/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Virus lukker pc ned.
Fra : F.Kyllesbech
Vist : 678 gange
100 point
Dato : 30-04-07 09:09

Jeg har haft den før på en gammel PC hvor jeg opgav. Nu skal jeg hjælpe en kammarat med at få fjernet hans virus, som er total det samme problem.

Problem:

Der kommer et lille skilt (rude) frem der siger jeg nu har 30 sek. til at gemme alt inden PC lukker ned. Når jeg kommer i nærheden af download af virusprogram på internet eller bare skriver virus under søg, lukker PC ned.

Bub- Bub- Hvad er løsningen. Skal jeg lægge et virusprogram ind fra CD-R. Prøve at opdatere dette og så gå i fejlsikret tilstand uden at være tilkoblet Internet? Og på den måde prøvet at fjerne virus. Ligger den i bundkortet? For så er det svært..

Flemming

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 30-04-07 09:18

Kunne tyde på en manglende service pack2

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-04-07 09:28

du mener forhåbentlig antivirusprogram og ikke virusprogram

Skal du fjerne virus eller antivirusprogram for din ven ????

Kommentar
Fra : tiemaster

Dato : 30-04-07 09:31

er det ikke der hvor du skal skrive shutdown -a
under kør....... så lukker den ikke ned og du har tid til at finde vira

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 30-04-07 09:32

Det er NT Security system, der lukker ned, det behøver ikke være det samme som, at der er en virus, men måske een der banker på. Du skal tjekke at maskinen kører med SP1 eller 2, i dag skal der køres med SP2, hvis man vil være sikker.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 30-04-07 09:33

Tager man netkabel fra kan man også, hvis virus ikke befinder sig på maskinen.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 30-04-07 09:38

Kopier dette antivirus ind via en CD. Det kræver ikke installation:

ftp://ftp.drweb.com/pub/drweb/cureit/drweb-cureit.exe

Kør det helst i fejlsikret tilstand.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-04-07 09:42

kopier stl_s´s link op i adresselinjen

altså dette: ftp://ftp.drweb.com/pub/drweb/cureit/drweb-cureit.exe

stl_s hvornår lærer du at huske det

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 30-04-07 09:49

Miritdk, jeg ved det ikke, men du husker det jo for mig hver gang

Kommentar
Fra : Dyreborg1986

Dato : 08-05-07 10:41

Det lugter da af MS Blaster :P - opdater windows, probleme solved.
og smid da lige en antivirus ind efter update...

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 08-05-07 11:28

En anden måde at gøre det på stl_s>

http://www.snapfiles.com/download/dlcureit.html

filen hentes fra samme server>
ftp://ftp.drweb.com/pub/drweb/cureit/cureit.exe
så det er den sidste nye version.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 08-05-07 16:24

Ja sandelig Manse. Det er da meget bedre