/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
"Nyttedyr" i malawie-akvarie ?
Fra : Wheelie
Vist : 578 gange
50 point
Dato : 15-01-03 19:18

Hej

Jeg vil lige hører om der er nogle som har erfaringer med ferskvandsmuslinger og div. reje/krebsdyr i f.eks. et malawieakvarie.

Jeg har et 530´er kørende med en eheim 2260 pumpe, samt 2 store anc. maller og de holder stort set akvariet meget pænt. Dog kunne jeg godt tænke mig noget der ville "ruske lidt op" i bundlaget og rode i det snask der altid samler sig der. Vil ferskvandsmuslinger og/eller krebsdyr kunne gøre dette, og vil de kunne trives under de forhold malawierne har (vand temp. + hårdt vand).

Mvh Wheelie

Accepteret svar
Fra : SM0LF

Modtaget 60 point
Dato : 15-01-03 20:48

Et par hummere ville være en god ide men de må ikke være for små, da de kan ryge i store pumper (lydder som en stor pumpe du har)......
Men er de små er de også nemmere for chikliderne at tage dem......

Ellers har jeg gode erfaringer med Kuliål......
Købte 10 ål og smed i et 320L akvarie (der kunne godt være flere) og dem tog chikliderne ikke.......
i et 530 vil jeg nok smide 20 ål i.......

Mvh
Ryan Frandsen

Godkendelse af svar
Fra : Wheelie

Dato : 10-02-03 12:18

Tak for svaret SM0LF.