/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Firewall
Fra : Daxxa
Vist : 735 gange
150 point
Dato : 02-04-07 11:47

Hvad for en firewall vil i anbefale lii for tiden???

Kører nemlig kun med Microbløds

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 02-04-07 11:50

ZoneAlarm. Har selv brugt den i mange år, og den er bare super

http://www.zonealarm.com/store/content/company/products/znalm/freeDownload.jsp

//Kettedk

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 02-04-07 11:51

Okaa, Nogen der har prøvet den der Goldtach elller hvad den nu hedder?? Har hørt en del snakke om den!!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-04-07 12:35

Jeg har brugt ZoneAlarm i flere år, og været godt tilfreds, nu har jeg købt Bullguard og bruger selvfølgelig deres firewall, en anden mulighed du kan overveje er Comodo, af nogle udråbt som verdens bedste, jeg har instaleret den nogen gange hos venner og andre, som jeg hjælper med computere: http://www.personalfirewall.comodo.com/

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 02-04-07 13:25

Er i tvivl om jeg skal bruge:

Zonealarm, Goldtach eller Comodo

Kommentar
Fra : join

Dato : 02-04-07 13:33

tak for svaret o.v.n

hilsen fra en flittig læser

hilsen
join

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-04-07 13:37

Alle 3 gode firewall prøv at se kettedk´s indlæg, den er meget men at komme igang med, hvis vi kunne få miritdk på banen, kunne du få en dansk side med manual, ved ikke om kettedk eventuel også kender den

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-04-07 13:40

Citat
hilsen fra en flittig læser
mange tak, men hvad for et svar på hvilken spørgsmål

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-04-07 14:09

comodo firewall er absolut at anbefale - men er lige lidt for aggressiv for mange ( i mine øjne kun godt der advares)

goldtach er super - spørger om nyt og farer ikke i flint over ingenting og holder godt

Jeg vil godt stå inde for at goldtach holder godt - men surfer du vildt så er det comodos firewall du skal tage

(igen en temperaments sag)

http://www.malwarecheck.dk/forum/viewtopic.php?t=22

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-04-07 14:10

BTW konflikter goldtach ikke med mikrobløds indbyggede på nogen måder

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 02-04-07 14:12

Tror jeg prøver Comodo,,

Er der noget med opsætning eller hvad??

Kommentar
Fra : semmer

Dato : 02-04-07 14:21

Jeg kan fuldt ud anbefale at følge Merit's råd
det gjorde jeg for at halvt år siden
det er nok det bedste jeg nogensinde har gjort sikkerhedsmæssigt

Når vi taler Firewall og Antivirus - sover jeg fukldkommen trygt - nu

Se evt. nærmere på www.japanskedanmark.dk/gratis

Mvh - SEM

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 02-04-07 14:38

Okaa

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 02-04-07 15:46

Hej Daxxa

Som Mirit skriver. Læs mere på Malwarecheck.dk og bliv klog.
BTW hvis du kører med VIsta, som en anden en, så kan du ikke bruge comodo ENDNU,men Malwarecheck har en fin løsning til os osse.

KH Mette

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 02-04-07 18:00

Kører stadig med XP

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-04-07 08:17

daxxa - jeg har ikke kunnet komme på før nu - men hvis du spiller meget så vil jeg nok anbefale dig at tage goldtach i stedet for commodo - mange der spiller koncentreret bliver hidsige over commodos aggresive popups (som jo er en del af sikkerheden for at advisere) og slå den fra og det er jo ikke meningen. Ellers topper comodo med goldtach lige i bagdelen

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 03-04-07 08:44

Okay, så tror jeg det blir Goldtach

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 03-04-07 10:09

Skal man bare hente den s og installere eller hvad??

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 150 point
Dato : 03-04-07 11:14

den komme i hvertfald ikke af sig selv

www.goldtach.com ..... hvis du har bestemt dig husk det skal være den gratis (free) version - installer og genstart - du vil når du starter op blive bedt om at sige ja eller nej til de programmer du ønsker skal have lov at gå på nettet - vær lige opmærksom på at åbne for den og kigge efter om IE er blokeret - det sker for mange - det retter du ved højreklik og vælger gem bagefter for at huske indstillingen.

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 03-04-07 15:49

Skal jeg deaktivere mikrobløds

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-04-07 19:51

det er altid klogest at kun køre med en firewall - det ved du udemærket

Goldtach konflikter dog ikke med windows indbyggede - sådan lige til oplysning - men hvorfor køre med to ????? (tager bare plads og kræfter fra maskinen)

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 03-04-07 21:19

Heeh Jah

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 04-04-07 19:05

Mærkeligt, kan ikk opdatere mit virus program efter den nye firewall :S

Den siger de ikk kan oprette forbindelse til internettet... Men kan sagtens gå på nettet

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-04-07 20:23

højreklik på firewall og ret blokeret til tilladt - det er goldtach ikke ???

Kig under applications regler

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-04-07 20:23

du skal selvfølgelig vælge kontrolcenter

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 04-04-07 20:28

Kan ikk lii finde ud af det..! Og ja det er goldtach

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 04-04-07 20:30

Der er 2 fra mit virus prog der er tilladt??

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 04-04-07 21:44

Sådan, så virker det... :D Glemte at trykke gem

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-04-07 22:00

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 04-04-07 22:02

Så, det må vidst være dig der skal have pts.. :d

Endnu engang mange tak

Godkendelse af svar
Fra : Daxxa

Dato : 04-04-07 22:03

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-04-07 22:10

velbekomme - og forresten hvis du lige kigger under wiev og language så taler den dansk

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 05-04-07 09:09

HAr jeg gjordt :D