/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Flytte naturgasfyr?
Fra : bobobasse
Vist : 6013 gange
50 point
Dato : 29-03-07 21:32

Kræver det tilladelse at flytte gasfyret til den anden ende af huset? I så fald, er det så hos kommunen eller hos naturgasselskabet?

Vil nemlig gerne flytte mit bryggersrum, da det ligger upraktisk. Jeg har krybekælder og har en forestilling om at rør bare trækker dernede.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 29-03-07 21:37

Ikke lovligt at flytte selv..... BOOOOM! (vil du ha' det på samvittigheden?)
Snak med dit selskab

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 29-03-07 21:41
Kommentar
Fra : bobobasse

Dato : 29-03-07 21:51

Hej Clan!

Ja, det kunne se kønt ud, hvis jeg roede med det selv....men det havde jeg nu heller tænkt mig. Jeg prøver at spørge naturgasselvskabet

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 29-03-07 21:58

Lider rigtigt fornuftigt. Held og lykke med flytningen

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 29-03-07 21:59

Lider = Lyder

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 29-03-07 22:21

NB: Husk at lukke og slukke... ellers kommer vi med en gaslæk
http://www.kandu.dk/faq.aspx#25
Afvent og se om andre ikke deler min viden/mening

Kommentar
Fra : joeson

Dato : 29-03-07 22:28

Kontakt din gasleverandør. Fyret må du godt selv flytte, men al ændring af garrør skal de godkende.
Så uanset hvor du bor i landet, kontakt gasselskabet.
De kan samtidig oplyse dig vedr. kommune mm.
joeson ( olie&gas)

Kommentar
Fra : jej123

Dato : 30-03-07 07:37

skal færdigmeldes til gasselskabet som så vurderer om det det skal synes, men du må ikke selv udføre arbejdet.

alle regler og love kan du læse om i gasreglementet A

http://www.sik.dk/Professionelle/Gas-_og_VVS-branchen/Love_og_regler/Gasreglementet.html

Kommentar
Fra : alka

Dato : 30-03-07 09:18

Det er alene gasmontør, der må demonteres og installere et gasfyr.