/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
automatisk nummerering af fakt
Fra : fjendsbo
Vist : 648 gange
200 point
Dato : 02-05-07 11:09

min storebror har et firma hvor han laver fakturaer i Excel. nu har han så spurgt mig om det kan lade sig gøre at numerere disse fakturaer således at nummeret stiger med en hver gang der udskrives en faktura.......
Jeg mener ikke umiddelbart det kan lade sig gøre, men måske er der nogen her der har en løsning?

VH Fjendsbo

Kommentar
Fra : transor

Dato : 02-05-07 11:15

Det må kunne lade sig gøre med noget ordentlig programmering.

Man gemmer nummeret på den sidste faktura som en variabel i en fil på disken.
Det kan være i skal have en professionel programmør til hjælp.

Accepteret svar
Fra : berpox

Modtaget 210 point
Dato : 02-05-07 11:40

Det har jeg løst før....lidt søgning på Kandu havde ledt dig til denne tråd

http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=81647

Så hit med en emailadresse i private meddelelser - og så får du excel-skabelonen

mvh berpox

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 02-05-07 18:46

En faktura i excel????????' Jeg mener excel er en program til regneark m.m., men sku da ikke til at skrive en faktura.
Brug dog et regnskabsprogram eller skriv selv fakturanummer.

hawaii7

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 02-05-07 20:40

>> hawaii7: Nu kommer det jo an på hvor stort et firma, og hvor mange transaktioner der er tale om.

Faktisk er der rigtig mange små firmaer med relativt få transaktioner der benytter sig af regnearket til det med fakturaer....

>> Fjendsbo: Skabelonen er afsendt

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 03-05-07 20:30

Kan det fremsendte bruges? Eller skal der også lige noget vejledning til?

Godkendelse af svar
Fra : fjendsbo

Dato : 05-05-07 09:16

Tak for svaret berpox. Min kære storebror har vist opgivet at gøre det selv, så nu har han bestemt sig for at betale sig fra det, forder er ingen af os der kan kode, og når han skal have det til at fungere sammen med brevfletning og udskrivning bliver det lidt langhåret.

VH Fjendsbo