/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
hjælpe at finde Ane Johanne!!
Fra : modersvilje
Vist : 1517 gange
500 point
Dato : 23-04-07 14:56

Ane Johanne ? er født 28 nov 1822 (Holmen)

Ane Johanne kan jeg ikke finde hverken død eller levende,
jeg har været holmens kirkebog igennem for døde piger
(fra 1822 til 1832 hvor familien fraflyttede Nyboder)

Der er en del navneforvirring hos denne familie
Pedersen/Petersen/Pedersdatter, Madsdatter/Madsen, Kihl/Kiel

-------------------------------------------------------------------------------
Hendes forældre er: Mads Pedersen & Ane Pedersdatter
Dette par fik 5 børn, alle er fundet døbt i Holmens kirkebog
(PS: jeg kan ikke finde børnene konfirmeret)
-------------------------------------------------------------------------------
Hendes søskende er:
Carl-Christian Kihl født 27 apr 1812
FT-1840
Hof & Militæretaten, Søetaten, Nyboder, 1. Divisions Artillerikorps, Caninlængen 8, til gaden, 1,
Carl Kihl 28 Gift Konstabel
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Johan Peter Kihl født 09 nov 1814
FT-1840
Hof & Militæretaten, Søetaten, Nyboder, 1. Divisions Artillerikorps, Caninlængen 4, til gaarden, 1,
Johan Kihl 26 Gift Konstabel
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Marte Emilie Petersen Kiel født 12 jul 1818
FT-1840
Øster Kvarter, Kongens Nytorv, Gaarden nr. 1, ?. Sal, 1 F5,
Marte Emilie Kiel 21 Ugift Tjenestepige
FT-1845
Klædebo Kvarter, Skindegade 23, Baghus, 2. Sal, 109,
Marthea Emilie Petersen 26 Ugift Syning
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mathilde Petersen født 9 sep 1827
FT-1840
Snarens Kvarter, Broelæggerstræde N. 78, Stuen til Gaarden, 401,
Ane Petersen (børnenes mor) 57 Enke Ernærer sig med Brødhandel
Martilte Petersen 13 Ugift hendes Datter
---------------------------------------------------------------------------------

Forældrene og de 4 andre børn er på plads

Med Venlig Hilsen
Modersvilje

Kommentar
Fra : senta

Dato : 23-04-07 23:21

Holmen Sokkelund København Holmen 1821 1834 nr 2 kirkebog fra holmen 1821 1834
opslag 48
Ane Johanne ? er født 28 nov 1822 (Holmen)
senta

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 24-04-07 06:24

Hej Senta
Tak for at du forsøgte,
men jeg skrev i mit spørsgmål at det var der jeg havde fundet hende selv.

>>Hendes forældre er: Mads Pedersen & Ane Pedersdatter
Dette par fik 5 børn, alle er fundet døbt i Holmens kirkebog
(PS: jeg kan ikke finde børnene konfirmeret)<<

MVH
Modersvilje

Kommentar
Fra : senta

Dato : 24-04-07 08:44

jeg har misforstået dit ???
angående Ane Johanne ? er født 28 nov 1822 (Holmen) læste det som du ikke kunne finde data på fødsel i kirkebogen, beklager
de må være til at finde konfi. alle 5 i holmens kirke.
senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 24-04-07 09:15

du finder johan peter konf. i
Holmen Sokkelund København Holmen 1823 1836

opslag 41 nr.16

Johan Peter Kihl født 09 nov 1814
FT-1840
Hof & Militæretaten, Søetaten, Nyboder, 1. Divisions Artillerikorps, Caninlængen 4, til gaarden, 1,
Johan Kihl 26 Gift Konstabel
senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 24-04-07 09:26

Holmen Sokkelund København Holmen 1827 1838
opslag 6 nr. 11

Hendes søskende er:
Carl-Christian Kihl født 27 apr 1812
FT-1840
Hof & Militæretaten, Søetaten, Nyboder, 1. Divisions Artillerikorps, Caninlængen 8, til gaden, 1,
Carl Kihl 28 Gift Konstabel

der er 4 eller 6 kirkebøger med konf. så
senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 24-04-07 09:28

Holmen Sokkelund København Holmen 1827 1838
opslag 6 nr. 12
Carl Kihl
født 27 april 1812
senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 24-04-07 11:09

Holmen Sokkelund København Holmen 1823 1836
konf.Marte Emilie Petersen Kiel født 12 jul 1818
opslag 220 nr 31
senta

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 24-04-07 13:34

Tak Senta
Disse konfirmationer kunne jeg ikke selv finde!

Men stadigvæk:
Hvor er Ane Johanne? Hun kan være død, i pleje, eller?

MVH
Modersvilje

Kommentar
Fra : senta

Dato : 24-04-07 14:15

jeg tro pigerne skal findes konf. i det sogn hvor de bor efter nyboder ???
hvor flytter de til efter de forlader nyboder ???
senta

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 24-04-07 17:43

Hej igen Senta
Det er netop det der er mit problem! Jeg ved det ikke!!

Mads Pedersen dør i 1831, og så kan familien ikke blive boende i Nyboder!
Der er ingen fra denne min familie i FT-1834 og i FT-1840 kan jeg ikke finde Ane Johanne.
De 4 børn + moderen er fundet i FT-1840
....................................................................................................................................
De 2 drenge er fundet med efterkommere op til i dag
Marte Emilie er også fundet i FT-1845, men så bliver hun også væk for mig
Mathilde er fundet viet i 1852, så hende skal jeg bare på arkivet for at finde.

Mvh
Modersvilje

Kommentar
Fra : senta

Dato : 24-04-07 21:01

Mathilde Petersen født 9 sep 1827 boende Broelæggerstræde i 1840
hun må være konf. i Helligåndskirken ca. 1841-----1843
FT-1840
Snarens Kvarter, Broelæggerstræde N. 78, Stuen til Gaarden, 401,
Ane Petersen (børnenes mor) 57 Enke Ernærer sig med Brødhandel
Martilte Petersen 13 Ugift hendes Datter
senta

Kommentar
Fra : steenvin

Dato : 24-04-07 21:43

Dansk Demografisk Database

Samtlige personer i husstanden

kbhv, København (Staden), Nyboder, Nyboder, 1 divisions artillerikorps, Bjørnegaden 25, neden gaden, 67, FT-1850, C7847
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Carl Kihl 37 Gift underofficer 1D 1 cop Kjøbh.
Wilhelmine Rasmussen 35 Gift hans kone Do.
Peter August 12 Ugift deres børn Do.
Carl Jacob 5 Ugift deres børn Do.

ved du at der er portræt at Carl Jacob Kihl, kvartermester på
www.detkongeligebibliotek.dk
billed og foto - portrætter - portrætregistratanten

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 25-04-07 06:26

Tak Steenvin
Det vidste jeg ikke!
(han var Dannebrogsmand, måske er det derfor han er der)
jeg må fluks på biblioteket og se dette billede

MVH
Modersvilje (3230)

Kommentar
Fra : steenvin

Dato : 25-04-07 08:13

Du behøver ikke gå derind, du kan tage den direkte på nettet som jeg skrev.
Jeg har selv fundet billeder af mange der.

mvh Steenvin

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 25-04-07 18:48

hej Steenvin
Jeg har fundet billedet på nettet,
da jeg fik kigge på mit anetræ viste det sig at det var min oldefar, lidt sjovt at se ham!
Det andet billede der ikke var på nettet af Aurelius Kihl er hans søn (min bedstefar)
..................................................................................................................................
kbhv, København (Staden), Elsdyrsgade, Nyboder, , 97, FT-1880, C9922
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:

Carl Jacob Kiel 34 Gift Skibsbygger, Formand København
Tageline Conradine Hansen 37 Gift København
Villiam Jacob Tage Carl Kiel 12 Ugift København
Albert Theodor Carl Emil Kiel 8 Ugift København
Aurelius Carl Christian Kiel 5 Ugift København
Carl Vilhelm Kiel 1 Ugift København
...........................................................................................................................
Villiam Jacob Tage Carl Kiel 12 Ugift København
Han er verdenskendt i Danmark (Kihls Kemiske Fabrik på Falster)
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Men men Ane Johanne ? hvor er hun blevet af?????

MVH
Modersvilje

Kommentar
Fra : senta

Dato : 25-04-07 19:30

r Ane Johanne død efter familien forlod nyboder eller før ????

Ane Johanne er ikke at finde konf. i holmen , hun er født 1822 og må derfor være konf. ca.1836 --1837 måske i helligåndskirke har du tjekket der for mathilde og Ane Johanne ???
senta

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 25-04-07 22:35

Hej Senta

Jeg aner ikke hvornår Ane Johanne er død,
det undre mig bare at jeg kun har fundet hende født/døbt, og ikke andet,
jeg har jo fundet hendes søskende senere i livet,
.........................................................................................................................
jeg ved godt at det er svært med FT-1834 det meste for København er gået tabt
..............................................................................................................................
Helligåndskirke er tjekket for mathilde og Ane Johanne konfirmation (1835-1844 men uden held)
iøvrigt er Mathilde viet i Helligåndskirken

MVH
Modersvilje

Kommentar
Fra : senta

Dato : 26-04-07 20:15

bingoMathilde Petersen født 9 sep 1827
Holmen Sokkelund København Holmen 1838 1848
konf.1842 opslag 120 nr 34
senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 27-04-07 09:41

hej Modersvilje
Ane Johanne ? er født 28 nov 1822 (Holmen)
alle børnene er konf. i holmens kirke selv efter de er flyttet fra nyboder, den eneste der ikke er fundet er Ane Johanne ? er født 28 nov 1822 (Holmen) hverken død konbf. osv.
i jævndøgn: står hun kun som født i 1822 december og ikke mere .
hun må være at finde død i holmen mellem 1822 og indtil konf. fra 1836 til ca 1840.
senta

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 27-04-07 16:37

Hej Senta
Det er så flot det du har fundet til mig 1000 TAK!

Jeg har været Holmen døde fra 1822-1832
jeg tager det sidste nyk i aften når solen går ned
og håber så at heldet er med mig! så jeg kan "afslutte" denne familie!!

Hilsen
modersvilje

Kommentar
Fra : senta

Dato : 28-04-07 08:42

hej modersvilje
jeg har set lidt under døde og konfi. i holmen og helligånde % resultat , har du fundet Ane Johanne ??
senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 28-04-07 09:52

hej modersvilje
jeg ikke kan finde Ane Johanne død eller konf. men jeg har 1 stk Ane Johanne fra DDA. 1845 på ca.25 år beklageligvis står der hun er fra nibe, jeg ved ikke om der kan være skrevet forkert i den folketælling.??? eller er det ude på overdrevet ???
senta
Dansk Demografisk Database
Ane Johanne Petersen25 UgiftTJe
Samtlige personer i husstanden
kbhv, København (Staden), Udenbys Klædebo Kvarter, København, Blaagaards 36 T.2 stuen, 1, FT-1845, C3126
Navn:Alder:Civilstand:Stilling i husstanden:Erhverv:Fødested:
Christiane Heber85 EnkeMajorindeKjøbenhavn
Erneste Winkel Horne57 EnkeEnke efter Captain W HorneChristiania
Waldemar Winkel Horne25 UgiftStud. Theol. InstitutbestyrerKjøbenhavn
Maren Christine Mackeprang20 UgiftTJenestepigeKirkeby, Kirkeby sogn, Svendborg amt
Elisabeth Christine Hammer50 GiftGift med ?? Hammer ??Thisted
Martine Christiane Hammer23 Ugiftderes barnDøborg sogn Fredriksborg amt
Emilia Victoria Hammer20 Ugiftderes barnDøborg sogn Fredriksborg amt
Johanne Andrea Hammer17 Ugiftderes barnDøborg sogn Fredriksborg amt
Agnete Theodora Hammer15 Ugiftderes barnDøborg sogn Fredriksborg amt
Caroline Hammer12 Ugiftderes barnDøborg sogn Fredriksborg amt
Fritz Harald Hammer8 Ugiftderes barnKjøbenhavn
Otto Christian Lanvigt8 Ugift??Dæby sogn Holbæk amt
Ane Johanne Petersen25 UgiftTJe

Kommentar
Fra : senta

Dato : 28-04-07 13:00

hej hej modersvilje
så er der bingo igen
nu kan du "afslutte" denne familie!!

Holmen Sokkelund København Holmen 1813 1839
opslag 106
ane johanne død
nr 3
senta

Accepteret svar
Fra : senta

Modtaget 500 point
Dato : 28-04-07 13:04

ane johanne død
nr 6
ikke nr.3
senta

Godkendelse af svar
Fra : modersvilje

Dato : 28-04-07 14:23

Tak for svaret senta.
Det er så flot det du har fundet til mig!!!
Jeg er både inponeret og dybt taknemmelig
Mange hilsner
modersvilje

Kommentar
Fra : senta

Dato : 28-04-07 15:07

hej modersvilje

ja ane johanne var alligevel død og begravet i holmens kirke, det er rart når data stemmer , håber du har alle oplysningerne på den familie.
tak for godt samarbejde og tak for point..
senta