/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Venner
Fra : dordi
Vist : 528 gange
75 point
Dato : 08-04-07 16:30

Hvordan er det man skaffer nye venner/venninder?
I løbet af det sidste år har jeg stort set mistet alle vennerne, nok fordi vi er vokset godt og grundigt fra hinanden.....
Har det bare sådan at man tager ikke lige en bytur og finder nye venner, man chatter ikke på nettet og finder nye venner, men hvor finder man dem så?
I mit univers består en ven af en man har noget fælles man kan dele med, man er mega fortrolige med hinanden, stoler på hinanden og føler sig trykke, udover det skal man hele tiden ha det møj spas.....
men venner hænger ikke på træerne, gør de vel?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 08-04-07 16:38

Citat
men venner hænger ikke på træerne, gør de vel?

Jo de gør - og de hænger faktisk og venter på det samme som du gør.

Men venskab er jo noget som opstår af sig selv.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 08-04-07 17:44

Som Jodle Birge sang engang "rigtige venner" hænger ikke på træerne og dem finder man heller ikke via chat, gå i byen m.m.

Jeg vil foreslå dig at melde dig ind i nogle foreninger, sportsforening en eller anden form for hobbyforening eller andet hvor du møder nye mennesker med de samme interesse som du selv har. Et godt venskab kommer så lidt efter lidt, men man skal også selv gøre lidt til.

Er det at gå i byen og få nogle bajere, ja så møder man dem i byen på værtshusene.

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : pve

Dato : 08-04-07 17:46

Er nu ikke så sikker på, at de hænger på træerne, men som du selv siger så er det ofte (dog ikke altid) nogen man kan dele noget fælles med. Mange venskaber opstår derfor på studier, arbejde, sport mv.

Så hvis du har nogle interesser ved siden af arbejde er der vel muligheder for at finde venner der.

Du må ud og være opsøgende i miljøer du færdes i, og evt. ud nogle nye stedder.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 08-04-07 20:31

Ja nogle nye steder - det kan jo være idræt, svømning gymnastik og andet. Et kursus af en slags, der møder du nogen du har interresser fællel med: Rejser er en mulighed, sprog, madlavling hvad som helst

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 08-04-07 20:39

Og så et lille bitte råd. Vær dig selv........ det er svært at "lade som om" i
længere tid.

Kommentar
Fra : sannedot

Dato : 08-04-07 21:31

Det finder man på rejser og især højskoleophold, hvor man har mere tid til at vise og se egne og andres sider.
Dog vil jeg anbefale dig at gå end og spille lidt på Spigo.dk og blande dig i chatten, der er rigtigt gang i vennekredsene derinde uden det er kliker... og så er det virkeligt sjovt.
Du får mest venne-guf på spillet globetrotter og Las Vegas. Held og lykke

Annuller spørgsmålet
Fra : dordi

Dato : 25-04-07 13:34

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt/positivt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål