/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
børneporno
Fra : thyfoon
Vist : 695 gange
300 point
Dato : 22-04-07 15:42

Hej Kandusser

jeg har brug for luft

når man høre det ske syntes man jo det er forfærndeligt men man tænker nok egoistisk for det rammer jo ikke i nærheden af en selv, eller nogle man kender. når det så gør. hvad så?

Jeg har fået et chok af dimisoner jeg har meget kontakt til min tidliger arb plads hvor vi stadig er sociale sammen sidste gang vi var samlet kunne jeg se at der manglt en af kollegarene som vi normat kaldt morfar det er/var en mand som altid har været godt til at passe børn også når vi kørte med børn så var det ham ungerne elsket.

nu fik jeg at vide at han var andholdt for børneporno og han havde haft sex med en under 15 nu kan jeg ikke lade være med at spørge mig selv

1.kunne vi/jeg ha se det komme

2.jeg har det møj dårligt over at vide at ens tidliger kolega har været sådan en møjsvin

3.kan man som mand stadig tillade sig at holde af børn og karmme dem uden at være bange for at se børnepornospøglest alle steder

hvordan kommer man vider jeg har svært ved det jeg er stadig i chok jeg har det så skidt over at jeg ikke kunne gøre noget for at stoppe sådan et perverst svin. og mine tanker går til den pige det er gået ud over jeg har bare bruge for at få lufet tankerne jeg hade lyst til at skrive hvad jeg vil gøre ved idioden hvis jeg ser ham men det må jeg jo ikke skrive

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-04-07 16:20

Citat
1.kunne vi/jeg ha se det komme

Normalt ikke

Citat
2.jeg har det møj dårligt over at vide at ens tidliger kolega har været sådan en møjsvin

Forståeligt uanset om det er kollega eller ej....

Citat
3.kan man som mand stadig tillade sig at holde af børn og karmme dem uden at være bange for at se børnepornospøglest alle steder

Selvfølgelig kan man det

Føler man ikke man kan (dårlig samvittighed) Ja - så er den gal....

Citat
hvordan kommer man vider

Glemme det.....

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 22-04-07 16:32

En kommentar herfra... og kun en:
It suck's

og jo da... skriv bare at så'n nogle skulle op og stå på en isklods (højde = 1m) med bare tæer, et tyndt stykke ståltråd omkring "nøderne", som er fastgjort i loftet (længden på ståltråden 10 cm fra gulvet). Så kan han stå og smelte ned imedens tankerne er koncentreret omkring kolde fusser og det der snart mangler.

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 310 point
Dato : 22-04-07 16:33

Jeg vil nok sige at man er blevet mere forsigtig overfor fremmede børn.
Selvfølgelig skal man reagere hvis usædvanlig opførsel optræder, men man kan jo heller ikke rende rundt med en kæmpe lup, og undersøge alle hele tiden.

Hvis alle trækker sig helt væk - så får de børn jo heller ikke det knus der måske behøves.

Det er ikke altid til at se på folk, om de har ulovlige tilbøjeligheder. Så du behøver ikke skælde dig selv ud, for ikke at have set det.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 22-04-07 16:47

Kloge ord e.c. (og det mener jeg) - respekt!

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 22-04-07 17:06

Tak Clan.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-04-07 18:20

Jeg kan genkende meget af det du skriver thyfoon.

Jeg har også 'arbejdet' sammen med en, som i dagpressen blev berygtet for utidig omgang med børn

Gu' er det chokkerende og jeg har for mit vedkommende brudt al kontakt til vedkommende.

Heller ikke jeg ...'lugtede' lunten, da han jo var så go' med børn.

..men tænk lige på; hvor mange som går rundt med et narkoproblem, et alkohol ditto eller er ludoman, hvor man heller intet 'opdager' før korthuset vælter; kone/mand, børn, hus, bil, job,
..ALT er væk!

Man kan nu en gang kun tage ansvar for eget liv

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 22-04-07 18:31

Desværre sker der også det, at nogle uskyldige bliver anklaget for pædofili.....

Det må være SÅ forfærdeligt!

Hanne

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 22-04-07 18:36

thyfoon - jeg kan kun gentage, hvad de andre har skrevet!

Prøv at vende det med dig selv, som du ville vende det med en anden person.

Det hjælper mig, når jeg er i en situation, som jeg ikke har/haft ansvar for, men som alligevel nager mig. Så tager jeg en snak med mig selv, vender og drejer tingene, og for det meste ender det med en konklussion, så det ikke 'sidder fast' i mit indre.

Hanne

Godkendelse af svar
Fra : thyfoon

Dato : 23-04-07 07:55

Tak for svaret e.c. du har selvfølig ret i at trækker alle sig væk så får børn måske ikke det knus der behøves
jeg er bare skride ked af at en mand man kender og har stolt på har lavet sådan noget svineri verden er et ondt sted men lad for pokker de børn være jeg havde bare bruge for luft selv om det er et emne der er svært at berøre.
Men ja du har jo ret i din pointe
Citat
Hvis alle trækker sig helt væk - så får de børn jo heller ikke det knus der måske behøves.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-04-07 08:46

Det er nu ringe knus som er givet med bagtanker

*IMHO* </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 23-04-07 09:31

De 2 første spørgsmål er blevet besvaret og der er jeg enig med jer andre.
Det sidste vil jeg dog gerne kommenterer.

Citat
3.kan man som mand stadig tillade sig at holde af børn og karmme dem uden at være bange for at se børnepornospøglest alle steder

Jeg er selv ungkarl og kan ikke fordrage børn.
Mit hjem er børnesikret, men de kommer sgu’ ind alligevel.
Nej. Spøg til side.
Man skal som mand passe gevaldigt på. Det er ret frustrerende.
Det er ikke mærkeligt, at det er så svært at få fat i mandlige pædagoger.

Der er et rend af knægte ind og ud af både mit hjem og min garage.
Mange bor med en enlig mor og mangler åbenbart en faderskikkelse.
(Pigerne er også velkomne, men de interesserer sig nok ikke så meget for PC, værktøj og deslige).

Jeg er nok så populær blandt knægtene, fordi jeg ikke behandler dem som børn, men som kammerater. De hjælper mig også med en masse.
De får lov til mange ting, som de ikke har mulighed derhjemme og jeg er revnede tre kvart ligeglad, vis de kommer hjem møgbeskidte eller med et plaster på fingeren.
Jeg skælder aldrig ud, men forklarer dem de mulige konsekvenser, der er ved de ting, de foretager sig med eksempler fra min egen barndom.

Jeg har deres fortrolighed og det er ikke alt de gør og siger, der ryger videre til deres forældre. Det ved de, så de kan spørge om alt og det gør de. Sådan er jeg selv blevet behandlet i min barndom og jeg er da sluppet nogenlunde helskindet igennem.

Men, men, men….
Hold da helt kæft, hvor skal man passe på.

Her forleden havde jeg en alvorlig snak med et par af knægtenes mor og papfar.
Philip havde siddet her som så mange gange før og i mit virvar af ledninger, Pc-dele og almindeligt kreativt rod var telefonrøret faldet af.
Hans papfar kom og hentede ham og jeg kunne se at han virkede lidt underlig og ikke kunne forstå at vi ikke havde taget telefonen.
Jeg tænkte meget over det hele natten og skrev notater til et større foredrag som jeg så fremlagde for forældrene dagen efter.

Kort sammenfattet :
Jeg sidder tit i badekåbe på de mærkeligste tidspunkter og det er børnene vant til.
Når jeg skal skifte tøj eller i bad, får de da lov til at blive, men jeg sørger altid for at lukke for badeværelsesdøren eller soveværelsesdøren, når det sker.
Hoveddøren er ALDRIG låst når der er børn på besøg.
Jeg kontakter ALTID forældrene, når vi køre ud på containerpladsen eller for at købe ind og igen hvis vi eventuelt bliver forsinkede.
Jeg er 200% afklaret med min egen sexualitet, men fordømmer ikke andres (Bøsser, lesbiske etc. etc. Dog undtaget pædofile !).

De hørte interesseret på mig og de var meget glade for, at jeg var så åben omkring disse emner.
Der sad også en anden mor, hvis søn også er en af mine ”kammerater” og hun kom da med en udtalelse om, at der da er/har været noget snakken omkring alle de børn, jeg omgiver mig med. Hun har heller ikke nogle problemer med at hendes søn kommer her, men jeg blev da meget ked af at høre det, når jeg nu passer så godt på at der ikke skal være noget at komme efter.
Det er uhyggeligt, at der kan gå sådan nogle rygter.

Nå, så længe forældrene er trygge ved, at deres afkom kommer her, må jeg jo springe op og falde ned på, hvad andre kan finde på at snakke om bag min ryg.
Eller er der flere forslag til, hvad jeg mere kan gøre ?
Gambrinus

ÆV
30 point bare fordi jeg var lidt tid om at skrive dette indlæg.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 23-04-07 09:43

PS :
En dag stod Philip på 7 år i garagen og lærte at bruge en nedstryger og en fil rigtigt.
Dagen efter kunne jeg så, mens jeg lavede noget andet, se på at han underviste sin storebror på 11 år, hvordan en nedstyrger og fil skulle bruges.
For satan det var en god oplevelse.

En anden dag kom han hjem fra "Fritteren" og pralede af, at han som den eneste havde fået lov til at bruge søjleboremaskinen, fordi læreren kunne se, at det ku' han bare det der !

Ok.......
Han har nogen gange lidt svært ved at være objektiv omkring sig selv.
Men alligevel.
Gambrinus