/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
tabte billeder
Fra : missjosephine
Vist : 709 gange
100 point
Dato : 20-04-07 12:06

hej.
sidste sommer mistede jeg desværre mere end 250 billeder og 5 videofilm på mit nyerhvervede kamera.
kom til at trykke på en forkert knap, da jeg skulle finde ud af noget andet...og vupti, alle mine flotte billeder fra min første tur i alsace og provence og en masse dejlige venner forsvandt lige ud i den blå luft.
ret kedeligt og havde ikke lært det at kende rigtigt endnu dengang....
har fået at vide, at det ved hjælp af et eller andet program, der kan downloudes, er muligt at genskabe billederne...det skulle være blive vist i et tv program fornylig.
er der nogen, der har kendskab til området og ved, hvordan man kan finde alle de flotte billeder frem igen eller har set dette tv program, et forbrugerprogram af en slags....
venligst misss.j

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 110 point
Dato : 20-04-07 12:11

Jeg tror det må være dette program

http://www.pcinspector.de/file_recovery/dk/welcome.htm

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 20-04-07 12:22

min fotohandler sagde, at han kunne genfinde dem, HVIS man ikke efter sletning, er fortsat med at bruge apparatet. det er et år siden, meget kan jo være sket siden da.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-04-07 12:46

Nordsted1 er på sporet, men det er Smart Recovery du skal bruge til at redde billeder fra kameraets hukommelses kort: http://www.pcinspector.de/smart_media_recovery/dk/welcome.htm og den kan, jeg har prøvet men har du gemt billeder på samme kort senere, så er chancen for at finde de gamle minimal, de nye bliver gemt ovenpå de gamle, men det er et forsøg værd, selv efter en enkelt overskrivning kan du stadig redde det gamle billede

Kommentar
Fra : blunderbuss

Dato : 20-04-07 12:51

Jeg har også været ude for at slette alle billeder på kortet, og derefter formaterer det, jeg fandt et program på fotokretik, og alle billeder blev redet på nær 2 der dukkede også billeder op der var taget længe før og slettet.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 20-04-07 13:01

Det kræver at du har en kortlæser (det ved jeg selvfølgelig heller ikke om du har).

Du kan ikke gøre det bare ved at tilslutte kameraet til computeren.

http://www.digitalmagasinet.dk/show.asp?ID=375

mvh dova

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-04-07 13:20

Ha ha O.V.N. dit link er da på samme side som mit link

Go' week-end

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-04-07 13:27

Ved det godt Nordsted1, jeg skrev også at du er på sporet God weekend til dig også

Kommentar
Fra : Sofiie10

Dato : 20-04-07 13:48

http://www.pcinspector.de/file_recovery/dk/welcome.htm

Prøv at led der (:
.. Der skulle du meget gerne kunne finde dine billeder frem igen (:

Held og Lykke . Og håber det virker

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-04-07 14:02

Tja... så skulle det link være på plads

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 20-04-07 18:05

Altså kan man tjene penge ved at lægge det link, så vil jeg da også prøve

http://www.pcinspector.de/file_recovery/dk/welcome.htm

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-04-07 18:15

Ha ha klojs du go'

Sønnen brugte altså ikke en kortlæser for at bruge det program, men brugte kameraet

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 20-04-07 19:36

jeg har brugt linket og fået 200et eller andet frem igen hvoraf de 51 var fra i sommer incl 2 videofilm....der mangler stadig 3 videofilm og ca 150 billeder....bl.a.dem fra frankrig....de svæver stadig et eller andet sted....
jeg brugte min scanner,kopi,printer....satte pc til og kameraet i pc'eren og der skete en masse, eller det var kæresten der gjorde det..jeg har ikke en bønne forstand på den slags mekanik.
når jeg vender tilbage fra ferie, så prøver vi igen med et andet program og ser hvad der så dukker op..så intil videre tak for hjælpen...
god weekend....miss.j

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-04-07 22:39

Det var da dejligt at du trods alt fik nogle af dine billeder og film igen, meeen vil du tage flere billeder oveni de forsvundne???

Kan du have en rigtig god ferie, det skulle vel aldrig være til Italien??

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 21-04-07 12:46

hej nordsted1
nej ikke lige denne gang.
jeg skal besøge en funden ukendt kusine i sverige....vi har aldrig mødt hinanden så det blir spændende....
jeg kommer ikke lige på ferie til italien foreløbig, da jeg om 2 uger skal ha et nyt knæ, så det må vente, men når jeg kommer derned, forhåbentlig, så blir det for at finde en lejlighed og tilmelde mig folkeregisteret, få opholdstilladelse mm...og så hjem igen for at flytte mine ting, udleje min lejlighed mm.....så det må desværre vente til jeg er mobil igen om nogle måneder......
men hvordan fik din søn gjort det fra kameraet....jeg brugte som sagt kopimaskinen...og fandt de sidste ca. 50 foto...ville jo gerne ha de andre ca. 150 billeder også da der er ne masse fra min første tur i alsace og provence,fra avignon, cannes og monaco.....
de ville være dejlige at se igen.....
god weekend...miss.j

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-04-07 13:04

missjosephine, jeg har lige spurgt sønne, han sagde at han bare brugte programmet, og havde kameraet i pc'en, så klarede programmet resten.

Det lyder da dejligt at du har fået kontakt til en ukendt søster, du må ha en god tur til Sverige.

pøj pøj med dit nye knæ og genoptræningen, bare med at klø på, så du kan komme sydpå igen

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 21-04-07 13:18

det er nu ikke en ukendt søster....men en kusine jeg aldrig har mødt....
ellers tak...m.j.

Godkendelse af svar
Fra : missjosephine

Dato : 17-06-07 17:22

Tak for svaret Nordsted1.
indtil videre må jeg nøjesmed det jeg har fundet og så prøve en anden gang om jeg kan finde flere.
dog kan jeg ikke få videofilmene til at virke som videofilm, de står bare som et foto.....øv.
ville jo gerne kunne se filmene, der er 4-5-stk....
miss.j