/ Forside/ Interesser / Dyr / Fugle / Spørgsmål
10  jakjoe 695
hård mave
Fra : mazda929
Vist : 638 gange
50 point
Dato : 05-04-07 11:04

Hej allesmmen.

Nu har jeg købt en ekstra beostær, som er meget sød. Da jeg har en i forvejen er de i hvert sit bur. Den nye er omkring 2 år. I øjeblikket er den ved at blive vendt til, at få noget andet korn end den er vandt til. Jeg har fået noget af det, som den fik fra forretningen. Kornet kan så blandes med det nye. Jeg har også prøvet med lidt vindruer, så den kan vende sig til frugt. Nu har den lidt hård mave, som jeg vidste at den nok ville få. Hvad kan jeg gøre ved dette? Mener at man kan give den the med honning i. Jeg vil til læge med den, hvis ikke den snart får det bedre.
God påske
Susanne

Kommentar
Fra : dova

Dato : 05-04-07 13:26

En beostær spiser altså ikke korn, det er deres fordøjelse slet ikke til, og det spiser de heller ikke ude i naturen.

De skal have noget specielt foder med melorm, knuste insekter og andre mærkelige ting i.

Og så frugt af forskellig slags,især banan, søde æbler og pærer, (skæres i halve og sættes fast i buret), fersken og rosiner, overskårne appelsiner.

M.h.t. forstoppelse kan du hælde en smule paraffinolie i næbbet på den, med en pipette.

mvh dova

Kommentar
Fra : mazda929

Dato : 05-04-07 21:51

Hej Dova

Det var en fejl at skrive korn, det er naturligvis som du selv skriver foderblanding, det kaldes Beopatee som den gamle på 20 år også får.

Mvh Susanne

Ps: Jeg må prøve den olie