/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Skal jeg flytte min pension?
Fra : tinolarsen
Vist : 603 gange
100 point
Dato : 13-04-07 23:35

Jeg har en pensions ordning fra et par år tilbage hvor jeg var ansat i en kommune.

Har selvfølgelig også en i mit nuværende job i IT-branchen - vist hos danica tror jeg..

Burde jeg flytte min pension fra kommune over, eller er det fuldstændig lige meget...

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 13-04-07 23:41

Er du sikker på, om du overhovedet kan flytte den?

Kommentar
Fra : tinolarsen

Dato : 14-04-07 00:03

ja det har jeg fået og vide at jeg kan.....

Troede da altid at man kunne det...

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 14-04-07 00:11

"Normalt" kan man IKKE flytte de penge, man har på en pensionsordmning over på en anden.

Hvilket selskab er du i?

Kommentar
Fra : tinolarsen

Dato : 14-04-07 00:13

Ligenu i danica... - det ved kommune er vel noget der hedder kommunernes pension.. - er ikke sikker

Accepteret svar
Fra : qfha

Modtaget 100 point
Dato : 14-04-07 09:00

Sidst jeg skiftede job, besluttede jeg at samle alle mine forskellige pensioner i det nuværende pensionsselskab. Det kunne godt lade sig gøre, men jeg fik brev fra selskabet, som spurgte, om jeg nu også mente det, for jeg skulle betale 8 % af indestående på alle konti til mit nuværende selskab for at samle dem.

Jeg valgte at lade tingene være.

Så forhør dig nærmere.

mvh
qfha

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 14-04-07 19:12

Mener at kommunale pensioner er pensionskasser, altså en fælles kollektiv dækning, og den kan du ikke flytte...

eller kan du altid flytte en pension, men der er gerne for store omkostninger forbundet med dem.

Har du en dygtig bankrådgiver, vil Han/ hun kunne gennemskue det....

Og så er der muligvis en dækning på evt. uarbejdsdygtigheds-dækning / syge dækning/ invalide dækning.....behold den da den del er dyrere at få lavet igen, og det forudsætter helbredet stadig er på toppen..

Du kan muligvis betale den af den opsparede pension hos kommunen af den opsparede kapital og så beholde den...

få endelig kigget på det hele

/

Henrik

Godkendelse af svar
Fra : tinolarsen

Dato : 20-06-07 22:21

Tak for svaret qfha.