/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Terminal Server
Fra : corelution
Vist : 785 gange
50 point
Dato : 16-01-03 16:02

Til dem der kender til Terminal Server (TS), er dette en mulighed (W2K/WXP) for at connecte remote eller fjernstyre sin PC/Server enten via. internettet eller via. en TS client. Samtidig forefindes en TS licens server. Er der nogle der ved, hvorledes man kan forlænge sin licensperiode, når denne er udløbet ?

Kommentar
Fra : Baxx65

Dato : 16-01-03 16:43

Du kan sagtens fjernstyre din W2K via Internettet med Terminal Server. Blot du kender IP-Adressen - og der er hul ind, så er det ikke noget problem.

Du skal køre TS i administrations-mode, så jeg forstår ikke hvor du vil hen med licens-serveren... Det er kun nødvendigt, hvis du bruger TS som en "rigtig" Terminalserver.

Accepteret svar
Fra : mthaulow

Modtaget 50 point
Dato : 19-01-03 02:08

Hej corelution

Det er som der er blevet skrevet, muligt at køre TS i administrations-mode så er der ikke nogen tids begrænsning. men det har den begrænsning, at der kun er en der kan køre TS op imod din server, så det er fra Microsoft lagt ind i win2000 server som et admin værktøj.
Og ja du kan sagtens køre en terminal fra din XP, du skal bare bruge "Remote desktop" på dansk tror jeg det hedder "Fjernstyring", filen hedder ihvertfald "mstsc.exe".
Når du har startet den, skriver du bare serverens navn og connect. Så får du en logon skærm fra din server, log på som en bruger på serveren.
Du kan nu bruge det som Admin værktøj, du skal også lige vide at du ikke kan installere programmer når du er logget ind via TS.

MVH
M Thaulow

Kommentar
Fra : mthaulow

Dato : 19-01-03 02:09

Hej corelution

Det er som der er blevet skrevet, muligt at køre TS i administrations-mode så er der ikke nogen tids begrænsning. men det har den begrænsning, at der kun er en der kan køre TS op imod din server, så det er fra Microsoft lagt ind i win2000 server som et admin værktøj.
Og ja du kan sagtens køre en terminal fra din XP, du skal bare bruge "Remote desktop" på dansk tror jeg det hedder "Fjernstyring", filen hedder ihvertfald "mstsc.exe".
Når du har startet den, skriver du bare serverens navn og connect. Så får du en logon skærm fra din server, log på som en bruger på serveren.
Du kan nu bruge det som Admin værktøj, du skal også lige vide at du ikke kan installere programmer når du er logget ind via TS.

MVH
M Thaulow

Kommentar
Fra : mthaulow

Dato : 19-01-03 02:09

Hej corelution

Det er som der er blevet skrevet, muligt at køre TS i administrations-mode så er der ikke nogen tids begrænsning. men det har den begrænsning, at der kun er en der kan køre TS op imod din server, så det er fra Microsoft lagt ind i win2000 server som et admin værktøj.
Og ja du kan sagtens køre en terminal fra din XP, du skal bare bruge "Remote desktop" på dansk tror jeg det hedder "Fjernstyring", filen hedder ihvertfald "mstsc.exe".
Når du har startet den, skriver du bare serverens navn og connect. Så får du en logon skærm fra din server, log på som en bruger på serveren.
Du kan nu bruge det som Admin værktøj, du skal også lige vide at du ikke kan installere programmer når du er logget ind via TS.

MVH
M Thaulow

Kommentar
Fra : corelution

Dato : 21-01-03 15:39

Hej M Thaulow. Tak for dit svar. Jeg kan se i min TS Configurator, at min Terminal Server Mode rent faktisk står til attributten "Application Server". Jeg ved ikke om det er her du mener jeg skal korrigere denne til "administrator" (selve TS pakken er lagt på som administrator og jeg logger kun på remote som administrator tillige). Når jeg kligger "properties" på min "Terminal Server Mode", bliver jeg imidlertid guidet ind i add/remove programs. Her kan jeg ikke se hvordan jeg kan ændre "mode" ?

Ja, på XP hedder den "fjernskrivebord" og det fungerer fint.

Og jo du kan faktisk godt installere programmer med TS. I en dos prompt kan du bruge flg.:
change user /install   - programmer skal installeres
change user /execute   - normal mode når programmer skal afvikles
change login /disable   - giver ingen ret til at logge på