/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Sikke et rod.
Fra : tararam
Vist : 3107 gange
20 point
Dato : 25-03-07 00:37

Jeg kørte en XP repair med original CD'en. Jeg havde IE7 oprindeligt, men efter repair startede computeren op med IE6. Nu virker ingen af dem.
Kan kun delvis komme på nettet igennem Yahoo. Ligemeget hvad jeg taster ind i adresselinien giver denne meddelelse.
"Opslagsnøglen der blev anmodet om blev ikke fundet i nogen aktiv aktiveringskontekst"

Prøver jeg at geninstallere IE7 eller et program fra microsoft til afinstallation af samme, kan man ikke komme ind på siden da samme meddelelse kommer frem igen uanset hvad webside man prøver. De websider jeg har under foretrukne (på skrivebordet) kan jeg derimod godt bruge.

Jeg har prøvet at køre repair igen, men med samme resultat.

Har andre nogle løsninger, end at lave en komplet installation af XP igen.

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 30 point
Dato : 25-03-07 01:16

Den er svær . Her gik det ikke så godt, som du jo har set http://www.kandu.dk/spg97427.aspx

Prøv om du kan komme til at hente IE7 med en anden browser. Du kan f,eks prøve med Firefox. Du kan hente den transportable version, som ikke kræver installation, her
http://portableapps.com/apps/internet/firefox_portable

Alternativt, så prøv med Dial-A-Fix her http://www.softpedia.com/progDownload/Dialafix-Download-27328.html

Pak den ud, og kør Dial-A-Fix.exe (det blå "tandhjul"). Klik på Policies og fjern evt begrænsende politikker. Prøv så at sætte flueben ved ALT i Dial-A-Fix vinduet, og klik GO. Vent til den er færdig.

Klik så på den lille hammer i bunden af vinduet, Tools. I menuen i det nye vindue finder du og markerer Repair Permissions, og klikker GO. Når den er færdig, så prøv at genstarte, og se om det har hjulpet.

Godkendelse af svar
Fra : tararam

Dato : 28-03-07 21:18

Tak for svaret stl_s.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 28-03-07 21:29

Velbekomme .