/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Man véd det er forår når...
Fra : karenD
Vist : 1265 gange
100 point
Dato : 28-03-07 20:09

Fuldfør selv sætningen... ordet er frit

karenD i solskinshumør

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 28-03-07 20:18

... andre skriver de er i solskinshumør - tak.

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 28-03-07 20:29

Når perlehyacinterne står i blå klynger. Og to katte "flimrer" rundt og har næsten ikke tid til at spise eller komme hjem i det hele taget

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-03-07 20:31

Hej KarenD, jeg sad lige og tænkte at jeg ville lave sådan en tråd, to sjæle en tanke

Jeg ved det er forår, for i dag har jeg set og hørt 4 stære, jeg ville lige billierer overfor min mor, men så er hun bare rigtig øv, for hun har set traner.

Men ellers er det forår for jeg har set violer, en enkelt hveps og mange bier, og sommerfugle. Der
er ved at komme dufte i haven fuglene fløjer lystigt og det er længere lyst og meeeget varmere.

Og så starter campinsesonen i week-enden

Den allerbedste årstid - for mig - bortset fra pollen, den syntes jeg vi skal ha afskaffet

Forårshilsen

Nordsted

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 28-03-07 20:38

.....kattenes jamren bliver mere og mere ivrig

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-03-07 20:40

Ja og kaninen hopper på hunden

Kommentar
Fra : iah

Dato : 28-03-07 20:43

GOD fornøjelse med tråden... Strik en sommerkjole ud af den....

iah

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 28-03-07 20:43

Tænd for højttalerne http://www.detdan.dk/sange/hilsen.htm

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 28-03-07 20:55

Når jeg står og sniffer i køkkenvinduet.

Når motorcyklerne vrimler.

Når jeg spiller denne meget meget smukke udgave:

http://facett.homepage.dk/morgen.mp3

Hanne

Ps! Og når jeg skal campere i en indkørsel denne første campingweekend - alene

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 28-03-07 21:01

Åhhhh, jeg har lige hørt den igen! Gåsehud!

Ærgerligt, jeg ikke skal giftes såen lige - jeg vil så forfærdligt gerne høre den til mit eget bryllup, sunget af det bedste kor, der findes. Koret her er Danmarks radios drenge- og herrekor - regner med deres deltagelse ved mit (måske engang) bryllup.

Kan I ikke liiige se og høre det for jer?

Kommentar
Fra : leopard

Dato : 28-03-07 21:05

...man hænger vaketøj op udendørs, pludselig hører en summen og ser årets første humlebi

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-03-07 21:09

Jow den er rigtig smuk, men intet kan overgå morning prelude med Edvard Grig, fra Per Gynt tror jeg nok den hedder, syntes jeg, ka du ikke også li' den Camillasmoster?? Jeg kan for mit indre blik se en smuk solopgang over bjergtoppe

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 28-03-07 21:09

.....duften af nyslået græs , havemøblerne fundet frem, og summen af aktivitet i haverne rundt omkring, og landskabet begynder at få farver.....det er skiiii da dejligt..

venlig hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 28-03-07 21:10

...når pigerne sætter sig ned og pisser bag det nærmeste træ
...når stolene slæbes ud fra cafeerne af kunderne selvom ejerne først må servere udendørs på søndag
...når blomsterne i sydvinduet SKAL vandes HVER eftermiddag
...når ukrudtet pibler frem og græsslåsmaskinen lige skal tjekkes
...når taglæggerne smider handskerne og slikker sol på tagryggen i stedet for at lægge tegl!!!! (very personel oplevelse)
...og når du bliver mødt amed et smil af den trætte kassedame der kan se frem til et par timer i dagslys inden sengetid...

Ziggy99

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 28-03-07 21:14

...og da jeg tjekkede mit bygggeri (lille lortehus) fandt 5 mariehøns (jeg så måske 3 hele sidste år)

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 28-03-07 21:17

... der kun er et halvt år til at det allerede er efterår...

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 28-03-07 21:20

Man véd det er forår når...naboerne klirrer med ølflaskerne og byder på pils.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 28-03-07 21:21

Jow da, Nordsted!

Jeg har eet smukt nummer mere, men kan ikke huske navnet.

Dér kan jeg også helt klart se solen blive hevet op af musikken.

Vi spillede den i Hjemmeværnets Musikkorps for mange år siden.

Uha! det er godt!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-03-07 21:28

Justuniverse.....TI SÅ STILLE !!!!

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 28-03-07 21:29

Forår er...livet er et eller andet et sted imellem....eller hva?

http://youtube.com/watch?v=ppukIbcoFB0

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 28-03-07 21:29

Ja, jeg må hellere forberede at gå i hi

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 28-03-07 21:31

- når børnene går frivilligt ud i haven og nabobørnene kigger indenfor...

- når jeg skal åbne vinduet for at råbe "der er mad" - i stedet for at stikke hovedet ind på computerværelset (sidste år blev jeg lettere forfjamsket, da nabomanden en dag svarede "hva ska' vi ha'?")

- når de store traktorer fra maskinstationen begynder at køre gylle i døgndrift (godt man ikke er sart)

- når min mand kommer vadende i shorts og stædigt erklærer at "sommertid er shortstid uanset hvad Michael Jarnvig siger"

Velkommen i tråden allesammen

karenD

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-03-07 21:43

Justuniverse....Z igang

Og her er så Edvard, ehm... syntes da godt nok noget af det er bleve lige lovlig moderniseret

http://youtube.com/watch?v=Ya5ICVKUERg

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 28-03-07 21:45

ziggy99 - småååkt!

Kommentar
Fra : k1975

Dato : 28-03-07 21:57

Det er forår den 1. april

Så er der standerhejsning i kolonihaven. Der bliver igen åbnet for vandet, det er bare dejligt.

Så kan vi flytte i kolonihaven og nyde den lille grønne oase, til der igen bliver lukket for vandet.

Men inden da har vi nydt godt af grøderne fra urtehaven og frugttræerne.

Det er bare dejligt når man ikke har de "grønne" områder i vinterhalvåret.

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 28-03-07 22:35

...Fuglene synger og alting spirer

Det var så skønt vejr i søndags, mine 3 herlig geder lagde ude i indhegningen og nød solen, så rigtig idyllisk ud, herligt vejr til den landlige natur

Mor sagde så sent som igår at hun ikke kunne vnte til de snart åbnede for vandet i koloni haven

Har været på den første solskins tur i Taunus'en, endelig vejr til at lufte en ordentlig (Harry) vogn

Syntes ellers lige vi har haft en sne tråd, sjovt, men forår er meget bedre

- Anden

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 28-03-07 22:40

Citat
... der kun er et halvt år til at det allerede er efterår...

E-N-I-G!

justuniverse er måske vintermenneske som jeg?

Jeg elsker foråret og efteråret og vinteren - er bestemt ikke til sommersol og sommer! Med 'sommersol' menes solen om sommeren, altså sammen med de der 25-40 graders hede, jeg har intet imod forårssolen og efterårssolen

Forårsknus til alle herfra

VinterDorthe

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 28-03-07 22:47

Tak Camillasmoster
arbejder i øjeblikket på en sekvens med grågæs med unger (fra Utterslev Mose) til melodien "Wild is the Wind.........

ziggy 99

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-03-07 23:04

ziggi99.... jeg må helt tilslutte mig camillasmoster, det er en helt fantastisk film du har fået lavet til musikken, jeg glæder mig til at se din sekvens med grågæs & unger.

Vil.du, det er utroligt som vi mennersker er forskellige, så er det da godt vejret er så varieret her i landet, så kan alle være tilfredse (forårssol til dig)

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 29-03-07 00:34

vil.du - jeg har også altid været en efterårs-og vinterpige, men af en eller anden grund er der sket en forskydning Jeg plejer at have det skidt, når det er forår - nu nyder jeg det - men sommerheden kan jeg altså godt undvære!!! (elsker solen, men ikke den voldsomme varme)

Det løber i stride strømme, og mit hår er drivvådt, og og og.....

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 29-03-07 06:37

Det er forår, når kandu'er går i totalt selvsving over en tråd som denne.

Åh-jow Hanne. Den har jeg faktisk sunget - i samme opsætning - som sopran - (ja-ja) - det er 46 år siden. Husker stadig den høje tone på "livets" i slutningen (gåsehud).
Og så har jeg også spillet den på althorn i et blæserorkester.

Tak for genhøret

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-03-07 07:35

Man véd det er forår når...

Molokyle sidder i bar navle på bænken og snakker med: Tårnbytossen, Lars Hjemløs, Hørmeren, Skt. Peter, Mad Bent, Bornholmer John, Geden og Gasen.

..og når 'bolle-veninden' ringer flere gange om ugen for at få sex ..og rødvin på fortorvs Caféen.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-03-07 07:38

Citat
få sex ..og rødvin på fortorvs Caféen.

Hva siger de omkringsiddende på cafeen??

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 29-03-07 08:31

de skal nok lige vænne sig til det igen....

kanarierne (26 stk.) synger i en kæmpekonkurrence om, hvem der kan synge højest og længst.
hunnerne er ligeglade, de er begyndt at slæve til huse, men af og til sendes der dog et beundrende blik rundt i kredsen af bejlerne.

kære hanne, jeg var med i skolens kor og lærte der 2'stemmen til min yndlingssang (nåja, en af dem) til "i østen..." mums, siger jeg bare

ziggy, hvor flot,
... jeg sku' lige orientere mig, da det er et helt nyt program for mig. men ren nydelse.

men foråret er givet på vej, når gyllevognene endelig blev løsladt, så de kan få spredt overskuddet fra gylletankene ud over den jord, som nu er frostfri.
at jorden så er så blød, at de ustandselig skal trækkes fri, er en helt anden historie.

influenzaen er nu endelig i 3. fase - hoster så lungerne truer med at klappe sammen, men kun hver 4. time ca.
pas på jer

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-03-07 08:56

aasenissum -> Åeh... du ramte lige mit nostaltiske forårs-gen Jeg er selv vokset op med 26 kanarier ..og 4 kinesiske dvægvagtler. Jeg mindes når vulieren ti haven åbnedes og hannerne sang om kap med de vilde grønsiskener ..som var lige så interesseret i de nuttede kanariehunner

Nordsted1 -> At 'ringe for at få' ..er ikke ensbetydende med, at det også går i opfyldelse

..en 'sikker' forårsbebuder er, når sengetøjet bliver luftet et kvarter på altanen hver morgen!

</KOSTBAR>

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-03-07 09:02

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 29-03-07 10:35

Når solsorten synger aftensang - SÅ er det forår..

Helt ind i sjælen.....

Vaxen

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 29-03-07 10:41

Det er forår når solsorten synger i vores have,det lugter af gylle,fluerne vil indenfor,min negle er sorte og folket smiler tilbage mens man cykler på arbejde.Så er det FORÅR

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 29-03-07 12:28

-Når Prinsessen bliver sendt på tur iført strømpebukeser og cowboybukser, istedetfor flyverdragt.
-Når man hænger tøj op til solsortesang om aftenen. Og det er lækkert og glat næste morgen.
-Når sønnens nye rulleskøjter er bestilt, og man ikke selv kan vente til de kommer.

KH Mette

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-03-07 17:32

YES idag er anemonerne spruget ud i skoven og jeg så også to dådyr

Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-03-07 17:42

For ca. en måned siden så jeg 2 "bambier" i min have. De løb og "legede" Jeg tror de fornemmede foråret

Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-03-07 19:41

Man véd det er forår når... Bakken åbner, og det er i dag

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 29-03-07 23:27

Når min far har fødselsdag og han har været så sød så sød

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 29-03-07 23:51

Det er forår når:

Jeg kan være længere ude end 1 time, uden at fryse
vasketøjet ikke tar 3 dage om at tørre
og det dufter himmelsk
når hunden spæner rundt, og teer sig helt tosset
katten ikke ligger i sofaen hele tiden..
og når man begynder at bekymre sig om hvornår den havde tænkt sig at komme hjem!
manden smiler når han kommer hjem fra arbejde
man ikke længere bare har lyst til at sove til middag
ikke skal tænde lyset når ungerne skal op
dagen ikke slutter kl 4
folk begynder at ringe og lave aftaler
det er sjovere at se vejrudsigten...

JEG ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆLSKER FORÅR..

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 30-03-07 07:49

oss mig, har i går opdaget udsprungne hyacinter I HAVEN!
alle de løg, jeg bandede over i efteråret , vi har jo ikke plads til mere, de takker nu mor her ved at stikke snuden op alle vegne. det fikse i planlægningen er totalt gået fløjten.

vi griller på søndag (2' gang i år). naboens var til kaffe og lun nybagt æblekage i går på terrassen.

huset, det lille hvide I ved nok, er nu højtryksrenset og klar til den årlige hvidtning,naboens hønseæg i den lille rugemaskine på kontoret er klar til klækning om vist nok 10 dage. carporten er næsten bygget færdig, mangler lige tre stykker glas.

ups, nu ska jeg dæleme ha fart på, I må ha det. klokken løveråløver....

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 01-04-07 21:07

Aaaaarrgh - alle de Kandu'er i forårshumør - hvem skal dog have på(sk)engerne?

Er der nogen, der melder sig frivilligt???

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 01-04-07 21:48

..... man får en kæreste......

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 01-04-07 23:05

Men ikke min egen - ham beholder jeg for mig selv (kald mig bare egoistisk)

Accepteret svar
Fra : aasenissum

Modtaget 100 point
Dato : 01-04-07 23:58

modtager møj gerne påskeæg

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 02-04-07 00:00

til lykke ysseven med de 500

Kommentar
Fra : iah

Dato : 02-04-07 00:03

Ja giv du dem bare til mig, så slutter dette forårsshow da langt om længe....

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 02-04-07 07:55

jeg kom først, du der løveiah..
og det har da været et dejligt show

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-04-07 14:52

Camillasmoster

Du har fundet dig en kæreste, det er sådan jeg læser det, så går du et dejligt forår i møde

Intet er bedre at nyde foråret sammen med den man holder af

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-04-07 14:53

det var denne smiley det skulle være.

Godkendelse af svar
Fra : karenD

Dato : 02-04-07 18:49

Hermed point til Fru Nissum og slut på tråden - nu skal jeg nyde aftenen i haven

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 02-04-07 22:30

af hjertet tak karndoder

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 02-04-07 22:41

Citat
Du har fundet dig en kæreste, det er sådan jeg læser det, så går du et dejligt forår i møde

Desværre ans, det er 'man', der har fået en kæreste

Men du har da ret, det kunne da være skjøønt med en forårskæreste!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-04-07 01:35

Jai.. væølå alså ø hæe'øn fårårs-kær-år-støeh !!!

</AMA'R>

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 03-04-07 07:23

er der nu så meget ved sådan en tidsbestemt forårsdejlighed?
står den så til udskiftning i juni?

jaja, prøver bare på at være morsom, men er der noget skønnere end at mærke SUSET i maven, når man skimter dejligheden i det fjerne.
og skrækkens SUS - er det gengældt?

for allerede inden vi holder i hånd, så går kvindens tanker til redebyggeri og manden tænker på at sprede sine gener til så mange som muligt.

så i grunden er det imponerende, at så mange forårskærester stadig kan frydes over hinanden, når de står midt i efterårsstormene.

at opleve et gammelt par se kærligt på hinanden efter 30-40 års samliv - det er da betagende.

så, nu skal jeg lige ind og sende et par kærlige blikke efter manden i mit liv. han er på vej ud for at fodre fugle og høns.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 03-04-07 10:15

Njahh, Aasepige, han skal ud at have en fjer på, skal han.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-04-07 16:48

Jeg så 300 igår ..sammen med min russiske overbo [igår=Igor] ..OG Frk.Uro (= uro)

Fed film ...hvis man ved, hva' man sér:

http://film.tdconline.dk/sefilm/?id=526

Tegneserie fortælling

..men jeg følte mig godt underholdt

</MOLOKYLE>