/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
css inde i css
Fra : emesen
Vist : 518 gange
200 point
Dato : 17-01-03 17:24

Hvis jeg vil bruge et css inde i et andet css hvor og hvad skal der så stå.
eks.
body
{
   background-color: #006666;
   background-position: center 50%}
her inde vil jeg bruge skriftfarve fra et andet css.
Emesen.

Kommentar
Fra : Random

Dato : 19-01-03 01:52

Hej Emesen.
Jeg forstå ikke helt hvad du mener, med et style sheet inde i et andet style sheet...
Men hvis du f.eks. mener at nu har du defineret, hvordan det skal se ud i body... Og du, f.eks. inde for dine body tags, vil benytte din definition kaldet bodyText alá:
.bodyText {font-family: Tahoma,Verdana,Helvetica; font-size: 9px;}

Skriver du vel bare:
<body>
<div class="bodyText">
Dit indhold...
</div>
</body>

Men hvorfor så ik bare skrive definationen af texten inde under body... ej jeg forstå det vist ik...
Men måske imorgen tidligt ved 11 12 tiden

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 19-01-03 10:07

Jeg prøver at forklare:
a.css = denne har en baggrundsfarve
b.css = denne har en anden baggrundsfarve
1.css = denne har en tekst størrelse
2.css = denne har en anden tekst størrelse
a1.css = denne bruger a-farven + 1-størrelsen
a2.css = denne bruger a-farven + 2-størrelsen
Det kan godt være det er skørt, men jeg har en ide om at kunne styre det hele fra nogle få css filer.
Emesen.

Kommentar
Fra : Random

Dato : 19-01-03 11:04

Okay, ja det kunne nok være meget smart, at kunne kombinere dem sådan... Jeg tror dog ikke, at det kan lade sig gøre... Men lad spørgsmålet stå åbent, det ka være der kommer et klogt hoved forbi
Random

Accepteret svar
Fra : A.Wegge

Modtaget 200 point
Dato : 19-01-03 19:05

Du kan enten inkludere alle dine stylesheets i dit html-dokument, eller bruge @import ("whatever.css"); inde i dit stylesheet. Du skal dog være opmærksom på at de ikke er alle browsere der kan finde ud af @import.

Godkendelse af svar
Fra : emesen

Dato : 19-01-03 20:02

Tak for svaret A.Wegge. Og dit gode råd. Det kan man altså godt, men det var jo meningen at det skulle ses, så hvis der er vrøvl med browsere er det nok ikke nogen god ide.
Emesen.

Kommentar
Fra : A.Wegge

Dato : 20-01-03 15:27

Der er faktisk mindst en grund til at bruge @import. Især NetScape version 4 har det med at gå ned, hvis man bruger de mere avancerede features i CSS. Her vil man typisk bruge @import for at gemme de uheldige ting væk for NS4.