/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Ugyldig Generalforsamling ??
Fra : vedikkealt
Vist : 1484 gange
200 point
Dato : 18-03-07 05:31

Hej

Er der nogen her der VED, om det er muligt at få en Generalforsamling - efterfølgende kendt ugyldig ?, En som juridisk beviseligt var medlem - blev smidt ud før start - regnskabet var så langt fra god regnskabsskik som det KUNNE blive - Dirigenten tabte fuldstændig Generalforsamlingen - En bisidder blev chikaneret - mange anede ikke HVAD de stemte om - formanden svinede folk til i sin beretning - der var advokat udgifter på flerer tusinde - som overhovedet ikke fremgik af regnskabet o.s.v. - o.s.v. Beviserne mangler ikke - men er det muligt efterfølgende at få en Generalforsamling kendt ulovlig / ugyldig ? Og hvilken fremgangsmåde skal der bruges ?

Venlig hilsen

vedikkealt

PS - Skån mig for - jeg TROR - jeg har brug for EN eller nogle der VED. På forhånd tak.

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 18-03-07 06:38

klubben/foreningen har et regelsæt. Læs den igennem til at starte med og prøv som det første at se om forsamlingen er varslet rigtigt i henhold til reglerne.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 18-03-07 06:59

Hej copycatDK

ALT det ER på plads, men når ordstyren ser STORT på næsten samtlige vedtægter !!!!

Mit spørgsmål var - HVORDAN man får kendt en Generalforsamling Ugyldig - efterfølgende.

Hilsen

vedikkealt

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-03-07 08:10

Går til en advokat med problemet.....

Selv kan du INTET gøre....

Kommentar
Fra : alka

Dato : 18-03-07 11:25

Når en generalforsamling er lovligt indvarslet i følge vedtægter, kan den ikke efterfølgende annuleres. De fremmødte har valgt en dirigent. Er de fremmøde ikke tilfreds med dirigenten, kan de afsætte ham ved afstemning og vælge en ny.
Det er ALENE de fremmødtes ansvar, at godkende/forkaste/fremsætte ændringsforslag osv. som igen bliver godkendt med det stemmeantal, som fremgår af vedtægterne.

Med det rod som vedikkealt beskriver, kan man indkalde til en ekstraordinær generalforsamling, i henhold til vedtægterne, og så for inden have fået styr på hvem man ønsker som dirigent. På en ekstra ordinær generalforsamling vil der normalt kun kunne blive behandlet de punkter, som foreslagsstillerne har foreslået. Der er ikke andre muligheder.

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 18-03-07 11:59

Kontroller om det fremmødte antal deltagere er tilstrækkeligt for at forsamlingen er beslutningsdygtig. (også i vedtægterne)

Kontroller om der er skal være revision af regnskabet (efter vedtægterne).

Husk om der er givet decharges til bestyrelsen (om regnskabet blev godkendt).

Hvis disse ting er i orden, vil det være svært at stille noget op, at de tilstedeværende er amatører og ikke kvikke til opgaven vil være svært at klandre dem.

Det bedste du kunne have gjort ved generalforsamlingen var at få ført til protokols, at du var uenig og utilfreds med dette og hint.

mvh
qfha

Kommentar
Fra : nakgej

Dato : 18-03-07 16:46

Det er jo flertallet der bestemmer (medmindre andet er anført i vedtægterne) så hvis der har været afstemninger på genelalforsamlingen og der er blevet afgivet stemmer er de afgørende selv om der måske har været lidt kaos på mødet. Der skulle have været protesteret på generalforsamlingen, det er jo foreningens højeste myndighed. Hvis vedtægterne har været overholdt er der ikke noget at gøre efterfølgende. Der kan jo indkaldes til ekstraordinært møde, men betingelser for dette skal også være opfyldt (se vedtægterne)

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 20-03-07 19:03

TAK til ALLE som har skrevet til nu.

Problemet var på Generalforsamlingen at selv de mest elementærer regler for både god regnskabsskik og vedtægterne blev behandlet så lemfældig at det skreg til himlen, og en tidligere MEGET respekteret Rådmand fra Ålborg, tabte fuldstændigt Generalforsamligen som derigent, og der var direkte håndgemæng, og medlemmerne anede IKKE hvad de stemte om, på grund af dårlig mødeledelse, og en fuldstændig hjerne død bestyrelse.

Jeg må erfarer, at der IKKE er noget at gører - efterfølgende - så nu arbejdes der videre med andre modeller. for muligheder er der, blot kan selve Generalforsamlingen - som et par stykker har skrevet - IKKE ændres.

Annuller spørgsmålet
Fra : vedikkealt

Dato : 04-05-07 13:38

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål