/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Brænde DVD i Nero 6 med menu??
Fra : kraller
Vist : 549 gange
300 point
Dato : 10-04-07 12:31

Hej. hvad gør jeg.

Jeg har optaget noget video i avi. Nu vil jeglægge de 3 film (samlet 1:45 time) ned på een DVD med en menu øverst. DVD'en tager så 3-6 timer at brænde alt efter kvalitet. Jeg har NEC-3520 brænderen, så hardwaren er i orden. Men på min Denver DVD afspiller, får jeg kun til og med menuen. Den starter ikke rigtig op, når jeg klikker på menuerne.......
Skal jeg bruge et andet program? Andre gange når jeg forsøger - det har jeg gjort en del - får jeg billedet som noget der ligner zoomX10, dvs. man kan kun se en brøkdel af billedet..........?

Søger en hurtig løsning.

Kraller

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-04-07 15:56

Du lader den vel konvertere avi-filerne til DVD filer ?????

Kommentar
Fra : kraller

Dato : 10-04-07 16:31

hvad format skal det så være?
menuen på dvd er ok. men min dvd står bare og søger når den skal afspille?
filerne ligger som nerovision i den sædvanlige video_TS mappe

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-04-07 16:41

Samler du de 3 film til een - eller er det 3 film med hver ders menu.....

Du kan ikke bare lægge avifiler i video_ts mappen.......

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 10-04-07 17:25

Hvad med at prøve en anden afspiller?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : kraller

Dato : 10-04-07 18:01

Hej
Jeg henter de 3 filer ind i f.eks. nero express. DEN opretter så filerne i Video_TS mappe.
mht. afspilleren, jo det kunne måske være den, men jeg burde jo så kunne afspille den på min PC. Men det kan jeg heller ikke.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-04-07 18:17

Nero laver IKKE DVDfiler

Så hvordan den kan oprette dem i video_ts mappen forstår jeg ikke helt....

Med Nero Express kan du da kun lave VideoCDer ikke DVDer...

Husker jeg rigtigt laver den dem til mpeg filer.....

Du skal konvertere de 3 avi-filer til DVDfiler først - derefter lægge dem i Nero´s video/audio/_ts mapper - nu kan du lave en menu der virker....

Du kan konvertere via denne vejledning
http://www.afterdawn.com/guides/archive/avi_to_dvd_avi2dvd.cfm

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 16-04-07 14:22

Nero Vision (som er includeret i Nero 6) laver DVDer med menuer og det hele!!!
Husk at vælge standard format og ikke Nero´s ... så kan man ikke altid afspille skiven på en almindelig DVD-player.