/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Ked af det hvad skal jeg gøre
Fra : thyfoon
Vist : 874 gange
25 point
Dato : 11-03-07 07:04

Hej Kandusser

Jeg er blevet ked af det og jeg ved ikke hvordan jeg skal reagere en af hvores bekente har sendt mig et billeder der har gjort mig ked af det for at forstå/ikke forstå hvorfor er der lidt baggrund for dem som ikke kender min historie

jeg har været ude for en uykke der gør at jeg ikke kan hold på vand og aføring det er træl nok at jeg er nød til at bruge hjælpmidel som ble nu har vores bekend sendt mig et bille af en voksen i ble man kan se på billede af manden nyder af ha ble på jeg syntes ikke det er sjovt at skulle bruge sådan noget hvordan kan det være sjovt og der kan da ikke være noget nydelse ved det jeg syntes det er latterligt at sende sådan noget jeg var sq helst foruden at skulle bruge den slags hjælpemiddel han ledsaget en teks til billede hvor der stod er du sikker på det ikke er dig en lørdag aften og at du nyder det jeg er paf over at han sender billdet og skriver den tekst jeg ved godt at det her nok ikke giver hovde eller hale mit indlæg men jeg ved ikke hvordan jeg takler det jeg er bare ked af det

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 25 point
Dato : 11-03-07 08:33

Jo, dit indlæg giver mening.

Din ven er en af det mest ubetænksomme mennesker der findes, jeg tror slet ikke han fatter hvor meget det sårer dig med den mail, jeg tror han syntes han er mægtig morsom.

Hvis det var mig der fik sådan en mail, ville jeg skrive tilbage, og forklarer hvor såret jeg blev, og hvis vennen ikke giver en undskylding, så ville jeg droppe ham som ven.

Op med humøret og nyd det er ved at være forår - jeg ved godt det er svært- men sådan en kvajpande skal altså ikke ødelægge det for dig

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 11-03-07 08:37

Tja. Desværre er der mange mennesker uden finfølelse.
Han har sandsynligvis gjort det udfra en idé om at hvis vi gør lidt grin med det, holder det op med at være pinligt for dig. Så han har gjort det for at være en god ven. Men det har gjort dig ked.
Du har to muligheder, måske tre
1.Du kan tie det ihjel: Blive ved at være ked, holde op at være hans ven.
2.Du kan sige til ham at det gjorde dig ked. Det gætter jeg på du ikke vil kunne tage dig sammen til pga. de andre ting der har ført til din sygdom (vedmindre det er en skade på din ryggrad)
3. Du kan kopiere det du har skrevet her, sende det til ham. Skrive Du er en rigtig god ven, at du forsøger at muntre mig op, men jeg blev rigtig ked. Kan du ikke vælge nogle andre jokes at sende til mig en anden gang?

Godt du ikke bare går i sort!!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-03-07 09:25

Ueh... det er en svær een thyfoon.

Det er nok ikke i ond mening han/hun har sendt dig billedet og medfølgende tekst. Mange ved ikke hvorledes de skal takle situationen, når en bekendt lider af et eller andet handicap. Det er en finger gefül fornemmelse, som ikke alle håndterer lige elegant.

Selv har jeg venner som tager 'bemærkninger' med humor og andre som bliver dybt berørt deraf.

En blind bekendt synes faktisk det er sjovt, når jeg møder ham og højt (..til STOR foragelse for andre forbipasserende) råber: Så se dig dog for ...dit blinde apparat

..eller siger: Se lige hvad jeg har købt

..eller jeg til en af mine kørestolsbrugende veninder truer: Opfører du dig ikke ordentligt? Så kommer jeg og pifter din kørestol

Der er KUN fordi vi respekterer hinanden og er gode bekendte gennem mange år, jeg 'tør' lave gas med dem. Alle andre kunne jeg ikke finde på, at såre med sådanne bemærkninger.

Jeg tror nu godt jeg med et glimt i øjet kunne skrive til dig: Køb dig en ordbog thyfoon !

..til trods for jeg udmærket ved, at du er ordblind. Et handicap som min far også lider af ..foruden epilepsi.

Man skal passe overordentlig på og vare sin mund for ikke at sætte folk i den situation du sidder i nu.

Jeg tror ikke der er så meget at gøre nu, hvor 'skaden' ér sket ..andet end hvad andre anbefaler dig:

Tag en snak med vedkommende og gør det klart hvad dine følelser er. Alene det at få lettet sit hjerte kan virke fordrende for humøret ...som jeg da håber vender frygteligt tilbage til dig, når situationen er kommet lidt på afstand.

Op med humøret thyfoon ...du får lidt ekstra 'godter' i form af myggelarver idag. Du er stadig den største fisk og ALFA - han. Ingen tør gøre dig noget i MIT akvarie !!!

Ps. Til andre læsere af denne tråd vil jeg liiiige oplyse, at jeg for længe siden efterhånden; opkaldte en Blå Guramii han efter Thyfoon

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 11-03-07 10:26

hej thyfoon

jeg kan godt forstå at det billede har gjort dig ked af det, har du snakker med din ven om hvor stort dit problem er med dit handicap, og hvor meget det går dig på......for så syntes jeg ikke han/hun kan være bekendt at sende det billede. men hvis vedkomne ikke ved det og at du normalt er med på en praktical joke , så er billedet måske sendt som en opmuntring, så jeg vil da også tilslutte mig at du skal få fat i din ven og få det ud af verdnen, så du ikke skal gå og bekymre dig med det. op med humøret thyfoon og ring til din ven og henvis ham/hende til denne side på kandu og snak om det.
venlig hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 11-03-07 11:05

Det er rart at se der bliver vist den nødvendige medfølelse for et såret medmenneske.

Sort humor, eller ej.. Nogle kan tage det, men man skal vide hvem. Jeg kom selv til at såre en veninde engang, med et problem jeg ikke vidste hun havde. Hun meldte tilbage og sagde det som det var, jeg gav hende selvfølgelig den største undskyldning jeg kunne!! Og vi er heldigvis stadig gode venner. Jeg syntes også du skal melde tilbage og sige hvor ondt det gjorde, for at gemme det inden i seg selv gør ondt. Jeg ved hvor ondt det gør, jeg måtte leve gennem mange drillerier med min fars selvmord for nogle år siden, de venner er droppet, dem som syntes det var sjovt at såre. Man skal ikke leve med andres vittigheder, hvis de er ondskabsfulde.

Jeg håber virkelig i kommer til enighed og du får en undskyldning så i kan fortsætte venskabet

- Anden

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 11-03-07 11:54

Hej Thyfoon

Jeg er ikke i tvivl om, at jeg ville tage det op med min ven, og så tage den derfra!

Noget, jeg synes, er sjovt, er at se folks reaktioner, når jeg højt og tydeligt proklamerer, at jeg da vist ikke er så svær at få øje på - når jeg er ved at blive 'gået ned' i et fodgængerfelt!

Selvironi er absolut godt - og sikke nogle ansigtsudtryk

Hanne

Kommentar
Fra : dova

Dato : 11-03-07 12:36

Kort og godt:

Meddel fyren, at han kan regne sig for at være en af dine FORHENVÆRENDE bekendte.

Sine venner og bekendte pisser man ikke på, på den måde i følge min mening.

Heller ikke selv om idioten måske har troet, at det var en spøg du godt kunne tackle....for så kender han dig åbenbart ikke godt nok.

mvh dova

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 11-03-07 13:29

Med selvironi mener jeg selvfølgelig ikke, at du skal tage denne oplevelse og lære at være ironisk med den!

Det var mere om en pudsig oplevelse fra hverdagen, som liige kom dumpende....

Giv din ven en chance for at vide, at dér gik han over stregen.

Din ven skal selvfølgelig komme med en uforbeholden undskyldning (og ændre den adfærd fremover) - ellers er han ikke en ven - det her handler om DINE følelser - ikke hans....

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 11-03-07 14:16

Kære Thyfoon.

Som de andre skriver, så kan du vælge melllem nogle ting men det vigtigste er at du først gør op med dig selv, om dette er et menneske som du stadigvæk gerne vil have i din omgangskreds...

Under alle omstændigheder så synes jeg du skal reagere!

Jeg har et par forslag som du kan bruge eller lade være med at bruge....

HVIS du stadig gerne vil have ham i din omgangskreds, kan du evt. skrive:

****************************************

Kære XXXX.

Du har sendt mig en mail som, hvis jeg kender dig ret, er ment som en vittighed. Jeg lige jeg vil fortælle dig at den gjorde mig rigtig ked af det.
Hør her..jeg synes altså IKKE det er særlig sjovt at være nødt til at bruge ble! Det er IKKE på grund af forskellige lyster, jeg bruger dette hjælpemiddel!!
Men på grund af sygdom.

Måske synes du jeg er nærttagende nu - men da jeg ikke tror det var din mening at gøre mig ondt med denne joke, så synes jeg at det er rigtigt at gøre dig opmærksom på at sådan noget rammer mig lige dér hvor det altså gør aller mest ondt.

Du må lade være med at sende sådan noget til mig en anden gang, for jeg bliver ked af det.

Når det er sagt, så vil jeg også lige sige at jeg gerne vil have andre vittigheder og sjove ting fra dig - bare ikke sådan noget som det her.

Det gør ondt - men jeg skal nok komme over det og jeg vil glæde mig til at modtage den næste sjove mail fra dig!

Venlig hilsen....

****************************************

HVis du derimod IKKE gider have mere med ham at gøre, så kan du evt. skrive sådan her:

Kære XXXX.

Du har sendt mig en mail som gør grin med mig og min sygdom?

Jeg synes lige jeg vil skrive til dig at - når man er i min situation, så er dén slags fuldstændig ude i hampen at sende!
Jeg er SÅ gal - men jeg er endnu mere ked af det!

Sig mig engang - tror du virkelig at jeg går rundt og synes det er rigtig sjovt at være nødt til at gå med ble? Tror du virkelig dét?

Ved du hvad - måske DU synes at min sygdom er sjov at gøre grin med.....det synes jeg ikke! Tænker du mon på at jeg i forvejen er SÅ ked af min situation? Og så får jeg sådan en amil fra dig? Dig som jeg ellers troede var en ven?

Nej du - nogle ting er sjove - andre er ikke! Og husk altid at:

En tilsendt vittighed/vittighedstegning er KUN sjov - hvis BEGGE parter synes den er sjov!
- i det her tilfælde er du HELT alene om at kunne se det morsomme!

Jeg er trist, ked og sur - og jeg synes ikke jeg har brug for venner som ikke forstår at der er nogle ting der er upassende og som ikke har finføling for andre menneskers grænser.

Held og lykke i dit videre liv XXXX - hvis du engang igen, får lyst til at sende sådan noget til andre mennesker, så TÆNK dig dog lige om, før du trykker på 'send'!

Tak for den tid vi har kendt hinanden, ærgerligt dte skulle ende sådan.

Venlig men trist hilsen fra.....

****************************************

Det var bare et par forslag - Thyfoon, jeg er SÅ vred på dine vegne - men som de andre skriver:

OP med humøret! Foråret er på vej og solen skinner
Lad IKKE sådan et ubetænksomt FJOG få lov at ødelægge din dag eller dit humør!

Der florerer mange af den slags jokes/vittighedstegninger på mail og mange af dem går over stregen hos mennesker de relaterer, derfor kræver det utrolig megen finfølelse for andre, når man videresender dem.
Dét din ven / eks.ven har gjort helt forkert, det er de ord han har skrevet til dig - uden dem, kan det være det havde virker anderledes, jeg ved det ikke.

Til sidst vil jeg lige illustrere, med et eksempel, hvor nemt man kan komme galt af sted:

Min moster, som nu er død, var helt ufattelig racistisk, det var meget slemt! En dag sad hun i familiesammenhæng, sammen med sine voksne børn og svigerbørn - hun kom med en meget racistisk vittighed (det gjorde hun altid - uanset hvor hun befandt sig, hun kunne slet ikke lade være ) - Hun fyrede denne joke af og forventede så at de ville falde på halen af grin....det gjorde de IKKE, tværtimod så rejste den ene af sønnerne og hans kone, sig op og gik....

De blev SÅ vrede, fordi de har adopteret to dejlige unger fra Korea og de ville ikke høre på den slags (forståeligt!).
Da min moster, senere, klagede sin nød til mig, sagde hun: *jamen - hør nu lige her, jeg ville jo ALDRIG havde fortalt den vittighed hvis ikke jeg så børnene som danskere, SÅ meget pli har jeg da, de burde da kunne se at det ikke var racistisk ment overfor mine egne børnebørn'...

AK JA - sådan kan man komme helt galt afsted.

Min fætter og hans kone / børn kom på talefod med min moster før hun døde men der var blevet slået et stort hul i kærligheden som aldrig blev rettet op igen.

Derfor - hav hjernen med, før man skriver eller sender ting til andre, som man selv synes er morsomt - det er KUN morsomt hvis BEGGE parter synes det er morsomt.

Alt godt til dig og dine, Thyfoon!

Knus fra Dorthe.

Kommentar
Fra : thyfoon

Dato : 11-03-07 17:42

hej venner på kandu min "ven" ved at jeg har det problem og jeg stadig ikke er afklart med det selv om det at være en del år siden det staret
jo jeg syntes selv jeg har humor også mange gange af den morbide slags.
men det her ,han ved jeg har svært ved at snakke om, jeg har ikke kunne komme i forbindelse med ham jeg har forsøgt hele dagen ved ikke hvad det er tegn han plejer at ha sin mobil klistert til øret
jeg har sendt hem en e-mail hvor jeg skriver til ham

Kære XXXXXXX

Vi 2 har kendt hinande i næsten 3 år jeg har været åben og ærlig omkrig min sygedom efter min rygskade også med de handicap jeg har fået også med de særelige hjælpemideler jeg bruger bla. ble.
Vi har grint i medgang og modgang du ved at jeg ikke har mange grændser når det glæder humor også af den morbide slag, men det her viste du at at jeg ikke kan klare, fordi jeg følger at alle kan se at jeg bruger den slags hjælpmidle og jeg stadig ikke har afundet mig med den del af min situation.
Kære XXXXXXX hvordan kommer vi vider her fra, du skal vide at du har gjort mig dybt ked af det, jeg har givet udtryk for min føgleser for det møj billede du sendet i gennem denne email, nu syntes jeg at bolden liger på din banehalvdel og jeg forventer at du tager den op inde for det næste døgn

Mvh

men stadig ikke hørt noget ved ikke om jeg gør får jeg ikke svar efter et døgn tror jeg jeg siger farvel til ham

og molokyle hvad hjælper det at jeg skal købe en ordbog når jeg ikke ved hvilken bogstav den står under *G* men tak for fiskelaven

hvad syntes i om det jeg har gjort var det det rigtig træk fra min sige eller ?

Mange tak for støtten det har livet op jeg vil gerne ha givet jeg point alle sammen men ved ikke rigtig hvem det ska gå til så jeg lader det så åben lidt i nu

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 11-03-07 17:53

Hej igen du.

Det er bare SÅ ski.. godt!!

- som politikerne siger 'ingen kommentarer'

Jeg holder med dig i at du skal skrotte denne 'ven' hvis du ikke hører fra ham indenfor den tidsfrist du har sat - væk med ham så.
Jeg håber dog at han pludselig dukker frem med en uforbeholden undskyldning!

Venlig hilsen Dorthe.

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 11-03-07 18:03

hej igen thyfoon
jeg syntes også det er en bragende godt brev du har sendt til din ven, jeg håber for jer begge to skyld at han reagerer på din brev inden for den tidsfrist du har givet ham, så i kan få det ud af verden, hvis han ikke reagerer så er han selv udenom det . så må du sige til dig selv at du have engang en ven .........jeg syntes det er stort af dig at du har sat dig ned og skrevet til ham som vi allesammen herinde har sagt ville være det bedste, nu er du kommet vidre og fået sagt din mening til ham og det har helt sikkert lettet dit hjerte.

venlig hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 11-03-07 21:35

Stærkt gjort!
Forårsknus herfra!!
KH Mette

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 11-03-07 22:12

Sådan, Thyfoon!

Kan du se hende pragtsmerlingen lige dér bag ved dig?

Hun viser v-tegnet med halen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-03-07 17:19

Jeg syntes det er et flot og fyldestgørende brev du har sendt til din "ven" det fortæller alt hvad der skal til at han forstår at han har såret dig.

Jeg håber han reagerer, og ellers må du sige til dig selv, at så var han ikke værd at samle på

Godkendelse af svar
Fra : thyfoon

Dato : 12-03-07 18:56

Tak for svaret Nordsted1.

Jaa så er jeg en ven minder han har ikke svart tilbage han har ikke ringet tilbager efter at ha snakket med hans telefonsvare og skrevet til hans mail.
Jeg nå ærlig indrømmet at det har gået mig meget på og det at vente på om han svaret tilbage jeg havde det skidt om han vil svare inde for tidsfristen som han ikke gjore.
Enu en gang tak for jeres store opbakning humøret er kommet op igen og det var dejligt at kunne få luft for det som gjore ondt.
som i siger så er han ikke være at samle på, men der er dukket enu et spørgsmål ophvorfor svaret han ikke han kunne sige undskyld eller sige ran mig i rø..

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-03-07 18:58

Et lille sidespring:

Jeg var efter et møde i AF (Sydhavnen) i morges kørt mig en tur i det gode vejr ..ud på Christiania

Dér mødte jeg min blinde bekendte (..lad os kalde ham "Mulvarpen Benny" ) medens jeg soler i bar overkrop
Jeg be'r ham om at flytte sig ..og brokker mig:
Flyt dig for h...... lidt Benny. Ka' du ik' se, at du skygger for solen?'

Han grinede og sagde: HAI MOLO

Vi talte lidt om dette spørgmål på kandu.dk

..og så fortalte han denne historie fra det 'virkelige' liv:

Citat
Ved en 'fejl' i kommunens edb system var jeg blevet kaldt til samtale med en sagsbehandler, i stedet for en eller anden person med samme navn og fødselsår som mit, hos en eller anden AF-konsulent kl. 10.00, for at klarlægge mine fremtidsmuligheder på jobmarkedet.

(Husk: Jeg er invalidepensionist grundet mit sysnshandicap!)

Nåeh.. men jeg møder op (..med blindestok + briller) og 'pendler' mig frem til kontoret.

Damen beder mig sidde og jeg får famlet/fumlet mig ned på stolen ..medens hun uden at kigge
..læser op:

Ja; xxxxxxx cpr. xx-xx-xx-xxxx Nu skal vi så se at få styr på dine jobønsker og få dem afklaret, således vi sammen kan få lavet en handlingsplan og finde den korteste vej for dig tilbage til arbejdsmarkedet således, at du fremover kan klare dig selv udenom kontanthjælpssystemet! 8-)

Hva' ku' du tænke dig at beskæftige dig med? ..og hvad tror du er realistisk?

Benny er jo kvik som sin navnebror fra Olsen-Banden og blev ikke sur, men svarede prompte:

Tjaeh... jeg har skam allerede hjemmefra overvejet sagen og undersøgt mulighederne:

[B]Jeg ku' faktisk godt tænke mig et job som Taxa-chauffør !!![/B]

Nogen må altså være helt 'blinde' for folks erhvervsevne ...ovre i beskæftigelsesministeriet

Man holder sig åbenbart strengt til lovens bogstav og regeringens politik om 100% beskæftigelse, når der skal lukkes 'flaskehalse'
...koste hva' det vil

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 12-03-07 19:12

god historie molokyle ...........griner endnu , ja der kan man se hvor ensporede folk kan være.

og til dig thyfoon : op med humøret, din såkaldte ven er ikke værd at spille et sekund mere på, som man siger : der kommer altid en sporvogn og en pige til >>> du finder helt sikkert andre venner der er langt bedre,

venlig hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-03-07 20:29

Selv tak Thyfoon...

Han var ikke en ven, så skidt pyt med ham, eller også er han så flov over at have såret dig, at han ikke kan tage sig sammen til at tale med dig?? Brug ikke mere energi på ham, giver han dig en undskyldning så er det fint, men ellers er han bestemt ikke noget stort tab