/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows Media Player 11
Fra : steno
Vist : 554 gange
100 point
Dato : 20-03-07 15:25

Hej jeg har lige lagt min musik ind i Media Player 11, som database og lagt billeder til alle cder og sådan så det hele er let at finde, men da det er et tidskrævende projekt at sætte op, ville jeg gerne kunne ta en backup af det. er der en mulighed for jeg kan lave backup af Media Player Biblioteket i version 11...

Kommentar
Fra : Junkboxs

Dato : 20-03-07 19:39

Vis du lægger musik ind i "media player" bliver det automatisk også gemt på computeren, under musik. Og det med at få billederne af albumene til at blive vist, behøver man ikke selv at lægge ind.
Jeg har media player 11, og da jeg havde lagt musik ind var jeg tilsluttet internettet og den gik automatisk ind og fandt coverne. Mener også at vis man lægger dem ind og man ikke er tilsluttet nettet, skulle den vist nok finde billederne når man gik online.
Ellers kan man bare gå ind under (kræver internet forbindelse) > Media Player>Library>Album> højeklikke på den "digitale cd" man vil have billede til og trykke "Update Album Info"> og så skulle der komme cover billederne.

Håber at det hjalp.
Junkboxs

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-03-07 03:31

Hvis du vil have en backup af dine musik filer, er det ret enkelt, noget andet er backup af biblioteket i MediaPlayer og afspilnings lister, det kan ikke lade sig gøre, du kan tage en backup men du kan ikke bruge den til noget, fordi biblioteket har MediaPlayer "fundet" på din harddisk og er en slags genvej til musik filerne på harddisken, hvis du foreksempel, fomaterer din disk eller køber en ny, og lægger musikken ind i de rette mapper, med de samme navne som de havde før, så kan din biblioteks backup eller backup af afspilningsliter, ikke finde noget, computeren gemmer filerne med en anden kode, det er ikke de navne du giver mapperne, som computeren bruger direkte, men en kode under navnet, og den er ikke den samme kode i en ny instalation, som den var med din gamle instalation.
Jeg håber at det er nogenlunde forståelig

Kommentar
Fra : steno

Dato : 21-03-07 15:01

ja det er forståeligt nok, jeg har også lagt mærke til at de indspillede cder kun kan vises i biblioteket korrekt hvis man har sat den op Med Artist, Title, Album og alt den slags, og til Junkboxs så er det ikke alle cder der automatisk kommer frem jeg er altid online, men nogle cder købt i udlandet og den slags kan den bare ikke finde frem til og så er det jo man bliver nødt til selv at tilføje billeder til det hele og det er lidt noget rod hvis man så mister hele arbejdet.... for jeg har mange importerede cder som den ikke kan finde