/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Hvordan flyver jeg med hunden?
Fra : WakinyanKiza
Vist : 985 gange
100 point
Dato : 12-03-07 11:46

Ja altså...ikke hvordan JEG flyver med den...
Men jeg står og skal til USA - Miami, og skal have hunden med fordi vi skal være der i 3 måneder. Jeg har aldrig rejst med min hund før, og når jeg ringer til div. rejseselskaber ved de intet... og henviser mig til andre sider på nettet hvor jeg absolut intet finder!!! Hmmm...

Har nogen hér nogensinde selv rejst over atlanten med hund (mellemstor hund på 24 kg) ?
Hvordan gjorde i?
Hvad kostede det?
Hvordan forberedte i turen?

osv..

Håber på hjælp!

Kommentar
Fra : lally

Dato : 12-03-07 12:07
Kommentar
Fra : WakinyanKiza

Dato : 12-03-07 12:18

hej Lally...

Det hjalp ikke - jeg har været på denne side før og den fortæller kun om reglerne som jeg i forvejen kender og ikke hvordan det gøres rent praktisk, hvor afleverer man sin hund, hvor stor skal kassen være, hvad koster det og hvem tager hund med osv osv...

Derfor, er der nogen der SELV har prøvet at gå det hele igennem og vil dele deres viden, tager jeg gerne imod råd.

Ellers tak lally

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-03-07 13:02

Du får du nok den bedste vejledning ved at henvende dig til det flyselskab du skal flyve med.....

Regler er en ting (og dem kender du jo), men proceduren er sikkert en del forskellig fra selskab til selskab....

Derudover er det jo også et spørgsmål om du skal via andre lufthavne eller flyver direkte.....

Så snak med selskab du skal flyve med......

Kommentar
Fra : WakinyanKiza

Dato : 12-03-07 13:54

Vi skal mellemlande i Norfolk.... Virginia.. og det flyselskab jeg egentlig skulle med Continental, som tager hunde med, kan ikke give mig nogen som helst oplysninger.
Det er simpelthen for dårligt.

Har nu snakket med i hvert fald 4 selskaber og det viser sig at kun 3 selskaber i DK tager hunde med.

Jeg håber stadigt at denne tråd vil blive læst af nogen der selv har prøvet det, men tak for hjælpen refi

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-03-07 14:01

Jamen det gør den da sikkert også.....

Problemet er jo så at du ikke kan bruge det til så meget hvis DIT flyselskab gør det anderledes....

At Continental ikke kan give dig nogen oplysninger lyder utroligt - de må da have en procedure af en slags....

Syntes du skulle prøve igen og håbe på du får en i røret der er lidt mere samarbejdsvillig...

Her er et skema som tilsyneladende er det de bruger.....
http://www.continental.com/web/en-US/content/travel/animals/petchecklist.pdf

Kommentar
Fra : WakinyanKiza

Dato : 12-03-07 14:20

Tak det skema har jeg selv læst, problemet er at ingen af de 3 selskaber der tager hunde med giver nogen oplysninger jeg har brug for. Derfor, hvis jeg nu får lidt detaljer og informationer fra nogen der selv har rejst med det givne selskab (et af de 3) så kan jeg jo booke billetterne i det samme selskab og så være lidt mere på forkant med hvordan procedurerne er... sært nok så skulle man tro at de med glæde ville finde oplysningerne frem til mig da jeg jo er en kunde og betaler godt for at få kræet med :)

Har ringet flere gange til continental og alle gange med samme usamarbejdsvillige assistenter i røret. Jeg flyver ikke med SAS fordi de er 2½ gang dyrere i dette tilfælde. altså er prisen foro to voksne og en hund på over 27.000,- Det er for meget.

Men tak igen

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 12-03-07 18:01
Kommentar
Fra : rotw

Dato : 12-03-07 18:02
Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-03-07 22:32

Jeg har kun prøvet at flyve indenrigs (Danmark) med min hund. Det var så ikke noget problem.

Men jeg ville godt nok have mine betænkligheder ved at tage min hund med til Miami. Det er mange timer hunden skal sidde i et bur. "Luftet" bliver den jo ikke. Mad og vand i buret kan vel holde til turen, men hvordan vil hunden mon have det.

Og så skal den retur igen. Jeg tror ikke at den på returrejsen bliver glad for at se det bur igen.

Helt sikkert at den efter ca. 10 timer eller hvor lang tid det vil tage, med mellemlanding bliver lukket ud, så bliver den glad.

Tænk hvis din "hundebagage" ikke kom med flyet. Jeg ved du vil savne din hund i de 3 måneder, men har du ikke mulighed for at få den passet af familie i Danmark, mens du er væk. Familien kunne evt. skiftes til at have den. Så ville den også være i "vante" omgivelser.

Og gensynsglæden ville blive meget stor, når du kom hjem igen.

Har du talt med en dyrlæge om det på nogen måde vil gå ud over hunden, hvis du tager den med?

Jeg ved, at det ikke er et svar på dit spørgsmål, men blot mine tanker.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 12-03-07 23:42

Du kan evt. sende den med FedEx - de tager pakker på op til 25 kg., og det går vildt hurtigt. Jeg vil næsten tro at hvis du sender pakken til den adresse du skal til i USA, så står din hund og venter på dig når du ankommer.

Kommentar
Fra : WakinyanKiza

Dato : 17-03-07 08:49

Tak for svar, men de links i har givet har jeg skam selv brugt.

Jeg behøver råd fra nogen der SELV har taget turen med en stor hund.

Til ans.
Jeg forstår dine tanker, dem har jeg også selv, men vi har nu engang valgt at tage hunden med af flere årsager... blandt andet at vi ikke kender nogen der kan passe hende ordentligt og fordi vi skal være væk i meget lang tid.

Jeg lader spørgsmålet stå åbent lidt længere i håbet om at nogen kan hjælpe med råd og erfaringer.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 19-03-07 02:52

http://www.fedex.com/dk/ - værsgod. Der er track & trace så du til enhver tid kan spore hvor vovberg er henne. 24 kg. er intet problem.