/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Alle genveje på proceslinjen
Fra : pallebhansen
Vist : 943 gange
200 point
Dato : 21-04-07 21:13

Jeg skulle hjælpe en der havde lavet rod i sin XP-Home-computer.
Jeg fik også klaret alle problemer, men der var et tilbage som jeg ikke kunne greje.

Alle skrivebordets mapper og genveje, lå også nede på proceslinjen, + de også dukkede op i en box opad, hvis jeg kørte musen hen over en oppil som var på skillelinien mellem proceslinjen og "urproceslinjen"
Nå det var vel bare om at fjerne dem, så jeg højreklikkede på dem enkeltvis og valgte slet, så røg de i papirkurven, som forresten også lå dernede. Men når jeg gjorde det, forsvandt de også på skrivebordet, + under "alle programmer", og det var jo ikke så smart, så jeg var nødt til at gendanne dem.?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 21-04-07 21:21

gendan dem fra papirkurven og træk dem op på skrivebordet igen og slet så dem der skal slettes.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 21-04-07 21:22

Det er værktøjslinien "Skrivebord". Hvis du højreklikker på proceslinien, klikker på "Værktøjsliner", og fjerner fluebenet ved "Skrivebord", så forsvinder den. Og ja, den er direkte forbundet med ikoner og filer på skrivebordet, så de også bliver slettet.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 21-04-07 22:46

hcma: Tja, men jeg har også gendannet dem, så de er både på proceslinjen, og skrivebordet, så jeg kan vel ikke trække dem fra skrivebordet op igen, så der er dobbelt. Så vil den vel sige at der allerede er en fil eller genvej, eller vil den?

stl_s: Ja du har fat i noget, har selv lige prøvet at sætte vinge ved den, på min computer, og rullemenuen kommer godt nok. Så nu ved jeg hvordan den fjernes, men hvorfor er de også hele vejen hen i proceslinjen? Og hvordan komme af med dem?
VH Palle Hansen
NB: Har desværre ikke computeren i nærheden.

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 200 point
Dato : 22-04-07 01:22

Mon ikke de er blevet trukket ned i "hurtig start". Hvis du fjerner "lås proceslinien" kan de trækkes hele vejen hen af linien, ovre fra Start, og kan derfor også trækkes på plads igen, så du får dem op ved at klikke på pilen ovre ved start.

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 22-04-07 11:27

hvis du trækker dem op på skrivebordet igen, ligger de der dobbelt, og så sletter du da bare dobbeltgængeren

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 22-04-07 11:38

Kør en chkdsk>højreklik på<din system disk,normalt C:>egenskaber>funktioner>undersøg nu>sæt flueben i begge bokse>start.
Genstart pc'en,jeg har i nogle tilfælde rette
ødelagte genveje på den måde,på flere pc'er(retter fejl i filsystemet,nederste boks,undersøger disken for fejl)
kan tage et stykke tid,alt efter hvor stor din disk er.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 22-04-07 12:05

stl_s: Tror nok jeg forstår, mener du jeg skal tage den nærmeste til start, og slippe den på pilen tæt ved start (Altså hurtigstart), derefter tage den næste, osv. Derefter kan jeg fjerne vingen ved hurtigstart, hvis jeg ikke vil have den, dernede.?

hcma: Ja, måske.

Manse9933: Ja, jeg har også brugt den funktion, hvis der er fejl på diskens hardware, eller fejl på filer. Mener nu ikke den løser "min" slags problemer, men der sker jo da ikke noget ved at prøve, når jeg engang får fingre i computeren.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 22-04-07 23:11

Når du har låst proceslinien op, så kan du bare trække i den stiplede linie, og på den måde lægge ikonerne på plads, henne ved startknappen.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 22-04-07 23:35

Nåå, sådan
Og så kan jeg vel fjerne flueben ved hurtigstart bagefter, og låse, så det ikke sker igen?
Går nok lidt tid før jeg prøver.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 23-04-07 00:29

Det kan du godt, hvis du ikke vil bruge hurtigstart. Du kan også vælge at have nogle enkelte genveje liggende, og så låse, så vil resten gemme sig og kun komme op, hvis du klikker på pilen. Sådan gør jeg, og det virker fint.

Godkendelse af svar
Fra : pallebhansen

Dato : 02-07-07 08:49

Tak for svaret stl_s.
Det var lige i øjet:

Kommentar
Fra : stl_s