/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Danske produktionsvirksomheder
Fra : Dynamitleo
Vist : 2860 gange
66 point
Dato : 05-04-07 22:51

Hej

Håber ikke det er alt for forkert sted jeg stiller dette spørgsmål.

Jeg er er i noget af et tidspres, skal nemlig have afleveret min afsætningsrapport om 15 dage. Jeg har rigtig travlt, for hvis jeg ikke afleverer de 15 sider kan jeg ikke komme til eksamen. Der hvor jeg er gået i stå er ved udvælgelsen af den virksomhed jeg vil arbejde med. Det jeg skal finde ud af er om det er gunstigt for et given virksomhed at eksportere sine produkter til et udvalgt land.

Den virksomhed jeg søger skal helst opfylde så mange af følgende krav:
-Være dansk (et must)
-produktionsvirksomhed (et must)
-Upcomming
-Lille
-Producere livsstilsprodukter (tøj, modeprodukter, altså produkter hvor målgruppen kan specificeres meget klart)
-Ikke have speciel meget eksport endnu
-have et minimum af info om sig på nettet

Jeg har desværre ikke så mange point at tilbyde, men håber alligevel nogen vil hjælpe mig med at nedbryde denne hovedpine.

Kommentar
Fra : mulleni

Dato : 06-04-07 01:56

en sådan virksomhed er vel ikke helt ligegyldig hvor i landet den befinder sig geografisk?

Accepteret svar
Fra : mulleni

Modtaget 66 point
Dato : 06-04-07 02:10

Hvis det evt kan være hundemad du kan skrive om, er her en rimelig nystartet produktions virksomhed belæggende i Nordjylland.
http://www.dogxperts.com/default.efact?pid=1466&mid=0&hid=1040&sub=1040

Den er dansk, Er en upcomming, lille og producere livsstil dog til kæledyr (hunde)

Kommentar
Fra : Dynamitleo

Dato : 06-04-07 11:04

Den ser helt sikkert interessant ud, venter lige og ser om der kommer andre bud. Ind til videre ligger den #1.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 06-04-07 12:44

Skal din virksomhed være en der eksisterer i dag eller skal du bare opdigte et firma der skal exporterer.
Er det en bestående firma kan du selv finde en del i diverse eksportbøger m.m.

Der findes flere mindre danske der her stor eksport af specielle produkter.

Hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : Dynamitleo

Dato : 06-04-07 13:36

Virksomheden skal eksistere. Kan nævne nogle af de virksomheder du nævner? Så ville det være perfekt, er nemlig helt blank mht til hvilken virksomhed jeg skal vælge.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 06-04-07 17:08

Skal de ligge et bestemt sted i Danmark?

Hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : Dynamitleo

Dato : 06-04-07 18:18

Nej, den skal bare være dansk. En lille dansk virksomhed der producerer produkter til privatforbrugere.

Godkendelse af svar
Fra : Dynamitleo

Dato : 21-05-07 16:26

Tak for svaret mulleni.