/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hvilket program?
Fra : crha
Vist : 453 gange
50 point
Dato : 01-09-01 21:51

Jeg kunne godt tænke mig at lave et spil til windows. Det behøver ikke at være et kompliseret et.
Er der nogle der ved hvilket program jeg skal bruge for at lave et sådan spil?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 01-09-01 22:13

!! hvad tro du ??

Gamefaturiy !! staver som en brækket arm !! mail hvis du ikke forstår!

"crha" <crha.news@kandu.dk> wrote in message
news:7Yak7.21749$3q.797019@news010.worldonline.dk...
> Jeg kunne godt tænke mig at lave et spil til windows. Det behøver ikke
> at være et kompliseret et.
> Er der nogle der ved hvilket program jeg skal bruge for at lave et sådan
> spil?
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-09-01 01:13

C, C++ eller eventuelt Visual Basic plus nogle flere muligheder.
Du burde kunne lære nok om det i løbet af et års tid til at klare at
lave et simpelt spil.

Regards Jens Peter Karlsen. Microsoft MVP - Frontpage.

On Sat, 01 Sep 2001 19:51:13 GMT, "crha" <crha.news@kandu.dk> wrote:

>Jeg kunne godt tænke mig at lave et spil til windows. Det behøver ikke
>at være et kompliseret et.
>Er der nogle der ved hvilket program jeg skal bruge for at lave et sådan
>spil?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-09-01 10:05

On Sat, 01 Sep 2001 19:51:13 GMT, "crha" <crha.news@kandu.dk> wrote:

>Jeg kunne godt tænke mig at lave et spil til windows. Det behøver ikke
>at være et kompliseret et.
>Er der nogle der ved hvilket program jeg skal bruge for at lave et sådan
>spil?

Format og Fdisk kan måske bruges.

Kommentar
Fra : Lars88

Dato : 03-09-01 18:16

Et godt program til at lave windows programmer i er "Borland Delphi".
Det er meget let at designe Windows vinduer i op rimeligt brugervenligt - det bagvedliggende programmeringssprog er - eller har i hvert fald været - pascal.

*Lars88*

Kommentar
Fra : jpf

Dato : 06-09-01 22:06

Brug dog Macromedia Flash

Kommentar
Fra : Offliner

Dato : 21-10-01 18:51

I gamle dage var "klick & play" et sikkert hit.... Meget nemt / brugervenligt, og med en masse pre-fabrikerede sprites..

Kommentar
Fra : laasby

Dato : 01-12-01 14:44

Jeg vil også foreslå dig at lave det i Flash. Der findes mange gode bøger om emnet, samt nogle af de hurtige hæfter fra IDG - Det skulle give dig mulighed for hurtigt at komme igang. Jeg har set et hæfte i flere af Bilkas forretninger (Horsens og Tilst) der kan være en starthjælp. Det gode ved Flash er også at det er begrænset hvor meget kodning du skal kende til (og det er sværet at lære hvis men ikke har prøvet det før.)
Desuden understøtter de fleste Windows PC'ere med Explorer Flash.

Held og lykke med projektet

Kommentar
Fra : crha

Dato : 01-12-01 22:27

Ok. Jeg kender godt flash og bruger det selv, men jeg har bare ikke tolmodighed til at sætte mig ind i dets programmeringssprog (ActionScripting)
Mvh
Casper

Kommentar
Fra : Teazer

Dato : 04-12-01 00:14

Det letteste program til at lave simple spil med er KLICK AND PLAY du kan læse mere om spillet her : http://www.gamesdomain.com/gdreview/zones/reviews/pc/k&p-rev.html