/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Destillere over rav...?
Fra : Ysseven
Vist : 787 gange
50 point
Dato : 03-04-07 19:12

Ja, så har jeg igen set reklamer...!

Hvilket klogt hovede kan forklare mig noget om fremstilling af snaps? Nærmere betegnet, hvordan man destillerer over rav, så der kommer en så enestående snaps ud af det, at man vupti-vupti står med fødderne i havvand og ser bølgerne komme...?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 03-04-07 19:23

Du ser ikke noget som helst, hvis det er træsprit du hælder ned over en klump rav.

Men det er muligt du kan lave noget der ligner den græske snaps "RAKI" .............. mums.

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 03-04-07 19:27

øhhhhh.....???

Jeg vil ikke lave snaps selv, men leder efter en forklaring på reklamen...

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 03-04-07 19:44

Sorry - jeg har ikke set den reklame.

Kommentar
Fra : iah

Dato : 03-04-07 20:06

ET VASKEÆGTE REKLAMEINDSLAG...

Reklamen er faktisk rigtig god og giver én lyst til at smage...

Citat
Indholdet i AALBORG NORDGULD Aquavit har taget millioner af år
at fremstille. Ved at destillere AALBORG NORDGULD Aquavit
på rav og lade den modne på sherryfade skabes en
usædvanligt blød og rund smag.

Ravets olier giver fylde og understøtter akvavittens smag
med en let undertone af harpiks og fyr samt et strejf af citrus.

AALBORG NORDGULD Aquavit er desuden fremstillet på
klassiske akvavitkrydderier – og så er den lagret på
spanske sherryfade. Dette giver en blød og harmonisk
afrunding, en flot gylden farve samt en lang eftersmag
med fine nuancer af både krydderier, rav og fad.

hvilket jeg så vil gøre her i Påsken...

Kommentar
Fra : iah

Dato : 03-04-07 20:07

Glemte lige i farten at ønske rigtig god Påske

Kommentar
Fra : iah

Dato : 03-04-07 20:10

OG endelig hvis man liiiige gerne vil se reklamen også...

http://www.aalborgsnaps.dk/composite-513.htm

man kunne næste få det indtryk, at jeg er ansat til at sælge snaps...

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 03-04-07 21:30

Tak iah - men jeg har da altid lært, at det ikke er klogt med badning når man har drukket.
(for det er vel ikke nok med en enkelt)

Ps. Hvormange % er der til Kanduerne.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 04-04-07 07:53

Destillere over rav betyder vel bare at der et eller andet sted i destillationsprocessen "koger" lidt rav med. Forsøg endelig ikke selv med sådan noget , en stor del af det rav man køber er syntestisk og indeholder en masse terpentin! men er det selvfundet rav sker der vel ikke noget ved at smide et par klumper i en karaffel brøndum-om ikke andet ser det flot ud.

Kommentar
Fra : iah

Dato : 04-04-07 22:26

Jeg skal give en melding når jeg har smagt på den...

Glædelig Påskefest

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 05-04-07 02:18

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 05-04-07 02:18

Accepteret svar
Fra : iah

Modtaget 50 point
Dato : 09-04-07 10:06

ØV, Påsken er næsten gået og der har ikke været lejlighed til at få smagt på den med ravet...

Godkendelse af svar
Fra : Ysseven

Dato : 15-05-07 21:32

Det var jo ikke sådan, at der væltede ind med pragtfulde svar - men du får måske lidt trøst i pointene, når du nu ikke har fået snapse-oplevelsen!

Kommentar
Fra : iah

Dato : 15-05-07 22:06

Tak for det Ysseven... (Havde faktisk glemt at jeg deltog i denne tråd)

Kan da i øvrigt berette, at jeg sidenhen har smagt AALBORG NORDGULD - op til flere gange endda -
Om den smager godt?

Det skal jeg da lige gøre opmærksom på den gør, det er blevet husets foretrukne snaps...

Den er faktisk bedre end den Cognac jeg købte for det dobbelte af hvad Nordguld koster.

Slut for reklameindslaget (gad vide om man kunne score noget Nordguld i Aalborg for det?)