/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
fjerne pilen der dækker ikoner
Fra : tretentia
Vist : 941 gange
50 point
Dato : 11-03-07 15:50

Hej,

Er der nogen der ved hvordan jeg kan fjerne den pil der glider ind over inaktive ikoner i proceslinjen ?

Jeg er klar over den ikke skader men jeg vil kunne se mine genveje i proceslinjen og den glider for hurtigt tilbage når jeg ønsker at bruge en genvej.

på forhånd tak

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-03-07 16:03

Hvilken "pil" snakker du om......

Er det musen du mener....

Kommentar
Fra : tretentia

Dato : 11-03-07 16:05

det er som jeg skrev før den pil der glider henover de inaktive ikoner ved uret i proceslinjen og anderledes kan jeg ikke beskrive det *s*

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-03-07 16:07

Højre klik på Start og klik på Egenskaber, klik på fanebladet Proceslinie, fjern flueben i Skjul proceslinien automatisk, klik på Anvend og på Ok

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-03-07 16:09

Jaaaaa

Hvis det er det der menes

Den eneste "pil" jeg kan få øje på - er min mus

Kommentar
Fra : tretentia

Dato : 11-03-07 16:14

Er det virkelig så svært at forstå hvad jeg mener ?

o.v.n jeg skal ikke skjule proceslinjen og det er for i øvrigt sag samme pilen er der alligevel og skjuler en del af mine ikoner.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-03-07 16:28

tretentia gør nu som jeg skriver, du skal fjerne markering i Skjul proceslinien automatisk, så kan du se dine ikoner

Kommentar
Fra : tretentia

Dato : 11-03-07 16:39

ovn jeg misforstod vist dit svar, men der er ikke hak i skjul proceslinjen automatisk og pilen har jeg ingen ide om hvordan fjernes. Beklager.

Det er nok kun et problem for mig idet den forbistrede pil alt for hurtigt glider tilbage og jeg ikke kan nå at klikke, men det er temmelig enerverende idet det kan tage en hel krig før jeg for eks kan klikke for opdatering af antivirusprogram eller andet jeg har liggende.

Jeg kan kontinuerligt se maksimalt 4 genvejsikoner og resten skjuler sig under pilen, det er egentlig som det skal være og altid har været, bortset fra at jeg har virkelig svært ved at nå at klikke som omtalt. (ret irritabel lige nu) *s*

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-03-07 16:43

Det er nok en ACER der spøger. Pilen kan ikke fjernes, tror jeg.
Er det også noget at hænge sig i.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-03-07 16:44

Nååååååå

Det er fordi din proceslinie er LÅST....

Højreklik på den og lås den op

Derefter kan du "trække" den i længden så iconerne ikke er skjult.....

Derefter låse den igen....

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-03-07 16:46

Jo det virker:
Højreklik på proceslinien, - vælg egenskaber.
Fjern fluebenet - skjul inaktive ikoner.
Og pilen er også borte.
Hvis det kan bruges.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-03-07 17:05

Det er forsøgt Teil, men tretentia tror ikke på det

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-03-07 17:10

Stresniveauet er højt oppe tror jeg.
Tænk at hidse sig op over en bagatel.

Kommentar
Fra : tretentia

Dato : 11-03-07 17:45

nej teil stressniveaet er ikke højt, men irritationsmomentet taget i betragtning er det noget der forhindrer mig i at betjene min computer som jeg ønsker. Da du ikke kender min situation bør du nok ikke være personlig og udtale dig om andet end hvad jeg spørger om !

o.v.n og refi nu har vi afprøvet på mandens computer der er af langt nyere dato og der virker jeres vejledning fint, men ikke på min desværre.

Jeg ville dog gerne have den fjernet fuldstændig som jeg kunne i sin tid med win98, kan det slet ikke lade sig gøre ???

Skal på job nu indenfor kort tid men vil vende tilbage og se om der er noget jeg kan bruge *S*

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-03-07 17:52

Så må du lige lægge et billede på nettet over HVAD det er for en pil du mener....

Der findes mig bekendt IKKE andre end dem vi taler om her....

Og indtil videre har du ikke sagt HVILKEN af dem det drejer sig om....

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 11-03-07 18:08

I "Egenskaber for proceslinie" sætter du den ud for alle ikoner (handling) til "Vis altid".

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 50 point
Dato : 11-03-07 18:17

tretentia mange gange undskyld det var en fejl, det første jeg skrev, du skal fjerne markering i Skjul inaktive ikoner og ikke i Skjul proceslinien automatisk det var en fejl!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-03-07 18:28

tretentia vrøvler, intet på proceslinien forhindrer arbejde med computeren i øvrigt.

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 11-03-07 19:16

tretentia mener sikkert at systray "lukker sammen" inden han når at klikke på et af de normalt skjulte ikoner.

Kommentar
Fra : noltus55

Dato : 13-03-07 10:20

Du kan bruge tweakUI til at fjerne dem med

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 13-03-07 23:03

noltus55 det er Proceslinien der spørges til og ikke ikoner på Skrivebordet.
Desuden er spørgsmålet meget klart formuleret af tretentia:
Citat
Er der nogen der ved hvordan jeg kan fjerne den pil der glider ind over inaktive ikoner i proceslinjen ?

Jeg er klar over den ikke skader men jeg vil kunne se mine genveje i proceslinjen og den glider for hurtigt tilbage når jeg ønsker at bruge en genvej.

Løsningen har vist ikke noget med hvilken skærm/pc man har, men om hvilket OS.

Er det XP du har tretentia? Hvis ja, er svaret jo givet dig af Teil 11-03-07 16:46 og hen ad vejen af o.v.n.

refi, det er forkert:
Citat
Det er fordi din proceslinie er LÅST....

Højreklik på den og lås den op

Derefter kan du "trække" den i længden så iconerne ikke er skjult.....

Derefter låse den igen....

Det har intet at sige om Proceslinien er låst eller ej.

tretentia, hvis du bruger XP og forslaget ikke virker, har du en fejl i din XP installation.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-03-07 23:16

Citat
refi, det er forkert:
Det har intet at sige om Proceslinien er låst eller ej.

Det er da godt du er så skråsikker

Men da det tilsyneladende IKKE passer spørgeren at uddybe HVILKEN proceslinie/systray eller hvad det handler om......

Den ENESTE pil jeg kan frembringe er musen.....

Og det er vel ikke den der er tale om....

Citat
glider henover de inaktive ikoner ved uret i proceslinjen

Det er systray

Citat
o.v.n og refi nu har vi afprøvet på mandens computer der er af langt nyere dato og der virker jeres vejledning fint, men ikke på min desværre.

Noget tyder på det er den vi snakker om

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 14-03-07 12:24

Det er ganske rigtigt systray som jeg skrev og i Windows XP virker den som beskrevet.
Når Systray er "lukket" ser den ca. sådan ud: http://gratishost.dk/fil.php?id=1799 Når den "åbner" sig er det ca. sådan: http://gratishost.dk/fil.php?id=1800 Det er selvfølgelig bare mit eget eksempel. Det kan jo være nogle helt andre ikoner/programmer.

refi, ja jeg er sikker. Det er en manøvre jeg har prøvet mange gange.

Det ville være rart hvis spørgeren melder sig på banen, når han kommer fra arbejde (11-03-07 17:45)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-03-07 12:51

Ja så er der jo ikke så meget andet....

Så er det jo bare som både teil og o.v.n nævner, at fjerne hakket ved "skjul inaktive iconer"

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 15-03-07 22:37

tretentia kom nu på banen

Godkendelse af svar
Fra : tretentia

Dato : 16-03-07 18:08

Tak for svaret o.v.n.. Og beklager ventetiden men vi har ingen forbindelse haft over nogle dage pga fejl på vores central.
Ak hvor ligetil og hvor nemt at overse *S*

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-03-07 19:38

Godt det lykkedes for dig
Citat
vi har ingen forbindelse haft over nogle dage
det jeg også prøvet, flere kilometer væk, var der en som skulle trække nogle gamle trærødder op, telefon kablet til hele byen kom med op, det tog næsten en uge at få repareret.