/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Folkeskole / Spørgsmål
10  viviborgen 630
ang. ekstra undervisning..
Fra : morell21
Vist : 442 gange
100 point
Dato : 13-04-07 10:23

hey jeg går i tiende klasse i århus, og vil derfor spørger jer her inde på forumet, om i ved hvor man kan få ekstra undervisning.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-04-07 10:31

Har du spurgt din klasselærer ?????

Hvilke fag drejer det sig om...

Kommentar
Fra : join

Dato : 13-04-07 10:54

Hej med dig..

I lokalaviserne annoncerer folk ofte efter lektiehjælp og der er ofte nogen der selv tilbyder hjelpen.

Måske ville det være en ide for dig at du selv indrykker en annonce hvor du søger lektiehjælp. Så skal du skrive lidt om hvilket fag det drejer sig om, hvilken type problemer du har, eller fx. hvilket område du gerne vil have hjelp til. Man kan også skrive at læreren gerne må være pensioneret - så er der en chance for at timelønnen/prisen er til at overskue.

go arbejdslyst
hilsen
join

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 13-04-07 11:18

Det er et godt råd at søge efter en pensioneret lærer.

Du har nemlig netop brug for en kvalificeret lærer, ikke en "tilfældig".

Det er ikke enhver, der kan give ekstraundervisning.
Al respekt, at du søger.

Frieda
der giver specialundervisning (men desværre ikke mere hjemme i Århus)

Hvilken skole går du på?

Jeg har stadig nogle kontakter derhjemme i Århus

Kommentar
Fra : join

Dato : 13-04-07 11:29

jeg fandt lidt mere...

hvis du klikker på linket kommer du til en artikkel om LEKTIE HJÆLP TIL ALLE

http://stiften.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20070411/NA/104110952/1170/STIFTEN

men du må lige fortælle lidt mere, så vi ved noget om, om vi leder dig i den rigtige retning...

hilsen
join

Kommentar
Fra : morell21

Dato : 13-04-07 11:34

tak join.. må man endeligt komme der mere end en gang om ugen?

Kommentar
Fra : join

Dato : 13-04-07 11:50

hej igen

sådanne som jeg læser det MÅ DU KOMME DER LIGE SÅ TIT DU VIL, DU SKAL BARE MØDE OP!

Citat
CITAT:..
Lektiehjælp for alle

Hvis matematikken, fysikken, den danske stil eller den tyske grammatik driller, er der hjælp at hente hver uge på Gellerup Bibliotek, Gudrunsvej 78.
Foreningen Tusindfryd tilbyder børn, unge og voksne lektiehjælp. Udover lektiehjælp, kan man få "oversat", hvad der står i brevet, man har fået fra Århus Kommune. Akkurat ligesom der er hjælp at hente, hvis man skal til teoriprøve for at få kørekort.
[B]Lektiehjælpen er gratis og for alle uanset alder. Man skal ikke bestille tid, men blot møde op.[/B]

[B]Lektiehjælp, Gellerup Bibliotek, mandag kl. 15-16.45, tirsdag kl. 16-17.30, onsdag kl. 14-16.45 samt torsdag kl. 16-17.30. Gratis.[/B]

snak lidt mere med os, det kunne også være at frida kunne sige noget du kunne bruge.

Sig lidt mere om dig

hilsen
join

Kommentar
Fra : morell21

Dato : 13-04-07 11:54

det jeg primat har brug for, er at blive bedre til tegn sætninger når jeg skriver dans stil. Og stave fejlene skal også gern blive minimeret.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-04-07 11:59

Umiddelbart "ser" det ud som noget ordblindhed....

Ideen med biblioteket er OK men jeg ville nu liiige starte hos din klasselærer om det er noget han/hun er opmærksom på.....

Hvad siger dine forældre ????

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 13-04-07 12:07

nope, ordblindhed, tror jeg ikke, men kræver selvfølgelig nærmere "snak".

Har du fået at vide, at du har en svag grad af ordblindhed?

Dansk er et smaddersvært sprog at stave; mange voksne kan heller ikke og tegnsætning, puha.

Mit første gode råd er: LÆS, LÆS og LÆS

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-04-07 12:11

Jeg er nu ikke så sikker på det ikke er ordblindhed ( graden kan diskuteres).....

Men i disse tider er det så nødvændigt at spørge:

Er du "pæredansk" ???????

Ikke at misforstå men det KAN have en del af skylden hvis du ikke er.....

Stavefejl laver sgu alle

Kommentar
Fra : join

Dato : 13-04-07 12:13

hej igen

jeg synes at det er meget fint af dig at du gerne vil blive god til sproget, det er utroligt vigtigt med lidt ambitioner i den retning - og du skal ikke give op - du skal blive ved med at arbejde med dit problem lige ind til du lykkes med - den forbedring - som er vigtig for dig. Mit bedste råd er giv ikke op, men bliv ved og bliv ved. At blive god til et sprog er ikke noget man ordner med et snuptag, men en vej man beslutter sig for at gå.

Jeg har fundet noget mere...
Undervisningsministeriet - Bertel Haarder - har kurser de kalder FVU,,
http://us.uvm.dk/voksen/fvu/hvad_er_fvu.htm?menuid=350525
måske er du for ung (10 klasse) ( hvor gammel er du?), men det er GRATIS og rettet mod voksne, der vil forbedre DANSK og MATTEMATIK.

Er dette noget ???

hilsen
join

Kommentar
Fra : morell21

Dato : 13-04-07 12:13

nej det har jeg ikke fået direkte at vide.Men selve problemet er bare, at jeg har en del fejl når jeg skriver stil.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-04-07 12:16

Citat
nej det har jeg ikke fået direkte at vide

Hvad har du da fået at vide ???????

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 13-04-07 12:17

Ok, så er det ude af verdenen

Kommentar
Fra : morell21

Dato : 13-04-07 12:18

som sagt har jeg har en del fejl når jeg skriver stil, ( stavefejl og komafejl).

Kommentar
Fra : join

Dato : 13-04-07 12:24

Hej morell21

jeg har hele tiden gættet på at du ikke har dansk som dit første sprog, altså som dit modersmål, som vi kalder det!

Er det rigtigt--?

Men uanset om det er dit eller dat, er det stærkt gået af dig at du ønsker at blive bedere, og det skal du bare holde fast i - og gå videre med.

hilsen
join

Kommentar
Fra : morell21

Dato : 13-04-07 12:33

jeg er 110% dansk...

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 13-04-07 12:41

Hej morell21.

Jeg kan ikkke hjælpe dig med at finde noget ekstra hjælpm desværre - jeg vil såmænd bare sige at jeg er fuld af dyb dyb respekt for dig! Det er SÅ flot at du erkender at der er ting du har svært ved - og at du gerne vil gøre noget ved det!

Rigtig rigtig meget held og lykke til dig!

Jeg synes, som de ovenstående at du skal efterkomme Friedas opfordring, til at skrive en smule mere om dig selv og hvilken skole du går på - Frieda skriver jo netop at hun stadig har kontakter i Århus! Benyt dig af dette tilbud!
Hvis du ikke vil skrive din skoles navn her, offentligt, så skriv det evt. i en privat besked til Frieda!

Mere lykke og held til dig!

Rigtig god weekend allesammen!

Venlig hilsen Dorthe.

Kommentar
Fra : join

Dato : 13-04-07 12:50

hej igen

uanset - det ene eller andet - er der fra min side respekttil den der vil blive god til noget !!

Men hvis KANDUerne skal kunne hjælpe dig må man vider lidt nærmere - det er derfor vi stiller spørgsmål - men du skal ikke svare mere end du har lyst til.

Foreløbig har du sikkert også en del at gå videre med:
Snak med din lærer som refi siger
søg ekstraundervisning: kik på de links du har fået
etc. etc.

Arbejd lidt med det og så kan du altid stille nye spørgsmål her på kandu, hvis du igen får lyst. Du kan også svare videre her i dette spm. det er helt op til dig.

hilsen
hoin

Kommentar
Fra : join

Dato : 13-04-07 13:26

Bortset fra det....

morell21, så er det nu en meget god ide
- at når man har ført en samtale / en eller anden slags samtale - med nogen,
som trods alt har svaret dig da du spurgte,
at du så
i det mindste takker af og
giver lidt tilbagemelding til dem der trods alt gav/forærede sin tid til dig,
bare sådanne lige for almindelig høfligheds skyld.

Citat
Spørgsmål
- Ubesvarede 3
- Besvarede 0
- Annullerede 1
- Slettede 0
Ialt 4

hilsen
join

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-04-07 14:31

morell21

Jeg kan ikke forstå, at det først er i 10. klasse det er gåret op for dig og lærerne at du "staver" dårligt.

Desuden er der stor forskel på det du "skriver".

Det er som om du vil være "dårlig" når du ønsker det.

Du kan jo godt skrive fejlfrit, når det passer dig.

Men du er lidt sent ude, hvis det er 10. klasses afgangsprøve det gælder.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 13-04-07 19:17

Hmmmmm, hvorfor pokker skal han/hun nu have et drag over nakken, ans?

Hvorfor pokker sætter du 'staver' og 'skriver' i gåseøjne?

Citat
Du kan jo godt skrive fejlfrit, når det passer dig

ovenstående kan jeg godt love dig for er FORKERT ans! Mon du gør dig nogle tanker om hvor meget det kræver af teenager at komme med denne slags indrømmelser/spørgsmål?
Jeg er sikker på at Morell, med dette spørgsmål, er gået langt ud over sine egne grænser og stadig, herfra: AL respekt for dét! Der skal sgu mod til at erkende og indrømme at man har nogle svage steder - og så oven i købet bede om hjælpen til at få rettet op på det.

Det er så flot og jeg håber stadig Morell21 tager imod Friedas tilbud om, evt. at bruge nogle kontakter.

God weeken herfra

Venlig hilsen Dorthe.

Forresten - en gammel talemåde lyder: 'Bedre sent end aldrig'
- hold da op hvor den passer

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-04-07 22:20

vil.du

Citat
ovenstående kan jeg godt love dig for er FORKERT ans!

Hvor du så end har det fra, det ved jeg ikke, men du må jo have kendskab til det enkelte tilfælde.

Men jeg kan da godt undre mig over at det først er i 10. klasse at man finder ud af at eleven ikke kan stave !!!!!

Jeg har ikke givet et "drag over nakken", det er din bedømmelse.

Kommentar
Fra : join

Dato : 14-04-07 09:55

...kommer til at tænke på, at...

"den der kun tager spøg for spøg, og alvor kun alvorligt,
har forstået begge ting - ganske lige dårligt !!

Og .. det er jo noget, der iflg. min mening, ofte er på højkant - specielt her inde på KANDU.

Og .. det er vel også - ok ?? Det er bestemt et af livets grundvilkår!

Og .. i denne streng er vi havnet lidt i noget, der minder mig om, at "koge suppe på en pind": Spørger er meget fåmælt. Det er ikke meget Svarererne får at gøre godt med. Om ikke andet, så ender den næsten dér, hvor Svarererne (dem der er tilbage) går i en slags selvsving.

Og .. - formentligt er Spørgeren væk (???).

Og .. det giver måske anledning til lidt undren, hos Svarer(erne ??).

Og .. det er vel også ok!

Jeg kan i hvert fald ikke sige mig helt fri for, her i sidste del af strengen, at tanken om det - vi i gamle dage kaldte for telefonfis - har strejfet mig. Og det er vel også - ok? (Eller er det ??)

MEN, det kunne jo være meget sjovt, hvis Spørger selv kunne byde ind med et svar! Har vi stadig en Spørger ???