/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Børneporno Fortsættelse
Fra : Gambrinus
Vist : 626 gange
153 point
Dato : 23-04-07 13:45

http://www.kandu.dk/spg103467.aspx
Denne tråd blev afsluttet alt for tidligt.
Jeg havde lige fået skrevet mig varm og så var den slut.
Så..... Skulle vi ikkke fortsætte her ?
Ikke med hvad der skal gøres mod pædofile
(Ha' noss.... skåret af, hænges op i samme, etc.)
men hvad man kan gøre som mand (og kvinde) for at undgå misforståelser omkring pædofili.

Thyfoons spørgsmål (Håber det er i orden Thyfoon) :
Hej Kandusser

jeg har brug for luft

når man høre det ske syntes man jo det er forfærndeligt men man tænker nok egoistisk for det rammer jo ikke i nærheden af en selv, eller nogle man kender. når det så gør. hvad så?

Jeg har fået et chok af dimisoner jeg har meget kontakt til min tidliger arb plads hvor vi stadig er sociale sammen sidste gang vi var samlet kunne jeg se at der manglt en af kollegarene som vi normat kaldt morfar det er/var en mand som altid har været godt til at passe børn også når vi kørte med børn så var det ham ungerne elsket.

nu fik jeg at vide at han var andholdt for børneporno og han havde haft sex med en under 15 nu kan jeg ikke lade være med at spørge mig selv

1.kunne vi/jeg ha se det komme

2.jeg har det møj dårligt over at vide at ens tidliger kolega har været sådan en møjsvin

3.kan man som mand stadig tillade sig at holde af børn og karmme dem uden at være bange for at se børnepornospøglest alle steder

hvordan kommer man vider jeg har svært ved det jeg er stadig i chok jeg har det så skidt over at jeg ikke kunne gøre noget for at stoppe sådan et perverst svin. og mine tanker går til den pige det er gået ud over jeg har bare bruge for at få lufet tankerne jeg hade lyst til at skrive hvad jeg vil gøre ved idioden hvis jeg ser ham men det må jeg jo ikke skrive

Mine 2 kommentarer der kom for sent :

De 2 første spørgsmål er blevet besvaret og der er jeg enig med jer andre.
Det sidste vil jeg dog gerne kommenterer.

Citat
3.kan man som mand stadig tillade sig at holde af børn og karmme dem uden at være bange for at se børnepornospøglest alle steder

Jeg er selv ungkarl og kan ikke fordrage børn.
Mit hjem er børnesikret, men de kommer sgu’ ind alligevel.
Nej. Spøg til side.
Man skal som mand passe gevaldigt på. Det er ret frustrerende.
Det er ikke mærkeligt, at det er så svært at få fat i mandlige pædagoger.

Der er et rend af knægte ind og ud af både mit hjem og min garage.
Mange bor med en enlig mor og mangler åbenbart en faderskikkelse.
(Pigerne er også velkomne, men de interesserer sig nok ikke så meget for PC, værktøj og deslige).

Jeg er nok så populær blandt knægtene, fordi jeg ikke behandler dem som børn, men som kammerater. De hjælper mig også med en masse.
De får lov til mange ting, som de ikke har mulighed derhjemme og jeg er revnede tre kvart ligeglad, vis de kommer hjem møgbeskidte eller med et plaster på fingeren.
Jeg skælder aldrig ud, men forklarer dem de mulige konsekvenser, der er ved de ting, de foretager sig med eksempler fra min egen barndom.

Jeg har deres fortrolighed og det er ikke alt de gør og siger, der ryger videre til deres forældre. Det ved de, så de kan spørge om alt og det gør de. Sådan er jeg selv blevet behandlet i min barndom og jeg er da sluppet nogenlunde helskindet igennem.

Men, men, men….
Hold da helt kæft, hvor skal man passe på.

Her forleden havde jeg en alvorlig snak med et par af knægtenes mor og papfar.
Philip havde siddet her som så mange gange før og i mit virvar af ledninger, Pc-dele og almindeligt kreativt rod var telefonrøret faldet af.
Hans papfar kom og hentede ham og jeg kunne se at han virkede lidt underlig og ikke kunne forstå at vi ikke havde taget telefonen.
Jeg tænkte meget over det hele natten og skrev notater til et større foredrag som jeg så fremlagde for forældrene dagen efter.

Kort sammenfattet :
Jeg sidder tit i badekåbe på de mærkeligste tidspunkter og det er børnene vant til.
Når jeg skal skifte tøj eller i bad, får de da lov til at blive, men jeg sørger altid for at lukke for badeværelsesdøren eller soveværelsesdøren, når det sker.
Hoveddøren er ALDRIG låst når der er børn på besøg.
Jeg kontakter ALTID forældrene, når vi køre ud på containerpladsen eller for at købe ind og igen hvis vi eventuelt bliver forsinkede.
Jeg er 200% afklaret med min egen sexualitet, men fordømmer ikke andres (Bøsser, lesbiske etc. etc. Dog undtaget pædofile !).

De hørte interesseret på mig og de var meget glade for, at jeg var så åben omkring disse emner.
Der sad også en anden mor, hvis søn også er en af mine ”kammerater” og hun kom da med en udtalelse om, at der da er/har været noget snakken omkring alle de børn, jeg omgiver mig med. Hun har heller ikke nogle problemer med at hendes søn kommer her, men jeg blev da meget ked af at høre det, når jeg nu passer så godt på at der ikke skal være noget at komme efter.
Det er uhyggeligt, at der kan gå sådan nogle rygter.

Nå, så længe forældrene er trygge ved, at deres afkom kommer her, må jeg jo springe op og falde ned på, hvad andre kan finde på at snakke om bag min ryg.
Eller er der flere forslag til, hvad jeg mere kan gøre ?
Gambrinus

ÆV
30 point bare fordi jeg var lidt tid om at skrive dette indlæg.

PS :
En dag stod Philip på 7 år i garagen og lærte at bruge en nedstryger og en fil rigtigt.
Dagen efter kunne jeg så, mens jeg lavede noget andet, se på at han underviste sin storebror på 11 år, hvordan en nedstyrger og fil skulle bruges.
For satan det var en god oplevelse.
En anden dag kom han hjem fra "Fritteren" og pralede af, at han som den eneste havde fået lov til at bruge søjleboremaskinen, fordi læreren kunne se, at det ku' han bare det der !
Ok.......
Han har nogen gange lidt svært ved at være objektiv omkring sig selv.
Men alligevel.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-04-07 15:11

Hold da helt kæft, hvor der burde være mange flere af din slags

Godt du ikke lader dig afskrække af div. rygter, det ville da være et stort tab for ungerne/deres fortravlede forældre.

Hva' mere du kan gøre, tja bare jeg vidste det, men nu hvor du har meldt klart ud til et par stykker, kan vi da håbe på, at denne udmelding vil være som ringe i vandet.

Accepteret svar
Fra : thyfoon

Modtaget 153 point
Dato : 23-04-07 18:29

hej Gambrinus selvfølig er det ok jeg havde og ha brug for luft jeg tror ikke der vil komme nogle komentar for vi har alle en holning men der er ikke mange der tør sige ders holdninger til børneporno.

den måde du håndter alle de unger der renger i dit hjem og deres folælder det er sq godt gået jeg har også lyst til at kommer over og lære at bruge en nedstryger *g* men som du selv skriver der var nogle det havde det underligt over hvad der forgår hos dig, rygterne kommer hurtigt og er meget svære at aflive.

jeg holder af børn jeg syntes de er dejlige men jeg er skræmt fra vid og sans når ungerne vil over til onkel ras, jeg skammer mig over mig selv for jeg har og vil aldrig gøre noget forkert.
jeg ved ikke hvorfor om det er fordi jeg er bange for hvad folk tænker ?

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 23-04-07 18:54

Tak, tak
Det eneste der er at gøre ved pædofili, er at bringe det frem
i lyset, snakke om det, men det er desværre tabu for mange.

Man skal også passe på hvad og hvordan man snakker om pædofili.
For eksempel kom jeg til at sige, at jeg forstod de irske katolske præster, der gik efter kirkedrengene. Folk faldt over mig med det samme.

Jeg accepterer det absolut ikke.
Men jeg forstår at munke og præster, der skal leve i cølibat også har behov.
Det er ikke naturligt at leve i cølibat.
Hvis der findes en gud, har han aldrig forlangt, at de skal leve i cølibat.
Det der så sker under sådanne forhold er forfærdeligt, men forståeligt.
Det, at skulle undertrykke sine naturlige lyster, vil da på et tidspunkt få sikkerhedsventilen til at lette.

Det er jo netop i stærkt troende samfund de værste tilfælde af incest og pædofili finder sted.
At de samtidigt siger at homofili strider mod gud og naturens orden er en gang møg at fyre af.
Bare se på for eksempel menneskeaberne der dyrker sex på kryds og tværs af køn og grupper.

Meeeennn.... de er selvfølgelig også langt længere i deres udvikling end os mennesker.
Gambrinus

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-04-07 19:41

Jeg gad nok - næææ - hov hov - jeg ville slet ikke vide hvor lang en dagbog ville være hvis gambrinus skrev den - med eller uden sidekommentarer

thyfoon - du skal ikke gå rundt og spekulere - det gør bare tingene værre og du har jo ikke gjort noget.

btw ville det være rigtig godt hvis mange flere forældre og andre i barnets/børnenes omgangskreds ville være langt mere opmærksomme - UDEN at være fordømmende på forhånd - og ikke tro alle mænd er pædofile hvis de har omgang med børn - hvor er de omtaler af kvinder der forgriber sig på mindreårige mon ???

børneporno - overgreb af enhver art på børn og unge - BVADR

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-04-07 20:43

Hvis bare ALLE forældre beskæftigede sig "lidt" mere med deres børn - søgte de ikke andre steder hen eller blev "ofre" for "flinke" mænd.....

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 23-04-07 21:13

Citat
hvor er de omtaler af kvinder der forgriber sig på mindreårige mon ???

De er jo også ved at komme frem og blive dømt.
I USA og Sverige te'vær'te'fal'.
Og det er lige som om, at det ikke bliver fordømt så meget, som hvis en mand udnytter en pige.
"Drenge ta'r jo nok ikke skade på samme måde ved at blive udnyttet af en voksen kvinde"
Det er jo også noget fis.
De kan tage lige så meget skade som en pige, der bliver udnyttet af en voksen mand.
Det samme med en mand der bliver voldtaget af en kvinde.
Der tænker man : Det må da være dejligt for ham.
http://ekstrabladet.dk/112/article154249.ece
Hun ser jo brandgodt ud, så det kan da ikke være så slemt. Eller hvad ?
Gambrinus

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 23-04-07 22:21

Gambrinus, jeg vil også gerne sige at der burde være flere af din slags

Og håber aldrig at det bliver til onde rygter

Alle unge bør have et forbillede, en at se op til, som behandler dem godt.
Mindes selv de mange aftener jeg havde oppe ved en kammerats far, lærte meget om elektronik, knallerter osv, ligesom du lærer fra dig. Aldrig blev der nævnt noget ondt om ham og jeg er stadig velkommen.

- Anden

Kommentar
Fra : thyfoon

Dato : 27-04-07 10:42

har læst om børneporno på nette om hvoran danmark har haft det med det, og jeg unders

det har været lovligt ind til 1973

grøndland har ikke haft forbud mod børneporno før 2005 den danske regering blev gjort opmærksom på at der var et smuthul i love.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-04-07 10:53

Citat
det har været lovligt ind til 1973

Dette til trods kommer man ikke problemet til livs ved FORBUD/LOVÆNDRINGER.....

Det er "folks" mentalitet der skal ændres.....

Kommentar
Fra : thyfoon

Dato : 27-04-07 11:29

Refi det har du ret men folk med de lyster er jo så syge at man ikke rigtig kan gøre noget, måske medicinsk kastration men virker det ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-04-07 11:39

Citat
måske medicinsk kastration men virker det

Desværre ikke i alle tilfælde.....

Bortset fra det ER skaden jo sket, så det vil "kun" forhindre flergangstilfælde......

Men med det tempo medicinalindustrien har på, vil det ikke undre om man en skønne dag kan gen-/hjerneteste folk allerede ved fødslen....

Om det så er den rigtige vej at "fjerne" potentielle forbrydere/sexmisbrugere osv. - det vil helt sikkert give en større debat når muligheden er der.....

Der har i "historien" været flere der "troede" de kunne "skabe" supermennesker....

Der kan sikkert siges både for og imod....

Kommentar
Fra : thyfoon

Dato : 27-04-07 11:45

ja refi det har du ret i god weekend

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 18-05-07 19:22

Ups !
Jeg må hellere få afsluttet denne tråd.
Det udviklede sig til en skamrosning af mig og det var jo ikke meningen.
(Men jeg labber det da alligevel i mig)
Transor får point, da det var ham der startede denne tråd.

Citat
men der er ikke mange der tør sige deres holdninger til børneporno

Nemlig !
Og dog. . . . .
Der er mange der ytre deres mening om pædofili med :
Han skal ha' skåret nos..... af !
Han skal hænges op i nos..... !

Det er ski' da ikke særligt konstruktivt og begrænser ikke pædofili.
Det eneste der er at gøre, er at bryde tabuerne omkring pædofili og forklarer børnene, at det IKKE er dem, der har gjort noget forkert.
Og at skabe den tryghed, der er nødvendig, så de kommer og fortæller om disse ting.
FØR det går galt.
Gambrinus

Godkendelse af svar
Fra : Gambrinus

Dato : 18-05-07 19:26

Tak for svaret thyfoon.
Nå.....Ja....Øøøøhh...
Transor har jo slet ikke kommenteret i denne tråd.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 18-05-07 19:34

Det er ærgeligt, at der ikke var flere, der kom med indlæg i denne tråd.
Men det er jo nok fordi, den ikke drejede sig om bare at fordømme pædofile med :
Han skal ha' skåret nos..... af !
Han skal hænges op i nos..... !

Når man vil snakke konstruktivt om pædofili, er der desværre mange, der bakker ud.
Gambrinus