/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Genvej til Standby på desk
Fra : Jimmy17
Vist : 1215 gange
50 point
Dato : 12-04-07 03:08

Tja, som overskrift.

Vil gerne have en genvej på skrivebord til at sætte computeren i standby.

Hvordan laver jeg den?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-04-07 03:27

Citat
1. Right click on an empty area on your desktop.

2. Select New>Shortcut.

3. In the first box of the Create Shortcut Wizard, type "%windir%\System32\rundll32.exe powrprof.dll,SetSuspendState" (without quotes). Click Next.

4. Call the shortcut something like "Standby" (without quotes) and click Finish.

5. To add the finishing touch, right click on this new icon, select Properties, click the Change Icon button and select an appropriate icon.

http://www.pcguide.com/vb/showthread.php?t=46222

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 12-04-07 03:48

Så går den i dvale, skulle den ikke "kun" i standby

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 50 point
Dato : 12-04-07 09:12

Når jeg klikker på:

Start->Luk computeren...->Standby ....så går min computer i dvale

Du burde nok have skrevet:

Vil gerne have en genvej på skrivebord til at aktivere computerens hviletilstand. (..og vise pauseskærmen, hvis man har aktiveret denne.)

Men så skal du du STADIG bruge beskrivelsen fra mit link, nu blot med tilstanden som beskrevet længere nede på siden:
Citat
Hibernate: %windir%\System32\rundll32.exe powrprof.dll,SetSuspendState Hibernate

Just replace what is in quotes in line 3

Altså:
Citat
1. Right click on an empty area on your desktop.

2. Select New>Shortcut.

3. In the first box of the Create Shortcut Wizard, type "%windir%\System32\rundll32.exe powrprof.dll,SetSuspendState Hibernate" (without quotes). Click Next.

4. Call the shortcut something like "Standby" (without quotes) and click Finish.

5. To add the finishing touch, right click on this new icon, select Properties, click the Change Icon button and select an appropriate icon.

Ps. Man får normalt den løsning serveret, som svarer til spørgsmålets tekst
...og det kan derudover godt betale sig, at læse de link som bli'r angivet

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 12-04-07 12:22

Hey.

Havde læst linket og også prøvet med hibernate, men går stadig i dvale

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-04-07 13:48

Hvofor ikke bruge et program,der er måske noget her du kan bruge>
http://www.winutility.com/qsd/img/screenshot.gif

http://www.downloadjunction.com/product/software/52415/index.html
Flere af slaksen,jeg bruger personligt ikke standby/dvale,
fordi jeg har set flere gange på andre folks pc'er
at disse tilstande har ødelagt systemet på grund
af tab af data(i/fra ram)/korumperede system filer og jeg har måtte geninstallere
deres OS,jeg har også oplevet at pc'er ikke
kan komme ud af dvale/standby også med geninstalation til følge,men det er min mening/afaring.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-04-07 14:09

Lidt mere kompliceret>
Poweroff 3.0

http://users.pandora.be/jbosman/poweroff/poweroff.htm

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-04-07 14:15

http://users.pandora.be/jbosman/applications.html
Skal bare pakkes ud i en mappe,Disk forbrug 988KB

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-04-07 14:39

Hvis ikke det virker på din computer gætter jeg på, at du ikke har installeret de sidste og/eller opdaterede korrekte drivere til dit motherboard.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-04-07 14:43

eller ACPI er ikke slået til i Bios eller
bundkortet er ikke ACPI kompatibelt.

Godkendelse af svar
Fra : Jimmy17

Dato : 16-04-07 11:12

Tak for svaret molokyle.