/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Modem / Spørgsmål
10  bentjuul 100
Sommerhus internet
Fra : lham
Vist : 567 gange
200 point
Dato : 07-04-07 08:22

HAVES sommerhus med alm telefonlinie men afmeldt hos tidligere operatør (TDC)

ØNSKES mulighed for at bruge internet når vi er der på billigst mulig måde -ikke noget krav om bredbånd ( jeg kunne forestille mig noget med analog modem intet abonement afregning pr on tid )

Er der nogen der har en billig løsning der fungerer ???
Jeg har kikket lidt på telestyrelsen mv, men fandt ikke noget under 98 kr i abonnement + forbrug -det er for dyrt til de få perioder vi skal bruge det -skal man betale for at få aktiveret telefonlien igen? er modem med i prisen ?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-04-07 08:39

Prøv sonofons hjemmeside. Der kan du se om deres trådløse
forbindelse dækker dit område.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-04-07 08:57

Alle teleudbyderes alm. telefonforbindelse takseres/afregnes som tidsforbrug

Jo, mere du bruger det, jo større regning med denne lille 'ting' til forskel:

Billig forbrugstakst = Lang bindingsperiode og dyrt abonnement.

Dyr forbrugstakst = Mindre/ingen bindingsperiode og billigere abonnement.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : lham

Dato : 07-04-07 09:30

Theil
har du et mere præsist link til den der trådløse Sonofon løsning-kunne ikke finde noget jeg syntes var relevant/kunne forstå

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 07-04-07 09:55

Måske er der en FONero i nærheden som du kan koble dig på.
www.foneros.dk/
Her kan du hvor de er - bare zoom ind ved at klikke på området.
http://maps.fon.com/

Kommentar
Fra : lham

Dato : 07-04-07 10:20

ec tak for forslaget men den gik ikke -det er helt ude ved den jyske vestkyst nærmere betegnet 7700 Klitmøller

Kommentar
Fra : dk

Dato : 07-04-07 11:29

er der signal til mobil tlf. så

http://privat.3.dk/Kampagner/Mobilt-Bredband/

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-04-07 13:35

Godt nok er Klitmøller langt ude vestpå, men vi har og bruger mobiltelefoner i området men ikke 3 bredbånd, måske er det en sådan modem du skal sat i din bærbare computer: http://www.mobilsiden.dk/index.php?page=15&id=1778 du skal have et abonnement og nummer til modemet hos en mobil tjeneste og du "ringer" til mobilpriser, du kan ikke bruge fastnet modem fra fastnet linien uden at have et telefon abonnement.

Kommentar
Fra : johnni

Dato : 07-04-07 15:11
Kommentar
Fra : lham

Dato : 07-04-07 16:40

johni
Clearwire dækker ikke derude-desværre

o.v.n
så vidt jeg kan studere mig frem til er det tilbehør til håndholdte PC-er og prisen er nok lige i toppen ca 2200 kr ved du om den ogogså kan bruges til alm bærbare ??
Er du 100 % sikker på det kræver alm betalt fastnet telefonab. selv om man ikke har brug for telefonfunktionen ?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 07-04-07 17:16

Jeg holder 99% på at det kræver en fastnetforbindelse for at koble modem til.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 07-04-07 17:25

Jeg aner ikke hvad dette er..........
http://www.baadinfo.dk/om/tips.php?id=70

Kommentar
Fra : lham

Dato : 07-04-07 17:30

e.c
http://www.baadinfo.dk/om/tips.php?id=70
det vil givetvis virke men prisen er alt for høj

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-04-07 04:56

Jeg havde så ikke set prisen, og kunne ikke finde mobil modemet i TDC internet butikken, men de har solgt den til 1kr. incl. abonnement, det er løsningen for dig, hvis du ikke vil have en fastnet abonnememt igen, du kan kalde op til internettet alle steder hvor der mobil gsm dækning, også ude på Lars Tyndskids mark, som reklame damen så fint udtrykker det i reklamen for FLY. Du kan abonnemere på en bærelinje uden telefon, men det er til bredbånd tror ikke at det virker med 56k modem eller isdn

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 08-04-07 11:15

Jeg stødte lige på denne (som jeg dog ikke kender)
http://www.usbit.dk/
I højre side > adaptere/konvertere
rul lidt ned til:
USB Wlan modem SCWi275U