/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Medion ALDI
Fra : PS.BMW
Vist : 1688 gange
200 point
Dato : 12-03-07 10:11

Inspireret af tråden om bærbar fra Aldi fik vi en Medion i onsdags.
Vi har en Jensen Wirelass Router WBR 6954 som virker fint med kabelforbindelse til de stationære Pc. er.

Vi har ADSL

Medion kan finde Jensen og oplyser at det er usikkert netværk men kan ikke tilslutte

Diagnose af forbindelsesproblemer:

Jensen Airlink 6954 Usikkert netværk

Det er ikke muligt at oprette forbindelse til Jensen Airlink 6954
Kontakt netværksadministratoren for at få hjælp, men det er mig og jeg aner ikke hvad der skal gøres.

Det skal vel konfigureres på en eller anden måde så der kommer hul igennem og dernæst skal det kryptograferes (gøres sikkert)

Hvis der fulgte brugsanvisning med til Jensen så kan jeg ikke finde den.

Er der hjælp at få?

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 210 point
Dato : 12-03-07 10:37
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-03-07 10:38

og firmware

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-03-07 10:39
Kommentar
Fra : zith

Dato : 12-03-07 12:19

Det du kan gøre er at finde ud af den default gateway på din stationær pc så har du din routers ip herefter går du ind i din explorer og indtaster den ip der skal være en forbindelse til routeren.

Så burde du komme ind i en menu hvor der er et felt der hedder wizard og den kører du bare igennem og så skulle den gerne selv komme og spørge om du vil have noget kryptering eller lign. og ellers er der tit en knap hvor der står wireless på hvor du kan sætte det til.... og wupti

;)

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 12-03-07 18:47

Hvis di medion ikke kan lide den usikre forbindelse - er det nok fordi der mangler kryptering (kode) på routeren.

Kommentar
Fra : PS.BMW

Dato : 12-03-07 21:06

Ser på mulighederne i morgen, arb. og barnebarns fødselsdag er vigtigere.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 12-03-07 21:09

Ja helt sikkert............

Kommentar
Fra : severino

Dato : 13-03-07 07:08

Jeg havde det samme problem med min bærebare, købt i ALDI. Den kunne godt nok se mit netværk, men kunne ikke få forbindelse, da den forsøgte med en krypteringskode som var i dens opsætning.
Da krypteringskoder skal være den samme i begge ender, så hjalp det med en mindre justering.

Kommentar
Fra : PS.BMW

Dato : 13-03-07 10:36

Hej severino
Hvis jeg går efter den nemme løsning kan du så ikke lige forklare den mindre justering,(for dummies

Kommentar
Fra : severino

Dato : 13-03-07 13:22

At rode rundt i opsætningen er ikke nogen nem sag, hvis man ikke har sat sig ind i tingenes sammenhæng og styring.
Hvis du bruger kryptering på den trådløse del, så check om det er den samme kryptering som du bruger i den bærebare!
Det kan også være din firewall der lukker af for dig, så prøv at slå den fra, eller tillad de forbindelser du skal bruge.
Jeg har været udsat for, at en PC ikke ville på nettet, da den blev sat bag en router. Men da den blev bedt om at acceptere hele IP-adresse rækken i den lokale router, så der også kunne skabes kontakt til andre maskiner på netværket, så blev der hul igennem.

Det med meddelelsen om usikre netværk, er noget man støder på jævnligt, og skal blot tages som en advarsel i forbindelse med den forbindelse du vil oprette. Denne besked er set formuleret på flere måder, alt efter hvilken software der benyttes. Så længe du selv er sikker på det du gør, kan du roligt liste videre på nettets usikre veje!

Kommentar
Fra : PS.BMW

Dato : 13-03-07 16:16

Jeg tror ikke der er kryptering på den trådløse, jeg har ikke selv sat den op. En ven fra Norge kom på trådløst med egen bærbar uden problemer.
Medion hotline foreslår at jeg opgraderer driver til Jensen og jeg har fundet et link men anvisningen siger at der opgraderes til fabriksstandard hvorefter routeren skal konfigureres på ny.
Hvis det fejler, er jeg vel helt uden Internet både trådløst og via kabel?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 13-03-07 17:04

Opgradering skal foregå via kabeltilslutning, ellers kan du ende ude i ingenmandsland.
Men du har vel en bruganvisning og evt. en CD som fulgte med.
Det er ikke så svært at komme på nettet via kabel når man følger anvisningen.

Godkendelse af svar
Fra : PS.BMW

Dato : 15-03-07 07:36

Tak for svaret Manse9933.

Jeg har opgivet, forstået på den måde at, jeg har købt ny router, netgear som TDC yder support på.
Som skrevet i indledningen kan jeg ikke finde vejledningen til Jensen.

Manse9933 's link giver fine vejledninger men der skal konfigureres efter opdatering og det har jeg ikke mod til. Her i huset bliver der krise når mailsystemet er nede.

severinos advarsel om at rode rundt i noget man ikke har forstand på er taget til efterretning.

Manse9933s svar accepteres, det er jo ikke hans skyld jeg er en kylling.

Nu skal jeg så skifte til netgear med brugsanvisning, hvis det kikser kommer jeg tilbage.

Mvh.