/ Forside/ Interesser / Helbred / Motion / Spørgsmål
10  ans 380
Projekt: Thai-boksning dvd?
Fra : KaosKrew
Vist : 490 gange
127 point
Dato : 07-03-07 20:08

Hej,

Jeg er i øjeblikket igang med 5. semester på SDU, hvor jeg studerer idræt og sundhed. I denne sammenhæng er jeg pålagt et fritstillet projekt; hvorved jeg selv har mulighed for at besvare en given problemstilling.

I denne sammenhæng, overvejer jeg emnet kampsport. Idet denne sportgren stadig anses af mange som værende primitiv og brutal, vil det være interessant at kunne modbevise denne tese igennem mit projekt.

Jeg har blandt andet tænkt mig at opbygge en træningsprogram indenfor Thai-boksning; eller sub-genren Muay Thai med henblik på at introducere sporten for x-antal deltagere.

Desværre mangler jeg et udgangspunkt for denne træning; derfor ville det være godt med en træningsdvd for begyndere, der viser de mest basale slag og spark. Den skal helst kunne anvendes uden nogen form for redskaber.

Er der nogen der kan henvise til en forhandler; eller anbefale en god dvd til ovenstående formål?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-03-07 20:26
Kommentar
Fra : KaosKrew

Dato : 08-03-07 14:18

Nu tænker jeg mere på en egentlig træningsdvd; med en instruktør der slavisk gennemgår og viser slag/spark/clinch osv.

Formålet er, at deltagerne selv skal kunne øve derhjemme foran fjernsynet - uden selv at have nogen erfaring med sporten.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-03-07 14:34

Kaoskrew, jeg forstår godt hvad du mener

Prøv at kontakte klubben, måske de har kendskab til thaiboksnings dvd som selvstudium??

Ellers så prøv at søge videre i dette link

http://www.google.dk/search?hl=da&q=thaiboksning%2Bdvd&meta=

Bortset fra det, forstår jeg ikke du mener thaiboksning er primitiv, er det fordi der ikke indgår redskaber??

Kommentar
Fra : KaosKrew

Dato : 08-03-07 14:56

Nej jeg mener bestemt ikke Thai-boksning er primitivt; derimod går min tese på at mange mennesker opfatter kampsport som noget primitivt voldsudøvelse. Det er hele denne forestilling jeg vil forsøge at komme til livs igennem mit projekt. I USA er MMA så småt begyndt at vinde frem, med overraskende gode salg af UFC-kampe på pay-per-view - men det er desværre ikke tilfældet herhjemme.

Hmm ja, jeg har søgt på google og dvdpriser; men det lader ikke til at denne slags instruktionsdvd'er er særlig udbredte. Desværre...