/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Hjemmeside til lille forretnin
Fra : knh15
Vist : 874 gange
100 point
Dato : 03-04-07 09:07

Sidder der mon ikke en venlig sjæl, der kan hjælpe mig.

Det drejer sig om, at jeg skal lave en hjemmeside for en veninde, hun vil gerne sælge smykker.

Jeg vil gerne lave den i FP og det skal være sådan, at kunder kan lægge i en kurv og betale via kreditcard.

Hvordan gør jeg lige? er der et sted med en UDFØRLIG vejledning? Kender du et godt webhotel? bruger selv Needhost til min side.

Jeg vil lige nævne, at det nytter ikkeog komme med en masse sider hvortil jeg skal bruge HTLM, det kan jeg nemlig ikke finde ud af.

Jeg skal have det skåret ud i pap før jeg forstår det.

HJÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆLP

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 03-04-07 09:22

Disse webshop er rimeligt dyre, idet der, fra bl.a. PBS, stilles store krav til sikkerhed (kryptering) på betalingsløsninger (betalingsgateway).
Der er flere webhoteller, der tilbyder færdige løsninger. Prøv at Google "webshop" eller "netbutik", så får du et udvalg, som du kan kigge lidt på. Der er nogen forskel i pris. De fleste tilbyder færdige skabeloner, som du kan kreere videre på mht farvevalg, logo osv.

God fornøjelse.

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 03-04-07 09:24

Det bedste du kan gøre er at oprette din hjemmeside på en såkaldt "CMS-portal". Der findes flere forskellige gratisverioner på nettet som du kan benytte, eks. www.bravenet.com
Det kræver ikke de store kundskaber og viden omkring html ...blot lidt alm. indsigt i PC og IT generelt.

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 03-04-07 09:27

www.dandomain.dk

De har en løsning med en nem shop (som kan gøre det ud for en hjemmeside også)

Det koster naturligvis og kræver en indløsningsaftale med PBS som heller ikke er gratis

En shop der fungerer kan du IKKE lave i Frontpage

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 03-04-07 09:32

Kortoververden hvorfor ikke i FP. der havde jeg tænkt mig og lave billederne af smykkerne

Accepteret svar
Fra : docjacobsen

Modtaget 110 point
Dato : 03-04-07 09:36

Hvad med at starte med en gratis webshop, mens du finder en løsning
på de andre ting, det har jeg selv gjort.
http://www.shopbyen.dk
Mange hilsener
Ojac

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 03-04-07 09:36

Ja, men du kan ikke lave en shop der lever op til krav om sikkerhed og funkinalitet.

FP understøtter simpelthen ikke muligheden

Hvis du køber løsningen færdig kan du dels få et meget pænere resultat, der er nemmere at arbejde med og opdatere, og så kan du være sikker på at det virker, og du kan spare et par hundrede arbejdstimer på noget der alligevel ikke kommer til at virke.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 03-04-07 09:37

docjacobsen

Understøtter shopbyen kreditkort betaling?

Kommentar
Fra : docjacobsen

Dato : 03-04-07 10:17

Nej, men du sender bare betalingsinstrukser pr. email.
Simpelt? JA
Men så er man igang.
Hilsen
Doc

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-04-07 10:25

Active Web Solution tilbyder professionelle webshop løsninger med Dankort.

Vi har sammensat en basispakke for en webshop, men alt efter behov skræddersyr vi gerne design og funktionalitet. Pakken er inkl. alt implementering

Pakken indeholder også et gratis kursus i hvordan du lærer at opretter varer og håndtere ordre. Kurset afholdes efter aftale i vores kursuslokaler.

Basispakken omfatter følger:

Oprettelse og priser

0 kr. i oprettelse samt de første 3 måneder gratis.
Pris. pr. måned 250 DKK eks. moms.

Webhotel

110 MB
5 e-mailadressser

Varerdatabase

Ubegrænset antal varekategorier
Ubegrænset antal varer
Ubegrænset antal kunder
Ubegrænset omsætning

Betalingsmodul

Dankort
Visa
Eurocard
MasterCard
Visa Electron
JCB
Kontooverførsel
Check
Kontant
Postopkrævning

Forsendelse modul

Post Danmark
Afhentning

Valuta

DKK - danske kroner
€ - Euro
2 valgfri

Sprog

Dansk
Engelsk

Øvrige

Simpel lagerstyring
Statistik
Administrationsmodul med login funktion

http://www.activewebsolution.dk/

http://soeg.jubii.dk/indeks/Fagregistret/oevrigServicevirksomhed/ITservicevirksomhed/Softwarekonsulenter/Ehandelskonsulenter/UdviklereAfHandelssystemer/

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 03-04-07 10:26

Det er der bare ikke ret mange mennesker der tør mere, der er nemlig ingen sikkerhed i den slags internet forretninger

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 03-04-07 10:28

Alle webshopløsninger giver mulighed for indlægning af billeder, tekst m.v.

Billeder manipulerer du først i dit billedprogram og overfører derefter til webshoppen via et uploadprogram, der er integreret i shoppen.

Jeg kan ikke anbefale dig de billige/gratis løsninger. Når du senere gerne vil have et lidt mere prof udseende, skal du til at flytte samtlige produkter fra den ene shop til den anden.

docjacobsen - Husk at alle hel-/halvofficielle kontrolinstanser anbefaler IKKE betalinger via bankoverførsel i webshops.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-04-07 10:45

Betaling med Kredit kort i danmark går via pbs eller tredieparts betalings gatewayes(godkendt af pbs)
kreditkorts oplysninger vil ikke ligge på de privat siderne men hos pbs/gateway,så hvad betaling angår så
handler det om pbs sikkerhed som i på fleste andre sider
der benytter kreditkort's betaling,det højeste du ville
kune hakke dig til er adresser/e-mail add,som man ligeså
godt kan finde på krak's,phising kan alle sider udsættes for,så siden er så sikker som PBS betalings sikkerhed.

Kommentar
Fra : docjacobsen

Dato : 03-04-07 13:18

TJA, mod uvidenhed og fordomme kæmper også Guderne forgæves.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-04-07 13:28

Godkendelse af svar
Fra : knh15

Dato : 03-04-07 15:44

Tak for svaret docjacobsen.

kanon side, som du selv skriver, er det alletiders, at den er gratis så man kan øve sig inden man køber.

Min veninde blev så begejstret for den, at hun nu selv vil lave hjemmesiden, så kan jeg nøjes med og lave de billeder hun skal lægge på den.

så 1000 tak for hjælpen også til jer andre der kom med forslag.

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 03-04-07 16:10

docjacobsen

Hvis det var een til mig, så vil jeg hverken kalde mig uvidende eller fordomsfuld.

Jeg har drevet netbutik i 7 år og har - i opstartfasen - været igennem alle de "prøvelser", der tænkes kan.
Det er vel kun rimeligt, at man prøver at rådgive i overensstemmelse hermed.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-04-07 16:31

Der er ikke meget gang i de forskællige forretninger og al betaling er med bank overførelser,det er der ikke ret mange der vil benytte sig af,en meget usikker betalings måde>
http://www.shopbyen.dk/?mod=shoplist

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 03-04-07 16:40

Shopbyen er måske en god idé, men i og med at flere af butikkerne ligger tomme uden varer, er det måske ikke lige der, der først og fremmest søges.

Det er tilladt at have en webshop baseret på bankoverførsler eller andet, men det accepteres bare ikke af f.eks. e-handelsmærket og lignende instanser, idet kundernes betalingssikkerhed er rimelig lav.

Kommentar
Fra : docjacobsen

Dato : 03-04-07 20:06

At flere butikker er tomme, viser jo bare at mange tester hvordan det er at
lave lidt nethandel.
Og en betaling via bank er da ikke usikker, man behøver jo ikke at gå i
banken, men kan også bruge netbank, når man blot sender en
betalings instruks til kunden.
Og markedsføring kan jo evt ske via en website med et link.
Lad mig f.eks. henvise til http://fanfyn.dk >> http://www.shopbyen.dk/fanshop
Andre har gjort det samme http://www.shopbyen.dk/modelshoppen
http://www.shopbyen.dk/skaksalg