/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Messenger og Windows Vista
Fra : Mike87
Vist : 747 gange
100 point
Dato : 12-04-07 19:16

Hej.

Jeg har købt mig en ny Acer Aspire 3050 bærbar med windows vista. Jeg har installeret Messenger Live på den, men så snart jeg starter programmet kommer den med meddelelsen "Messenger er holdt op med at fungere" og windows lukker programmet og kommer med en problem og løsningsrapport der siger vi skal tjekke om der er fobindelse til internettet og hvis der er det kan det muligvis være Microsoft-serveren der er nede i øjeblikket(hvilket det ikke er da vi sidder her med 2 computere og på den anden virker det) Der er også internet på computeren, og vi har også prøvet at slå firewallén fra.

Hvad er problemet og hvordan løses det?

På forhånd tak

Mvh Mike Petersen.

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 12-04-07 19:47

Jeg har selv problemer med at logge på MSN i aften.
Derfor klikkede jeg på "Status for tjeneste" i Messengers hovedvindue,
og fik følgende besked:

Citat
Sign In
Nogle brugere har problemer med at logge på denne tjeneste. Prøv igen senere.
Sidst opdateret: 12-04-2007 10:15:00 Pacific Time (GMT -8:00)

Så prøv at vente og se, hvad der sker.

//Kettedk

Kommentar
Fra : Mike87

Dato : 12-04-07 20:05

Problemet er bare at den samme adresse godt virker på den anden computer? Og vi har også prøvet en anden adresse på computeren, det virker heller ikke.

Kommentar
Fra : Mike87

Dato : 13-04-07 00:17

Er kommet problemet lidt nærmere, den kommer med følgende meddelelse når den lukker Messenger "forhindring af datakørsel har lukket Messenger for at beskytte din computer".. har prøvet at lade computeren tillade at bruge MEssenger, men det kan ikke lade sig gøre..

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 100 point
Dato : 13-04-07 05:37

Prøv at højreklikke på messenger iconet/genvejen>kør som administrator,vis det virker så gå ned og find selve programmet(exe filen)højreklik på samme>egenskaber>
find bosken(nu kan jeg ikke lige huske txt nøjaktigt)
men noget med>kør programmet i administrator tilstand>under fanen kompatibilitet,sæt flueben i.

du kan højreklikke på genvejen>egenskaber>find placerign.
jeg gider ikke lige at starte min pc med med viste på,men
der står Administrator i txt'en,venter med at lege videre med Vista.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 13-04-07 05:41

eller samme sted>kør det program i kompatibilitetstilstand,vælg
Xp-pro-sp 2.

Kommentar
Fra : food_life

Dato : 13-04-07 09:30

Hvis problemet stadig er der, og du bruger en Acer computer, vil dette her kunne være grunden - Vi har lært at nogle af vores kunder som bruger Acer computere med Vista operations systemet, muligvis oplever problemer med at køre Windows Live Messenger. Vi har identificeret problemet med Acer's software og arbejder aktivt for at hjælpe Acer med at løse problemet, så hurtig som muligt. Som en midlertidig løsning, forslår vi at du besøger dette link:

http://www.acerpanam.com/synapse/forms/portal20.cfm?recordid=1130&formid=3390&website=AcerPanAm.com/us&siteid=7293&words=all&keywords=&areaid=7

Ovenstående løser problemet!

mvh

Godkendelse af svar
Fra : Mike87

Dato : 13-04-07 10:37

Tusind tak for svaret Manse9933. Det virker bare nu =)

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 13-04-07 10:45

Vis du er i tvivl om et program kan køre på din vista boks en anden gang,før du begynder installationen så>
højre klik på installations filen>egnskaber>kompatibilitet,og sæt mærke i
kør som administrator(eller hvad det nu hedder nøjaktigt)
og så installer programmet,eller samtidig>
kompatibilitetstilstand,vælg
Xp-pro-sp 2.