/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Codex og film
Fra : CerwinVega
Vist : 590 gange
90 point
Dato : 26-03-07 16:53

Hej !

Jeg har rodet med nogle codex og nu viser mine medie/film icons bare som en avi fil..før kunne jeg se filen som det første billede af filmen så jeg havde bedre overblik...men det kan ikke få den til at vise igen :(

jeg har installeret defiler pack og ac3 og xvid

Jeg har valgt store iconer i windows i den givne medie/film mappe

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 26-03-07 20:46

Jeg vil umiddelbart tro, at der sammen med dine codecs er kommet
en speciel afspiller med ind, og at denne automatisk er blevet sat som standard-
afspiller af disse filtyper. Prøv følgende:

1. Åbn Windows Media Player.
2. Tryk evt. på Alt-tasten for at få menuerne frem,
hvis de ikke allerede er det.
3. Tryk Funktioner og vælg Indstillinger.
4. Klik på fanen Filtyper.
5. Sæt et flueben ud for de filtyper, som Media Player skal
være standard-afspiller for.
6. Tryk Anvend og OK.

Prøv nu at gå ind i mappen igen, og se om det hjalp.

//Kettedk

Kommentar
Fra : CerwinVega

Dato : 26-03-07 23:14

Har lige prøvet dit forslag men det hjalp ikke noget...de er stadig kun avi icons fra windowsmedia player 11

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-03-07 17:01

Citat
før kunne jeg se filen som det første billede af filmen

Hvor kunne du se det og hvilken afspiller brugte du før.....

Du kan jo tildele dine filtyper til bestemte programmer - det er tilsyneladende et andet program der har været brugt tidligere.....

I mappeindstillinger kan du bestemme hvilket program der skal åbne hvilke filtyper....

Så er det bare at vælge det du havde før....

Kommentar
Fra : CerwinVega

Dato : 27-03-07 22:59

Jeg har hele tiden brugt windows media player og der er ikke andre afspillere.

Geg har kun installeret defiler pack og ac3 og xvid codex..har også prøvet med divx.

WMP kan vise dig filen som et stort billede icon i mappen..men nu er de bare vist som avi fil type..det vil sige jeg har ingen overblik på samme måde som jeg har før over mine film/medier

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-03-07 23:13

Citat
og der er ikke andre afspillere.

Hvis du blot har et enkelt redigeringsprogram til film på komputeren har du også flere afspillere - de har memlig næsten alle deres egen...

Prøv nu lige at gå i mappeindstillinger og se HVILKET program der bliver brugt som standard til dine avi film....

Citat
WMP kan vise dig filen som et stort billede icon i mappen

Hvilken mappe ?????

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-03-07 09:18

Hvis du istedet for sifinder, browser dine grafikfiler, filmklip osv. med freeware programmet XnView så får du første frame i klippet vist som billede: http://www.download.dk/index.asp?Kat=multimedie&subkat=billedfremvisere&prog=803&program=XNview

..du kan i stedet også bruge shareware programmet ACDSee: http://www.download.dk/index.asp?Kat=multimedie&subkat=billedfremvisere&prog=793&program=ACDSee%20Classic

Mon ikke dit problem er at du bruger klassisk Windows visning af mapper og skrivebord? Det er kun hvis du bruger XP standard visning og du har sat flueben ved : 'Vis som webside' at du får vist omtalte 'thumbnails'.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : CerwinVega

Dato : 28-03-07 20:43

hmm jeg tror molokyle har fat i noget..hvor er det nu lige man vælger det der "vis som web" ?

Jeg bruger windows klassisk ja !

og det er nok Thumbnails det hedder det jeg vil frem til.

Kommentar
Fra : CerwinVega

Dato : 28-03-07 20:47

der står følgende " åbnes med Windows Media Player"

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 28-03-07 20:48

Prøv at skifte til det "normale" tema, på følgende måde:

1. Højreklik et sted på Skrivebordet (men ikke på et ikon).
2. Vælg Egenskaber...
3. I boksen under Tema, vælger du Windows XP.
4. Tryk Anvend og OK.

Prøv så at gå ind i mappen igen.
Hvis du stadig ikke kan se ikonerne som den første frame i filmen,
er det sikkert fordi der ikke er flueben i "Vis som webside", men hvor
pokker den er henne, aner jeg ikke. Men prøver da lige at undersøge det

//Kettedk

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 28-03-07 22:58

Stil puteren tilbage til da det virkede. Start/programmer/tilbehør/systemværktøjer/systemgendannelse
Mvh Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 28-03-07 23:00

Og det ku sikkert også hjælpe en del at hente SLD codexpack
http://www.free-codecs.com/download/SLD_Codec_Pack.htm
Mvh Sune

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 90 point
Dato : 28-03-07 23:34

Gå lige ind i Start>kontrolpanel>mappeindstillinger>vis,
og se om der er sat flueben i miniaturer skal ikke cachelagres,vis der er det fjern fluebenet>anvend>ok

Thumbs.db<filen i hver enkel medie mappe(film/billeder)
det er selve cachen som gør det muligt at se store iconer(billede på/i filen)

Thumbs.db>er en stystem fil der kun kan ses vis man har slået "vis skjulte filer og mapper",til.
Samme sted under vis.
Gensttart pc'en,ikke nøvendigt men kan ikke skade.

Manse9933

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-03-07 07:24

"Vis som webside" findes under menuen 'Vis' i stifinder, men kun hvis du IKKE bruger Klassisk visning af mapper.

Gentager jeg mig selv?

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : CerwinVega

Dato : 29-03-07 20:43

Tak for svaret Manse9933. Hurra !