/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Webcam-livestream ..
Fra : RHJN
Vist : 681 gange
50 point
Dato : 29-03-07 13:32

Hejsa alle I kloge ho'der
Jeg har lige fået sådan et lille webcam. jeg har i forvejen hjemmeside, og tænkte om man kunne lave en lille funktion på siden der gjorde at man kunne se os streamet på siden når vi sad ved computeren?
Har nemlg planer om at fruen og jeg skal lave en onlinerundvisning i vores nye hjem

P.f.t.
Rasmus

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 29-03-07 14:17

Hvis du har et fast (offentlig) IP adr. er der allerede software med / i din kamera til at streame. Læs manualen så står det i den.

Har du ikke en fast Ip skal du lave en DDNS (se evt. her http://www.tzo.com)

Kommentar
Fra : RHJN

Dato : 29-03-07 15:42

Den manual der følger med består af en side hvori der står hvordan man installerer cam'et

Kommentar
Fra : kasper006

Dato : 29-03-07 21:13

Jeg bruger programmet Webcamxp, det virker rigtig godt...
http://www.webcamxp.com/

Kommentar
Fra : severino

Dato : 29-03-07 21:54

Du vil med andre ord, up-loade billederne fra dit webcam til en hjemmeside, så folk skal klikke sig ind på din side med cam, og følge jer der!???

Kommentar
Fra : RHJN

Dato : 31-03-07 09:30

Sev.: Jep! Det er nemlig lige præcis det

Kommentar
Fra : severino

Dato : 31-03-07 10:19

Det eksperimentere jeg også selv med.
Der er faktisk to måder, det kan gøres på.

1: Din PC skal være tændt, og webcam tilsluttet. En software skal hele tiden up-datere billedet til din hjemmeside i en slags FTP forbindelse.
2: Du kan vælge et webcam med server, som selv opdatere billedet på hjemmesiden, uden at dinPC er impliceret i denne handling.

Her kan man så støde ind i problemet med udbyderen, om hvor meget trafik du må have på din hjemmeside.
Opdateringsfrekvensen kan også tappe en del kræfter fra din PC.

Det er nr. 2 som jeg for tiden leger med, og skal have den specielle hjemmeside til at fungere, da der skal være styreknapper på siden, så den besøgende kan styre kameraet med PAN, TILT og ZOOM.
Det cam som jeg har, kan både køre med kabel og trådløst (det kræver så et access-point)

Jeg roder stadig med det!

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 31-03-07 10:47

Man kan også bruge en af de mange sider der tilbyder at streame dit web cam igennem deres servere og så lægge et ling ind på ens egen hjemmeside til kameraet,et eksempel>

http://www.camstreams.com/
Eksempel>
http://raku4u.camstreams.com/

Eksempler>
http://www.camstreams.com/peoplewebcams.asp

Bare søg på Google der er masser af slaksen>søg
på>
Webcam live stream

Har aldrig selv haft brug for det men kender andr der benytter sig af disse services,nogle af dem har deres kamera kørende døgnet rundt(tændt pc)

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 31-03-07 10:48

link,andre

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 31-03-07 10:52

man kan kører optagelser som man har optaget
eller live stream.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 31-03-07 11:03

Hvad med en tur til>
Buchanan Street, Glasgow, Scotland, UK

http://camglobal7.camstreams.com/

Højreklik på video stream>Zoom>fuldskærm
Væk fra fuld skærm>tast Esc(eskape)
Eller højreklik>afslut fuld skærm.

lege lege

Kommentar
Fra : severino

Dato : 31-03-07 11:19

Ja Manse!
At lege er herligt og beviser at man endnu ikke er blevet for gammel!

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 31-03-07 11:26

jep,jeg er ski stadig et pattebarn(med gråt hår og hestehale)og har en masse legetøj, legetøjet er bare blevet størrer og dyrere

Kommentar
Fra : RHJN

Dato : 09-04-07 17:45

Ikke noget af det der virker

Glædelig påske til alle