/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
graviditet
Fra : ThomasEp
Vist : 531 gange
50 point
Dato : 18-03-07 19:33

Hej.
Er der nogle der kan hjælpe mig med hvor længe man skal være ansat hos et firma for at kunne modtage løn under barsel og ikke dagpenge? Jeg er medlem der af 3f men ved ikke om det er der jeg skal tjekke kan ikke rigtig finde noget om det!
Venligst Louise.

Kommentar
Fra : surfboard837

Dato : 18-03-07 19:44

Det er hos din fagforening du skal finde det.

Mere kan jeg ikke umiddelbart hjælpe... SORRY

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-03-07 20:14

Det må stå i din overenskomst??

Da jeg ikke ved i hvilken gren af 3f du er organisert, så må du selv se om du kan finde svaret her

http://forsiden.3f.dk/apps/pbcs.dll/forside

Tillykke med den kommende baby

Kommentar
Fra : ThomasEp

Dato : 19-03-07 14:39

Okay tak for de svar der er kommet indtil videre.. Jeg kan ikke rigtig finde det i overenskomsten, jeg er lige begyndt på Thorfisk i grenå så har ikk fået min ansættelses kontrakt endnu.. Og tusind tak for lykønskningen..
Venligst Louise.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-03-07 15:50

Ansættelseskontrakten skriver man da under på før man begynder at arbejde. Hvis du er ansat på prøve, så kan arbejdsgiveren fyre dig uanset grund, inden der er gået 3 mdr, og du bliver arbejdsløs. Så ingen fuld løn under barsel.

Gjorde du din arbejdsgiver opmærksom på, at du er gravid, det er du jo pligtig til at sige.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-03-07 17:41

Læs denne side http://www.dsa-akasse.dk/dsa/tekstlink.asp?id=4088888&menu=201

der er mange gode oplysninger. Det er så ikke i den sektor du er ansat, men betingelserne er de samme.

Kommentar
Fra : ThomasEp

Dato : 19-03-07 18:08

Jeg mangler bare og få en kopi, har skrevet under. Jeg er skam ikke gravid endnu, jeg vil først lige høre hvordan og hvorledes med penge inden vi går igang med at prøve først! Vil skam ikke tage min arbedsgiver ved næsen. Er meget glad for det der og havde selvfølgelige sagt det til jobsamtalen hvis jeg var gravid.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-03-07 18:12

Jamen så tillykke med det nye job OG den kommende baby

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-03-07 18:26

Så håber jeg da, at du snart får en kopi, på det du har skrevet under på.

Som regel får man en kopi med det samme fra arbejdsgiveren. Den bliver udleveret i det øjeblik, der er blevet skrevet under, eller til gennemsyn.

Kommentar
Fra : ThomasEp

Dato : 19-03-07 19:24

Tusind tak nordsted1 ans: ja jeg venter men de har en månede inden den SKAL afleveres og efter det kan jeg få erstatning hvis jeg ikke har den i hænde der. Noget jeg lige hurtigt så i min søgning efter det andet! Men