/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
trådløs med to pcèr
Fra : return
Vist : 569 gange
100 point
Dato : 14-03-07 15:43

hvis man har en bær bar med trådløs net som er sat op via stofanet modem hvorved router er koblet til

spørgsmålet er hvordan får man en mere koblet på når der er installeret et trådløst netkort i den stationære pc det er altså den stationære det også skal kobles til

Kommentar
Fra : transor

Dato : 14-03-07 15:56

Det gør du ligesom med den bærbare.
Når du ikke fortæller hvilken router du bruger og hvilke styresystemer computerne bruger er det desværre ikke muligt at forklare det nærmere.

Hvis du har w xp og der er trådløst kort på computeren med driveren indlæst kommer den selv og beder om at du klikker for at lukke forbindelsen op.

Med ældre systemer er det knap så enkelt men ikke svært. læs brugsanvisning for det trådløse kort.

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 110 point
Dato : 14-03-07 16:03

Hvis der sidder et trådløst netkort i den stationære bør den finde et trådløst netværk af sig selv, så er det jo bare at koble op på det. Ligesom du gjorde med den bærbare i sin tid.

Hvis du også vil have et netværk mellem de 2 pcer skal du jo bare køre Guiden - Opret et mindre hjemme og kontor netværk - så kan de 2 "se" hinanden of dele printer m.m. Hvis du er i tvivl så spørg endelig igen.

Kommentar
Fra : return

Dato : 14-03-07 16:04

bruger xp og linksys ruoter

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-03-07 16:13

Er din linksys router sat op til at køre trådløst.

Ellers skal den jo det ved at kigge i manualen og følge den. Linksys plejer at lave de bedste guider.

For at komme ind i menuen til din router skal du taste

http://192.168.1.1

derefter spørger den efter brugernavn og kode som er (normalt) admin og 1234, men det er nu også beskrevet i manualen. Hvis kodeordet er blevet ændret engang og du ikke kan huske til hvad, kan du bare resette routeren ved at trykke på den lille knap bag på. eller ved at lade den være strømløs i 5-10 min

Kommentar
Fra : return

Dato : 14-03-07 16:28

ja min router køre trådløst på den bærbar

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-03-07 17:03

så er den jo lige til højrebenet.

Kommentar
Fra : return

Dato : 14-03-07 17:17

vender tilbag med udeling af point når jeg lige har prøvet om der virker

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-03-07 17:28

Husk også at kryptere dit netværk så andre ikke får adgang til det. Der er også en fin guide i Linksys om hvordan du gør det.

Kommentar
Fra : lonjo

Dato : 14-03-07 20:04

Kære Fjala
Gælder dine svar også når det oprindelige netværk er sat op 0 krykteret?

Kommentar
Fra : lonjo

Dato : 14-03-07 20:10

Undskyld Fjala
Jeg mente: Gælder dine svar også, når det oprindelige netværk er krypteret?

Godkendelse af svar
Fra : return

Dato : 14-03-07 20:37

Tak for svaret Fijala.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 15-03-07 18:31

Når det oprindelige netværk er krypteret er alt jo i sin fineste orden. Så er det jo bare at logge på med koden og den kører på nettet.

Hvis du er interesseret i yderligere sikkerhed kan du jo gå ind og bestemme hvilke mac-adresser der må logge på, samt skjule ssid så er der jo ingen der kan finde dit netværk.

tak for point og held og lykke med det hele