/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Kontakt til Spanien
Fra : dordi
Vist : 613 gange
100 point
Dato : 27-03-07 21:45

Forhåbentligt til September drager vi 2 afsted mod Spanien for at arbejde inde for vores eget fag, udover arbejde vil vi selvfølgelig også gerne opleve noget, og i såfald måske have kontakt med nogle "danskere i Spanien" inden vi drager afsted...
Så er der nogen som kender nogen i Spanien, eller har en måde hvorledes vi kan komme i kontakt med nogen henne?
Og måske også nogen som kan hjælpe os med at finde arbejdsstedet, boligen osv???

Mvh
Dorthe

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 27-03-07 21:49

Det bedste udgangspunkt er at I nævner hvilket fagområde i virker i!

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 27-03-07 21:49

Hvad er jeres fag?

Taler i spansk?

Hvor vil I gerne hen?

Kommentar
Fra : dordi

Dato : 27-03-07 21:55

Ja undskyld selvfølgelig kan da bare præcisere mig noget beder...

Vi er begge blomsterdekoratøre, og vil derfor gerne i en spansk blomsterbutik, og hvad vores sprog angår så er vi på engelsk begge to....

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 27-03-07 22:01

I kan umuligt klare jer i Spanien uden spansk.

Og da slet ikke i en blomsterbutik.

Undskyld, men det er ret naivt at tro at i kan klare jer på engelsk.

Den "normale" spanier taler (selvfølgelig) kun spansk (eller catalansk, baskisk, valenciansk,...)

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 27-03-07 22:03

PS.

Fra Frieda
spansk gift i 100 år

Kommentar
Fra : dordi

Dato : 27-03-07 22:05

Nej er ikke meget naivt vi kan klare os uden spansk og kun med engelsk, nu er det sådan med os dekoratøre at vi skal ikke bruge vores mund, vi bruger vores hænder, alle vore navne på planter og blomster er på latin, altså et ens forløb over hele verdenen!
Selvfølgelig skal vi ikke ekspeder kunderne, vi skal hjælpe dem med at give dem dans inspiration, ligesom de skal give os inspiration fra deres butikker af!

Kommentar
Fra : join

Dato : 27-03-07 22:11

prøv disse spændende links...

google: aftenskole spansk
http://www.google.dk/search?hl=da&q=aftenskole+spansk&meta=

google: dansk i spanien
http://www.google.dk/search?hl=da&q=dansk+i+spanien&btnG=S%C3%B8g&meta=

find gerne selv på flere??

Leder dette spørgeren i den rigtige retning??

hilsen
join

Kommentar
Fra : dordi

Dato : 27-03-07 22:17

Ja Tak Join, endelig et fornuftigt svar og en god attitude, lige hvad vi har brug for herinde når vi skriver et spørgsmål

Kommentar
Fra : join

Dato : 27-03-07 23:23

hvad siger du så til...
google: blomster spanien
http://www.google.dk/search?hl=da&q=blomster+spanien&meta=

Du blir nok nødt til at uddybe lidt mere om dig/jer ellers bliver det meget generelt det jeg kan svare.

Hilsen
Join

Accepteret svar
Fra : amandaKanDu

Modtaget 100 point
Dato : 29-03-07 08:52

Jeg sender et link til min venindes hjemmeside: http://www.geocities.com/joygreenfeldt/udenlandsdansker_i_spanien.htm

her findes der mange gode råd om hvad man skal når man flytter til Spanien.
I kan ikke skrive til hendes e-mail adresse, dels fordi den er blevet ændret p.g.a. spam, og dels fordi hun pt er på vej hjem til Danmark.
Men hendes datter Diana, som er ejendomsmægler bor permanent i Costa del Sol og kan være behjælpelig med bl.a. bolig og råd og vejledning http://www.eurotorre.com/eurotorre/index.php
og kan træffes på e-mail mailto:info@eurotorre.com

Held og lykke med jeres projekt
Amanda

Godkendelse af svar
Fra : dordi

Dato : 31-03-07 22:46

Tak for svaret amandaKanDu.