/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / OS/2 / Spørgsmål
10  thomas2610 100
vista oem spørgsmål
Fra : thecool-boy
Vist : 361 gange
55 point
Dato : 20-03-07 07:16

med vista oem version lidt spørgsmål...

1. kan man installere den på sin computer flere gange altså på en computer...

2. når du sætter dvden i og menuen kommer er der så en knap hvor der står opgrader...

3. kan man installere den fra en helt tom harddisk...

4. er der noget man skal være ops på...

kan ikke finde noget hos vores ven her : www.google.dk

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-03-07 08:13

Citat
1. kan man installere den på sin computer flere gange altså på en computer...

Hvis du mener geninstallere - så JA

Citat
2. når du sætter dvden i og menuen kommer er der så en knap hvor der står opgrader...

Hvad vil du opgradere.....

Citat
3. kan man installere den fra en helt tom harddisk...

NEJ - Men TIL en tom harddisk

Citat
4. er der noget man skal være ops på...

JA - Den er IKKE anbefalelsesværdig ENDNU.....
En del programmer kan IKKE længere bruges....

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 20-03-07 13:49

Her er en oversættelse jeg har set et sted.

Virus
...Intruders
......Spyware
.........Trojans
............Adware

Visse vasse vista.

Kommentar
Fra : thecool-boy

Dato : 20-03-07 16:33

flere svar tak

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 20-03-07 17:58

1. kan man installere den på sin computer flere gange altså på en computer...

Ja. det kan du godt. men ikke hvis der sker store hardware ændringer. feks andet bundkort. Såfremt dit gamle bundkort går i STYKKER er det en anden sag. så skal du muligvis tage kontakt til microsoft hotline. Men de kan ikke benægte dig at udskifte en defekt del i computeren, det kræver muligvis at et microsoft certificeret værksted foretager reperationen.

2. når du sætter dvden i og menuen kommer er der så en knap hvor der står opgrader...

Ja. den mulighed har du. Men dette afhænger igen af hvilket operativsystem du forsøger at opgradere fra.

3. kan man installere den fra en helt tom harddisk...

Det kommer an på hvilken version af vista du køber. Hvis du køber en opgraderings version. så SKAL du opgradere.

4. er der noget man skal være ops på...
Ja. Der er mange programmer der stadig ikke virker endnu til vista. Det samme gælder drivers.

Mit forslag. Vent et par mdr med at købe vista.

->Brommi

Kommentar
Fra : thecool-boy

Dato : 20-03-07 19:10
Annuller spørgsmålet
Fra : thecool-boy

Dato : 21-03-07 07:22

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål