/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Indløsning af "krydset check"?
Fra : akaup
Vist : 8855 gange
100 point
Dato : 18-03-07 22:09

Er der andre muligheder for at få indløst en krydset check, end at troppe op i sin lokale bank?

Har nemlig fået tilsendt en maskinudskrevet check, og den lokale bank ligger 300 km væk...

Mvh. Akaup.

Accepteret svar
Fra : Tordenkalven

Modtaget 110 point
Dato : 18-03-07 22:11

send den med Posten, elle find en afdeling i nærheden

Hvis du ni skriver på checken at den skal indsættes på den og den konto i det og det pengeinstitut

og så med posten, så er den på plads dagen efter.

Bliver en sådan check væk, kan den erstattes...

/ Henrik

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 18-03-07 22:21

hejsa
du kan da også få indløst din check i en anden filial af samme bank, de sætter checken ind på din konto og så kan du hæve den igen, det har jeg da selv gjort et par gange uden problemer. så længe du har dit hævekort/visakort kan de jo se du er kunde i banken

venlig hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : akaup

Dato : 18-03-07 22:35

Tja - det må jo så blive med posten... Går ud fra at der menes at jeg skal sende checken til banken, og ikke dem der har udstedt den!? Der skal jo underskrives på bagsiden af sådan en check, og gør jeg det kan den jo bruges af alle der måtte få fingre i den, så er det nu helt sikkert?

Selv om det er "Sparekassen Thy" jeg har kan jeg ikke gå i "Sparekassen Faaborg". Jyske Bank, der har udstedt checken kunne heller ikke hjælpe mig.

Mvh. Akaup.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 18-03-07 22:39

En // check skal sættes ind i en bank og kun til modtagerens konto.............ellers er den bare et stykke papir.

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 18-03-07 22:40

Ja, når du skriver, som jeg nævnmte først at den skal ind på din konto i spk, og så dit navn og underskrift, sker der intet med den check...Den er jo krydset

aå afsted med den

/

Henrik

Kommentar
Fra : MacMadsen

Dato : 19-03-07 08:06

Du kan også gå på posthuset og sætte den ind.
At den er krydset betyder bare, at den checken er udstedt til skal identificeres (sådan i grove træk).
Derfor vil du blive afkrævet noget billede ID på posthuset. Du vil opleve at de vil skrive på checken hvad der har identificeret dig, så der kan findes frem til dig hvis der senere er problemer...

Desuden vil der være mulighed for, hvis du har underskrevet checken, at en anden kan opsnappe den og skrive under med sit eget navn, så kan han få den, da det vil se ud som om, du har overdraget checken til ham med din underskrift.

Så jeg vil da anbefale posthuset.

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 19-03-07 08:17

Tror kun posthuset eller andre tager checken hvis man er kendet, meget kendt....

for det strider mod reglerne...

Hvis det var så let som MacMadsen skriver er der slet ingen ide i at krydse den..

Med posten til din konto,og så kan du hæve den dagen efter

/

Henrik

Kommentar
Fra : EnvyMe

Dato : 19-03-07 09:06

Posthuset tager imod checken hvis du har bank hos BG bank eller danskebank..

Ellers kan du prøve en anden bank der ligger tættere på dig.. De vil gerne nogle gange hvis du har billed ID med.

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 19-03-07 23:26

Det er ikke sikkert du tror på mig.. Men min kære tidligere nabo Låsby Svendsen benytter dette trick hvis han skal have indløst sine checks efter bankens åbningstid. Ind og tanke bilen og så sige at den krossede ( // ) check er det eneste han kan betale med. Det virker hver gang. Men hvis checken nu er på et vildt stort beløb er det måske ikke den bedste løsning, da tank stationer ikke har så mange bytte penge...

Men altså, han har jo altid snakketøjet i orden

Prøv det

- Anden

Godkendelse af svar
Fra : akaup

Dato : 28-03-07 19:38

Tak for svaret Tordenkalven + andre.

Mvh. Akaup.

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 28-03-07 20:00

Selv tak

der er formalier omkring en krydset check som skal overholdes, ellers er der intet ved den sikkerhed det giver....

og som ikke hjælper at forcere med gisninger, og undtagelserne gør det jo ikke rigtigt.
de der indløser uden om reglerne tager selv ansvaret, men ved det måske ikke *S*

( bare en hilsen til de gode råd der kom )

/

Henrik