/ Forside/ Interesser / Fritid / Lystfiskeri / Spørgsmål
10  arne.jako.. 660
ormefarm
Fra : edith1968
Vist : 1756 gange
140 point
Dato : 18-04-07 11:37

er der nogen som kan hjælpe mig med "opskriften" til en ormefarm??

Ved godt at spørgsmålet er stillet før og at der kom nogle ualvorlige svar...

Men jeg kan intet finde på nettet, så hvis der er nogen som ved hvordan men gør????

tusind mange tak...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-04-07 11:39

her er opskriften...

http://www.dn.dk/sw65781.asp

Kommentar
Fra : stchrisdk

Dato : 18-04-07 11:41

Hvis du har/laver en kompostbeholder, så har du de optimale forhold til din ormefarm. Held & Lykke

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 18-04-07 11:52

Jeg samler kompost i haven, det udvikler sig af sig selv til en "ormefarm": Orme lever jo af planterester. Komposten udvikler varme og havens regnorme finder derhen om vinteren, de lægger æg og yngler der. Man kan købe kompostorme, det har ikke været nødvendigt til min have. Jeg klarer mig med de naturligt forekommende. Når du tilsætter kompost til din havejord, så tiltrækker det ormene. Lad være med at brænde haveaffaldet komposter, lad være med at brænde bladene om efteråret komposter!

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 01-05-07 14:11

Jeg ved ikke hvad du tænker dig: En "ormefarm" er ikke noget man indretter i en urtepotte på 3. sal. En kompostbeholder på 200 l er da nok det mindste! Den gennemfryser jo i en normal vinter og så kan du begynde forfra til foråret. Du må have et jordstykke hvor de kan grave sig ned i frostfri dybde on vinteren.

Annuller spørgsmålet
Fra : edith1968

Dato : 10-05-07 15:15

tak for de mange gode svar... det virker