneden for at leje en cybercity trådløs router.

Jeg har i forvejen en Netgear Trådløs Router, den er rimelig ny og har ved tidliger netværk (Lan) virket fint, uden udfald.

Jeg har sat min Netgear efter cybercity modemet, jeg har sat hr45 stikket (eller hvad det nu hedder) i ethernet udgang fra modemet of ind i et af lan stikkene i netgear'en.

Jeg har opsat Netgear'en således at den ikke fungere som en dhcp server (eller hvad det nu hedder ;) )

Here goes: Når jeg bruger netværksstikkene virker nettet ubeklageligt, men det trådløse er ikke helt optimal.

Min kærestes acer er 2-3 år gammel, her virker nettet fint. men min acer der ca. er 1-2 år, her virker nettet også, men det falder tit ud, i mellem 10 sec og 1 minut, det sker fra hvert andet minut til 15 min. mellemrum.

Jeg har opdateret drivere og det skulle virke fint. jeg kan virkelig ikke finde ud af hvad der er galt, nogen der kan hjælpe???

Btw. det har ikke noget med forbindelsen at gøre, da denne ligger mellem 70 og 100%

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 04-05-07 19:27

Det er muligt du skal gøre sådan i stedet:

Modem/router>uddele fast DHCP til router 2 som så kan uddele DHCP til de bærbare.

Router 2 er så medlem af modem/router-netværket
Router 2 laver sit eget netværk.
De bærbare er så medlem af router 2 netværket

Kommentar
Fra : transor

Dato : 04-05-07 19:52

Jeg har enlignende konfiguration, men ikke gjort noget for at indstille router 2. Det virker bare med fabriksindstillingen. Jeg har undertiden op til 5 forskellige computere kørende samtidig, både på internettet og i indbyrdes netværk, dog normalt kun en på trådløst..
Router 2 er nu en Philips. Det var før en Topcom, men dens strømforsyning kunne ikke holde garantiperioden ud.

Det kan være at du bare skal resette router 2 til fabriksindstillingen og lade den om at uddele og oversætte de dynamiske adresser.

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 82 point
Dato : 04-05-07 19:56

Den kan ikke uddele noget DHCP ved tilslutning i lanporten.

Kommentar
Fra : quatzh

Dato : 05-05-07 10:46

Nej den kan nemlig ikke uddele dhcp når modem/router er sat i lan porten, men det nytter ikke noget at sætte stikket fra modem i internet stikket i Netgear routeren, den kan jo ikke uddele dhcp når det er modemet det udeler disse, derfor er den sat i lan port og indstilet til ikke at være dhcp servere, og det virker jo også, bort set fra den ene bærbar, her falder forbindelsen som sagt ud nogle gange. men virker altså stadig nogle gange.

Fabriksindstillinger virker jo ikke, igen fordi standardindstillingerne er at den skal fungere som dhcp server..

e.c : din ide lyder rigtigt, problemet er at jeg ikke kan indstille modem/router, da det er sådan en leje en fra cybercity. der fulgte en cd med hvor man kan opsætte computer og netværk, men dette sker helt automatisk, og jeg kan ikke selv bestemme noget. Og den kan ikke indstille modem så den får af vide at der er en trådløs router bagefter, fordi man så skal bruge deres router. lame...

Men jeg vil prøve og se om jeg kan connecte til model/router vhs. ip, senere i dag..

Ellers nogen der har forslag?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-05-07 17:25

Modem/router uddeler aut. DHCP til den der er sat til.
Hvis den der er sat til er en router(2) - så får router(2) adgang til internettet.
Router(2) sættes til via uplink porten på router(2)

Router(2) håndterer sit eget netværk med evt. wireless på alle router(2) LAN portene.
Router(2) håndterer også DHCP på AP (wireless)

DHCP bruges kun af router til at styre de tilsluttede comp via LAN porten / wireless AP

Her hos mig har vi:

Modem > router1 med AP
kabel til switch
kabel fra switch til router2 med AP

Comp. på router1 og 2 kan ikke se hinanden

Alle går på internettet med kryptering og MAC filter, så vi undgår snyltere og hackere

Kommentar
Fra : quatzh

Dato : 05-05-07 18:29

Den forklaring fatter jeg intet af.. sorry

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-05-07 18:51

Ok - det router halløj kan også virke forvirrende.

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::router/modem...............internet
computer...............................router(2)........................_/
bærbar1- - - - - - - - - - - - - - AP_/
bærbar2- - - - - - - - - - - - - - -AP_/

AP er accessPoint som er i din router med wireless
:::::::: er tegneafstand.
- - - - er wireless forbindelse
AP_/ er wireless forbindelse på router2
.............. er kabelforbindelse
Router/modem er den fra cypercity
Router(2) er den router med AP (wireless)

Router2 skal uddele DHCP

Router2 bør krypteres.

Håber at dette virker oveskueligt, eller må vi tage lidt ad gangen.

Kommentar
Fra : quatzh

Dato : 05-05-07 19:08

Fatter det stadig ikke, jeg har jo ikke en computer inden min trådløse router..

Nå men, jeg har selv fundet ud af det, nu er min Netgear trådløs med standard indstillinger, bortset fra at jeg har sat den til have den mac adresse, min computer har, som jeg brugte til at opsætte modemet fra cd'en, og så er lan stikket fra modemet smidt i upling på den trådløse..

Det virker fint nu, så er spørgsmålet bare om den igen falder ud, time will show, men ec du får mine points.. tak for hjælpen anyway..

, det gør det så kan jeg se, da jeg skulle poste dette indlæg gik den ud.. arhh

Godkendelse af svar
Fra : quatzh

Dato : 05-05-07 19:09

Tak for svaret e.c.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-05-07 19:53

modem til uplink på router - så skal routeren uddele DHCP til de bærbare.

Kommentar
Fra : quatzh

Dato : 05-05-07 21:37

det har jeg også gjort, men min bærbare falder stadig ud

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 06-05-07 13:18

Hvad med signalstyrken hos den bærbare som falder ud.
For der er vel installeret den rigtige driver til den bærbares adapter. (det hedder det også når den er indbygget)

Kommentar
Fra : quatzh

Dato : 06-05-07 17:43

styrken er næsten helt i top, og det er de rigtige drivere. fatter bare ikke at min kærestes gamle skod computer ikke ryger af når jeg gør, det giver ingen menning, jeg har prøvet at skifte channel og det med b og g osv...

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 06-05-07 19:49

Rigtige drivere.
I enhedshåndtering står der vel det rigtige navn for den adapter som er i comp.
(jeg går ud fra at det er en indbygget adapter)
Med dettet program kan du se hvad din adapter hedder.
http://www.majorgeeks.com/download4181.html
Giv den lige tid, når du har valgt det sted hvor du vil hente den.

Kommentar
Fra : quatzh

Dato : 07-05-07 21:55

jamen jeg har de nyeste drivere...

På mit arbejde som IT supporter, havde jeg i dag en henvendelse fra en der også havde en acer, han havde det samme problem, både på universiteternes "eduroam" netværk og hjemme ved ham selv, alt for sat korrekt op, det er nok intels netværkskort der er noget billigt crap

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 08-05-07 00:11

Ja - det ser da snart ud til at være fejlen, nu hvor det meste er prøvet.

Det er godt du siger det, for der er netop en Acer her på det lille netværk som tabte forbindelsen.
Men efter jeg var inde og tildele en fast lokal IP har den kørt godt et stykke tid.
Der er Web 64 hex kryptering og Mac filter