/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Ryge Statoistik
Fra : ivanovic1
Vist : 671 gange
50 point
Dato : 10-04-07 15:33

Hej Alle,

Jeg skal bruge noget statistik, som viser hvordan rygningen har udviklet sig i Norge, Sverige & eventuelt andre EU lande efter et rygeforbud?

Nogen som kan hjælpe?

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 10-04-07 15:38

Er der endvidere nogen, som ken henvise til et sted, hvor man kan se hvad rygeforbudet i Danmark har af betydning?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-04-07 15:44

Citat
som ken henvise til et sted, hvor man kan se hvad rygeforbudet i Danmark har af betydning

Nu skal det jo liiige træde i kraft først....

Statistikker kan du først lave efter et stykke tid.....

Så alt er kun formodninger.....

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 10-04-07 15:48

Det jeg mener er om nogen kan henvise til et sted, som beskriver rygeforbudet, dvs. hvor man ikke må ryge osv.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-04-07 15:51

Der er næppe nogen der holder op blot fordi det er forbudt visse steder.....

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 10-04-07 16:18

Er der nogen steder man konkret kan se hvad rygeforbudet betyder, dvs. en slag bullet point eller andet der fortæller

- man må ikke ryge i offentlige rum
- man må ikke osv osv

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-04-07 16:29

Generelt.....

Du må ryge i fri luft samt i eget hjem......

Så godt som alle andre steder er/bliver forbudt.....

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 10-04-07 16:48

Jeg skal desværre bruge en kilde

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 10-04-07 16:56
Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-04-07 16:56

Det findes ikke endnu - det er jo kun delvist trådt i kraft......

Accepteret svar
Fra : Kortoververden

Modtaget 50 point
Dato : 10-04-07 21:52

Rygeloven træder først i kraft 15. august

Du kan finde oplysninger om loven på Sundhedsstyrelsens hjemmeside ww.sst.dk

NÅr en engang kommer op at køre

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 10-04-07 22:38

Linkdatabase...noget at gå i gang med:

http://www.liv.dk/nyhed/index.asp?gID=8

Om statestik:

http://www.ugeskriftet.dk/portal/page/portal/LAEGERDK/UGESKRIFT_FOR_LAEGER/TIDLIGERE_NUMRE/2001/2001_38/Efterslaeb_i_middellevetid

Her er lidt farvet info omkring problematikken og erfaringer i andre lande med forbud:

http://www.cancer.dk/Tobak/Rogpolitik/Rygeforbud_i_andre_lande/Rygeforbud_i_andre_lande.htm?NRMODE=Published&NRORIGINALURL=%2fTobak%2fRogpolitik%2fRygeforbud_i_andre_lande%2f&NRNODEGUID=%7bB4B6681D-E4FB-4A2C-8CD3-EF2CFF967E87%7d&NRCACHEHINT=NoModifyGuest

Statsmagtens strøtanker herom:

http://www.arbejdsmiljoforskning.dk/Nyheder/Nyhedsarkiv/2004/Passiv%20rygning%20kan%20ikke%20fjernes%20ved%20frivillige%20ordninger.aspx

Regler og forhåbninger i 15 lande:

http://faggrupper-fysio.inforce.dk/graphics/Nej%20til%20passiv%20rygning/Jes_Soegaard_praesentation.ppt

Ziggy99

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 10-04-07 22:41

....I sidstnævnte..se i kolonnen til venstre under tal og statistik!!!

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 10-04-07 22:42
Godkendelse af svar
Fra : ivanovic1

Dato : 29-04-07 23:09

Tak for svaret Kortoververden.