/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
DriveImage XML....
Fra : refi
Vist : 642 gange
100 point
Dato : 23-04-07 18:32

Nogen der HAR prøver "restore" i programmet....

Min ide var at lave et image af mit drev C.....

Dette Image skal så over i en NY komputer med større harddisk....

Imaget er lavet på en XP pro maskine....

Den nye har Vista (som ikke skal bruges andet end til opstart af DriveImage - den skal nemlig have et system at starte på)...

Vil det virke ???????

Vil der være XP pro på bagefter ?????

Det er jo ret rart at vide INDEN jeg ødelægger Vista.....

Jeg kan ikke finde noget i deres hjælp eller hjemmeside der skulle forhindre det....

Og ingen gode råd om ghost tak..... - det er jo ikke gratis....

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-04-07 18:49

Hvis det er Drive Image fra Powerquest - så kan den også køre på diskette drev.
Samme DI kan også køre fra en partition med win 98se.

Jeg har ikke prøvet at flytte image af Vista.

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 23-04-07 18:52

DriveImage XML
Image and Backup logical Drives and Partitions
DriveImage XML is an easy to use and reliable program for imaging and backing up partitions and logical drives.

The program allows you to:

Backup logical drives and partitions to image files
Browse these images, view and extract files
Restore these images to the same or a different drive
Copy directly from drive to drive
Schedule automatic backups with your Task Scheduler
indsat fra http://www.runtime.org/dixml.htm

Copy drive 2 drive over på ny harddisk, forudsætter det er samme chipset samt kort og lign ellers "kan" det gi problemer med at starte op

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-04-07 18:57

Nej...

Det er fra Runtime software....

Det er IKKE vista der skal flyttes (den skal overskrives af XP )

Hele programmet fylder kun små 2mb, men det SKAL bruge et styresystem for at køre....

Der kan dog via microsoft laves et eller andet der hedder WinPE (åbenbart et styresystem der simulerer windows og kan køre direkte fra CD - men det kan man åbenbart IKKE købe)

Derfor ville jeg starte det på Vista, men overskrive med imaget.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-04-07 18:59

Jeg skal IKKE copy drive to drive....

Det er et image der bliver genindlæst på en anden harddisk....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-04-07 19:00

Råt remset op....

Image laves af Harddisk A

Lægges på Harddisk B

Indlæses på Harddisk C

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-04-07 19:02

Det er svær at have 2 NTFS partitioner på samme comp.
Du kan ikke stå på det tæppe der trækkes væk.

Har begge comp diskette drev.....................

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 23-04-07 19:03

Copy drive 2 drive er jo et image som "bare" er pakket ud. Go fornøjelse med dit projekt

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-04-07 19:06

Citat
Image laves af Harddisk A

Lægges på Harddisk B

Indlæses på Harddisk C

Ja det er sådan jeg gør som backup.

Men stadig - så er det ikke sikkert at en installeret XP kan køre på en anden comp med andre specifikationer..........med tag det meste fra og start den i fejlsikret tilstand et eller 2 gange.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-04-07 19:08

Citat
Copy drive 2 drive er jo et image som "bare" er pakket ud

Hvis jeg har forstået det rigtigt KRÆVER det at al hardware er ENS - det er den jo ikke....

Citat
Det er svær at have 2 NTFS partitioner på samme comp.

Hvorfor skulle jeg også det ????????

Det er 2 forskellige komputere ( A+C) og EEN extern harddisk (B)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-04-07 19:09

Citat
Men stadig - så er det ikke sikkert at en installeret XP kan køre på en anden comp med andre specifikationer

Det var jo netop det hele spørgsmålet gik ud på

Derfor var der måske en der HAVDE prøvet det....

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-04-07 19:25

Ja det har jeg......................fra en 450 Mhz til en 1000 Mhz....................det tog et kvarter så havde den rettet sig ind
pentiun III til AMD af en slags.

Men jeg forstår ikke din metode.

Fortæl mig lige om du har diskettedrev på den modtagne comp.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-04-07 20:02

Nope....

Den gamle maskine er egentlig ok - bare for lille harddisk....

Fremfor "kun" at skifte disk vil jeg have en NY....

Den bliver sikkert ikke hurtigere men med en "del" mere moderne udstyr.....

Da næsten alle idag sælges med Vista (som jeg ikke er interesseret i) var idden at lægge det "gamle" system på den nye....

XP er jo ikke problemet (det kunne jeg jo lægge ind først og overskrive)....

Spørgsmålet var om den nye vil kunne genkende alle programmer og de nye omgivelser den kommer i...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-04-07 20:04

PS....

Den nye er IKKE købt endnu....

Bliver nok med 300GB harddisk (den gamle er kun 40)...

Bedre lydkort....
Bedre videokort

osv....

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-04-07 20:12

Ok svaret er så ...........................det er ikke sikkert at den kan det.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-04-07 20:22

Nej - det ender vel med jeg SELV må gøre forsøget

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-04-07 20:24

Nu har jeg kigget nærmere på din Driveimage XML der kører på winpe som jeg kan huske at have leget lidt med men det lykkedes ikke rigtigt.

Jeg har hele tiden opfattet Drive Image som det program jeg kender og bruger.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-04-07 20:28

Men det kan lade sig gøre med programmet Drive Image som kører direkte i Windows eller fra disketter. modtagermaskinen skal bare ikke have for meget at gumle på.
Du bør have en utility CD med drivere til din nye comp eller bliver der lidt problemer.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-04-07 20:31

Hvor faen "finder" man winPE ??????

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-04-07 20:54

Det var din Driveimage xml som fik mig til at finde det

http://www.runtime.org/dixml.htm

http://www.runtime.org/peb.htm

Jeg troede du allerede havde den.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-04-07 21:02

Såvidt jeg kan se er det IKKE winPE men en PEbuilder der bliver til BartPE (hvad det så end er).....

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-04-07 21:07

You can run DriveImage XML from a WinPE boot CD-ROM.
fra dette link
http://www.runtime.org/dixml.htm

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-04-07 21:20

e.c

Vi er enige.....

Men hvor finder jeg den....

Et tryk på linket fører til MS der blot omtaler at det er et værktøj til administratorer osv....

Intet download....

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-04-07 21:33

Jeg har da lige hentet den pe-builder her:
http://www.nu2.nu/pebuilder/#start
http://www.nu2.nu/download.php?sFile=pebuilder3110a.exe
denne:
pebuilder3110a.exe USA/Canada

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-04-07 21:40

Disk Imaging utility for Windows
and DOS. Free 30 day trial!

Hmmm....

Men ok....
Vi prøver selvom det ikke er winPE men BartPE

Håber de laver det samme.....

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-04-07 22:49

DriveImage XML
Image and Backup logical Drives and Partitions
DriveImage XML is an easy to use and reliable program for imaging and backing up partitions and logical drives.

The program allows you to:

Backup logical drives and partitions to image files
Browse these images, view and extract files
Restore these images to the same or a different drive
Copy directly from drive to drive
Schedule automatic backups with your Task Scheduler
Image creation uses Microsoft's Volume Shadow Services (VSS), allowing you to create safe "hot images" even from drives currently in use.

Images are stored in XML files, allowing you to process them with 3rd party tools. Never again be stuck with a useless backup!

Restore images to drives without having to reboot.

DriveImage XML runs under Windows XP Home, XP Professional and Windows Server 2003 only. The program will backup, image and restore drives formatted with FAT 12, 16, 32 and NTFS.

Since this program is currently

...................................................distributed as freeware,

we don't offer technical support for it. Please refer to the program's help file and documentation.

Please refer to the program's FAQ to see if your questions are already answered.

You can run DriveImage XML from a WinPE boot CD-ROM.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-04-07 23:04

Jo jo - den har jeg skam læst.....

Har været igennem hele hjemmesiden....

Men stadig kan jeg ikke finde winPE - kun BartPE

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 24-04-07 09:26

Jeg har nu lavet en BartPE som ligner XP, men den bruger jo også alle vigtige ting fra min XP CD.
Nu skal jeg bare prøve at lægge driveimage XML ind på den CD RW.
Og næste punkt bliver forsøg på, at få den over på en pendrive.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-04-07 09:46

Det lyder spændende.....

Da jeg IKKE har købt PCen endnu, venter jeg liiige til "forsøgskaninen" (læs dig) har prøvet

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-04-07 09:47

Kan være den er på højde med Ubuntu.....

Selvkørende pendrive....

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 24-04-07 09:56

Den er slet ikke på højde med ubuntu................langt fra. Men små windowsafhængige selvkørende programmer kan godt køres fra harddisken selvom Bart kører i hukommelsen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-04-07 10:18

Det betyder så heller ikke så meget....

Bare den kan få imaget op at køre igen på EN ANDEN MASKINE - det var det der var det vigtigeste....

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 24-04-07 13:15

Ind til videre kan jeg ikke få plugin til at fungere.
Så jeg holder fast på min sædvanlige DriveImage på disketter som jeg ved virker.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-04-07 13:16

Øv.....

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 100 point
Dato : 24-04-07 13:26

Hos zitch fås et USB diskettedrev til 250 kr.
Det er guld værd at kunne køre med disketter.
Især når CD-driveren går gassat eller der lige skal opdateres i bios.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-04-07 13:35

Jeg har skam diskettedrev.....

Men det vil jeg ikke have i den nye....

Men måske et USB

Godkendelse af svar
Fra : refi

Dato : 06-05-07 17:23

Tak for svaret e.c.

Fik aldrig lor... til at virke ordentligt

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 06-05-07 20:17

Den bedste måde at lave image på er fra diskette / CD / eller fra en anden partition eller anden HD

Jeg benytter to skuffer og har rimelig kontrol over min backup som så er fysisk adskilt.