/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Billedfiler vises ikke
Fra : akle
Vist : 435 gange
100 point
Dato : 22-04-07 22:37

Hej!
Jeg er begyndt på en ny hjemmeside i WebWrighter. Mit problem er, at billedfilerne ikke vises i den interne browser, så snart jeg har gemt siden. Hvordan retter jeg dette til. Det gælder både i IE og Firefox browser.
MVH Akle

Kommentar
Fra : iah

Dato : 23-04-07 00:15

Har du husket at overføre billederne til websitet som imagefiler?
Det var nemlig en ting jeg ikke lige var opmærksom på i starten - det er ikke nok de ligge på selve siden.

Kommentar
Fra : akle

Dato : 23-04-07 09:02

Jeg har ikke uploadet siden endnu, da jeg kun har lavet index-siden, og har brug for at se resultatet af hvad jeg laver ved hjælp af den interne browser, som Stones WebWriter kan vise. Dvs. det hele ligger på pc'en endnu.
MVH Akle

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 23-04-07 09:13

Har du husket, at browsere ikke kan læse filer, der er navngivet med æ,ø,å ?

Kommentar
Fra : akle

Dato : 23-04-07 09:33

WebWriter er indstillet til at "lave koder til de danske bogstaver" - så den skulle være i orden.
--- og hvis jeg er længe om at svare, så er det fordi min internetforbindelse i dag er meget ustabil og langsom, samt tit ikke vil vise siden. Hvorfor, ved jeg ikke, for 'status' viser ok.
MVH Akle

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 23-04-07 09:48

Jow - men er det ikke selve tekst m.v. du taler om.
Hvis en billedfil er navngivet f.eks. grønland.jpg vises den ikke i browseren.
Den skal omdøbes til f.eks. groenland.jpg

Kommentar
Fra : akle

Dato : 23-04-07 10:09

Javel, nu er den 'fesen ind' - selve billedfilen er uden de famøse bogstaver, men stien til det samme, har et enkelt 'Æ' både til baggrundsfilen og til image filen, da det hele ligger på min BÆRBARE, og jeg arbejder på den BÆRBARE. At ændre bogstavet til AE i dokumentet ved html koderne, ændrede ikke på resultatet i den interne browser.

Jeg mindes ikke dette som et problem tidligere, ved arbejdet med Stones WebWriter, dog fik jeg aldrig brug for den daværende hjemmeside, da situationen vedr. sidens indhold pludselig var ændret og det hele blev slettet efterfølgende. Dette er dog længe siden, - og det er utroligt så hurtigt man glemmer når det ikke holdes ved lige.
Andet jeg kan gøre?
MVH Akle

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 23-04-07 10:25

De famøse billeder vil altid vises korrekt i browseren ("vis i browser"), idet stien jo henviser til en mappe, der eksisterer på din pc, men det går galt ved udgivelsen. Foreslår, at du samler billeder i een mappe "images", som så jo også skal være en del af mappestrukturen på webstedet.
Og altså uden filnavne med danske bogstaver.

Kommentar
Fra : akle

Dato : 23-04-07 11:27

I går var alt i orden, men da jeg på et senere tidspunkt ville arbejde videre efter at pc'en havde været slukket, ville billedfilerne ikke vises, kun selve teksten. Jeg slettede hele molevitten, og startede forfra. Alt var ok med visning, indtil jeg gemte projektet. Her efter kunne kun teksten vises, resten havde det irriterende 'røde kryds'.

Citat
De famøse billeder vil altid vises korrekt i browseren ("vis i browser"),
Det er netop mit problem ligger, det vises IKKE i "vis i browser" (den interne).
MVH Akle

Accepteret svar
Fra : brokke44

Modtaget 100 point
Dato : 23-04-07 11:39

Prøv mit forslag med flytning af billeder til een mappe og kontroller så om stien til billederne er korrekt - den skulle gerne hedde noget med http://../images/xxx.jg

Kommentar
Fra : akle

Dato : 23-04-07 12:23

Det vil jeg prøve. Vender tilbage en gang i aften, (skal udnytte det gode vejr i haven). Foreløbigt TAK!
MVH Akle

Kommentar
Fra : severino

Dato : 23-04-07 13:24

Du skal være opmærksom på, at linket til disse billeder, skal være 100% i orden. Ellers går det galt.
Så læg alle billeder til siden, over i en mappe hvor du også har dine hjemmesider. Så vil det også virke når du lægger det ud på din hjemmesideplads.
Du skal yderligere huske at billednavn og linkangivelsen skal være stavet helt ens med store og små bogstaver (helst kun små). Det skal du fordi de fleste hjemmesideservere er af UNIX typen, som skelner kraftigt mellem store og små bogstaver. Af denne grund bør alle filenavne og linknavne være skrevet i små bogstaver. - - Dette er en typisk begynderfejl.

Godkendelse af svar
Fra : akle

Dato : 26-04-07 23:36

Tak for svaret brokke44.