/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Rki hvor låner man penge
Fra : iceman1000
Vist : 4628 gange
500 point
Dato : 10-03-07 15:31

jeg kunne godt tænke mig at vide hvor man kan låne penge til at komme ud af rki det er angånde min kammerat som står i rki
og den danske bank har sagt nej kan i ikke være søde at hjælpe mig med det han vil evt gerne have det hele samlet et sted så han kan få en tilværelse da må der være noget steder ,man kan låne og hvor meget kan man evt låne som det højeste som i kender til og han bor i en lejlighed ikke noget med andelsbolig eller hus han betaler månedlig husleje

glæder til at høre hvad i kan hjælpe med

MVH iceman1000

Kommentar
Fra : MacMadsen

Dato : 10-03-07 15:51

Der findes en del steder på nettet.
Men jeg vil nu anbefale at få en aftale med en bank.
Han kan jo ikke låne penge til at komme ud af RKI... Han skylder vel penge et eller andet sted, og det er grunden til han står i RKI,
Jeg vil anbefale, at han kontakter dem han skylder penge og får lavet en afdragsordning. At låne steder hvor RKI ikke er en hindring er som regel en dyr løsning. Ofte har de høje renter og høje gebyrer.

Ellers så søg på google under "lånemulighed"..
Prøve evt. www.citibank.dk
Mvh MacMadsen

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 10-03-07 16:06

Som Macmadsen siger

Tag fat i dem der har indberettet ham til RKI og lav en aftale med dem, sørg for at lave aftalen realistisk, for hvis han ikke overholder den ryger han direkte tilbage i RKI

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 10-03-07 16:52

man låner da ikke penge når man er i RKI ! Grunden til man kommer der er jo at man ike overholder sine afdrag! Hvis han har så store indtægter at han mener at have råd til at låne til at betale gæld med, så er det en meget bedre ide at hæve afdragene til den der har sat ham i RKI. Så er det endda muligt at han kan få en aftale om at blive slettet. Dem der låner penge ud til dårlige betalere tager store gebyrer og ublu renter. Det er de nød til for at holde skindet på næsen.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 10-03-07 17:18

Man kan ikke låne sig ud af en dårlig økonomi.
Det med at samle det hele på et sted er kun en dårlig salgsfloskel fra folk som kun vil bringe ham længere ud i uføret.
Hvis man først er noteret i rki er der jo ikke nogen virksom trussel om det mere.
Så forklar kreditorerne, at økonomien desværre ikke er til at de hver får så og så meget, og hvis de ikke vil gå ind på det får de foreløbig ingenting.
Hvis de så kommer rendende med fogeden er det bare at forklare hende det samme. Så bliver det formentlig en aftale, vedkommende bliver tvungen til at indgå.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-03-07 17:38

Ja - der er IKKE nogen nem vej.....

Lav betalingsaftaler med ALLE kreditorerne og betal det hele hurtigst muligt.....

Der er INGEN af de firmaer der sletter dig i RKI før beløbet er betalt (eller efter 5 år)

At "låne" pengene andre steder gør KUN gælden større.....

Kommentar
Fra : EnvyMe

Dato : 10-03-07 20:40

Hos www.denford.dk kan man få lån til at betale al sin klat gæld af.. så det er samlet et sted.. Oz selv om man står i RKI

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-03-07 20:44

Den har vi hørt mange gange før

Det holder bare IKKE en meter - og er man endelig heldig koster det det dobbelte.....

Så hvad er formålet andet end ENDNU mere gæld.....

Kommentar
Fra : EnvyMe

Dato : 10-03-07 20:52

Det er ikke helt sandt.. Det var billigere for mig i rente at samle min gæld et sted..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-03-07 21:16

Citat
Det var billigere for mig i rente at samle min gæld et sted

Ja - du har nok ikke stået i RKI.....

Så er det altid billigere.....

Kommentar
Fra : EnvyMe

Dato : 10-03-07 21:59

Jo jeg står der og ikke kun en gang.. men 7 gange.. og jeg betalte af til alle 7.. og betale over 1000 kr om md i rente..

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 11-03-07 01:07

Citat
Hos www.denford.dk kan man få lån til at betale al sin klat gæld af.. så det er samlet et sted.. Oz selv om man står i RKI

Man skal bare have fast ejendom

Kommentar
Fra : EnvyMe

Dato : 11-03-07 08:57

Det har jeg heller ikke.. Jeg bor i lejelejlighed..

Kommentar
Fra : alka

Dato : 11-03-07 11:17

Når/hvis man er kommet i RKI, har man ikke overholdt en aftale. Hvorfor "skal" man ud af RKI for enhver (dyr) pris? Er det fordi man skal ud og stifte ny gæld? Det er ærgeligt, hvis man har købt noget på afbetaling og fx mister sit arbejde/indtægt, men som andre skriver søg en afdragsordning - og overhold den. Indtil man er ude af RKI, må man jo "nøjes" med at købe kontant - det giver jo også en bedre økonomi! Det vil jo kun være en overgang - kort eller lang, til man kommer oven på igen, men det er da vist udsigtsløst, at komme ud af RKI bare for at stifte ny gæld igen!

Kommentar
Fra : iceman1000

Dato : 11-03-07 12:52

jeg skrev tidligere at han ikke har fast ejendom og det skal også lige siges at han han på kontanthjælp så kunne der ikke være en mulighed evt ??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-03-07 13:22

Så udtømte du lige den minimale chance der var.....

Kontanthjælp = 0 lån......

Beklager.....

Accepteret svar
Fra : EnvyMe

Modtaget 500 point
Dato : 11-03-07 14:30

Hvor mange af jer har rent faktisk prøvet at søge et lån hos denford?? Jeg bor i lejelejlighed og var på kontant hjælp da jeg fik lånet..

Og jer der siger man ikke skal stifee ny gæld for at komme ud af den gamle.. For mig var det den eneste måde.. At samle gælden et sted så renterne ikke skulle betales 7 forskellige steder.. Og det virkede.. Er næsten færdig nu..

Så er det ikke et forsøg værd at prøve og søge lånet??? Hvad er det væreste der kan ske??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-03-07 15:06

Hold nu op....

Vil du bilde os ind at de syntes du havde råd til at betale afdrag på en lån med kontanthjælp og 7 RKI registreringer..... UDEN FAST EJENDOM....

Citat
Denford Finans har fokuseret på at formidle lån i al fast ejendom

Citat
Når vi ser på en lånesag, ser vi på, om du har råd til at betale lånet tilbage og hvorvidt der er sikkerhed nok i din bolig, vi blander os ikke i, hvad du skal bruge pengene til

Godkendelse af svar
Fra : iceman1000

Dato : 13-03-07 14:54

Tak for svaret EnvyMe.

Kommentar
Fra : EnvyMe

Dato : 13-03-07 15:17

Jeg skrev at jeg VAR på kontakt hjælp.. Og jeg betalte kun 500 kr om md til denford og sparede rigtig mange penge i rente.. Havde jeg valgt og betale til alle 7 steder skulle jeg af med ca 1100 kr om md KUn i rente..

ICEMAN bare klør på..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-03-07 15:33

Ja - troen flytter bjerge......