/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Skærm sluklker for tidligt
Fra : Smukke_Ole
Vist : 540 gange
100 point
Dato : 26-03-07 08:54

Hej !

Min IBM 6547 computerskærm, som har tjent mig trofast i flere år er pludselig begyndt at slukke efter bare eet minuts inaktivitet. Jeg har kigget på strømstyring o.s.v., men der står den som hidtil til at skulle slukke efter 15 min. Det er drønirriterende, for jeg kan ikke engang nå at hente en kop kaffe før den slukker. Den "vågner" godt nok ved musebevægelse eller input fra tastatur, men aliigevel.
Er der nogle gode forslag ?

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 26-03-07 08:56

Slå det fra i strømstyringen, og se, om den stadig slukker, gør den ikke det er der fejl i strømstyringen.

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 26-03-07 09:05

-> peet49

Nu har jeg sat den til aldrig at slukke, genstartet, men den slukker alligevel efter 1 minut

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : Peterfilstrup

Dato : 26-03-07 09:06

Smukke_Ole

Du kan også, sætte strømstyring til aldrig at slukke for skærmen, det har ingen betydning for skærme af nyere dato, det burde løse problemet.
Peterfilstrup

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-03-07 09:07

kig lige i enhedshåndtering om der er gule faresignaler (jeg tænker på netværkskort - men det kan være så meget andet)

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 26-03-07 09:13

-> Peterfilstrup
Er allerede prøvet efter tip fra peet49 (se mit svar)

-> miritdk
Der er ingenting at se i enhedshåndtering. Jeg har prøvet at opdatere driver, men WIN kan ikke finde noget bedre end det allerede installerede.

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-03-07 09:38

ok så - sidder med nogenlunde samme problem - utåleligt med genstart - men har fundet frem til at det netop er problemet her (vistnok - for fejlmeddelelsen kom for første gang idag) - så følger med men hopper fra
ps.. der var heller ingen ting at se her i enhedshåndtering (putere lyver af og til *G*)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-03-07 09:39

Tjek lige om ikke SKÆRMEN har en strømopsætning der slukker den....

Kig i skærmens EGEN menu.....

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 26-03-07 09:47

-> refi
Jeg har ikke kunnet nogen strømopsætning for skærmen. Kun det der med at flytte rundt på billedet, gøre det højere/lavere eller bredere/smallere samt farver o.s.v.

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 26-03-07 09:49

Var det en mulighed at køre systemgendannelse, til før fejlen opstod.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-03-07 09:51

Prøv med en anden skærm.....

Det vil UDELUKKE en del af fejlmulighederne......

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 26-03-07 09:53

-> stilkene
Er overvejet, men jeg er for doven til at installere/afinstallere m.m.
Desuden er jeg ikke overbevist om, at det er systemet. Det kunne jo være selve skærmen.
(Argument overfor "bestyrelsen" for at anskaffe en "flad"

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-03-07 09:54

IBM skærme er ligesom LADAer.....

De har tit fejl men er ikke til at slå ihjæl.....

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 26-03-07 09:55

-> refi
Er ikke en mulighed før jeg får fat i skærm nr. 2

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-03-07 09:57

Jamen så har du jo nu en undskyldning for at købe en (på prøve måske)

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 26-03-07 09:59

-> refi

Skal først have "bevilling"

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-03-07 10:03

Så gå bare igang med at skaffe den.....

Alle andre forsøg ER jo slået fejl....

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 26-03-07 10:07

H-klik på skrivebordet > egenskaber > pauseskærm > Hvad står tiden til her ??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-03-07 10:07

Ellers hen på nærmeste genbrugsstation....

Der er med sikkerhed tonsvis til FRI afhentning.....

Vi har for kort tid siden smidt 3 ud - de duede alle men ingen vil have dem.....

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 26-03-07 10:08

Jeg mener ikke du skal af-geninstallere, men bruge gendannelsestidspunktet i Tilbehør/Systemværktøjer/Systemgendannelse.

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 26-03-07 10:10

-> e.c Den står nu til Aldrig

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 26-03-07 10:14

H-klik på skrivebordet > egenskaber > pauseskærm > Hvad står tiden til her ??

Du er ovre i strømstyring tror jeg - kig under fanen pauseskærm

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 26-03-07 10:20

-> Stilkene
Det er også det jeg tænker på, men jeg har lavet en del siden sidste gendannelsespunkt.
Disse ændringer forsvinder jo, hvis jeg gendanner, og jeg er som sagt lidt doven.

Smukke_OLe

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-03-07 10:21

Pauseskærm kan ikke have indflydelse på slukning....

Står den til ingen er tiden underordnet (grå)
Er der en pauseskærm ville denne jo køre.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-03-07 10:23

Find nu bare en anden skærm....

Der er da ingen grund til alt det halløj hvis det er skærmen der er defekt....

Det kan jo bekræftes eller afkræftes ved udskiftning....

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 100 point
Dato : 26-03-07 10:29

Under pauseskærm er der også muligheden for "tom" ....................

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 26-03-07 10:38

-> e.c
Det står den til, og det har den "altid" gjort

Smukke_Ole

Godkendelse af svar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 26-03-07 11:09

Tak for svaret e.c.

Den stod til "Tom", men af een eller anden grund var tiden sat til: Ja. tænk: 1 minut

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : e.c