/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Patetisk?
Fra : molokyle
Vist : 836 gange
14 point
Dato : 07-03-07 15:14

Hvad er der lige som er 'patetisk' ?

..at stille et spørgsmål, hvor mulige opponenter ikke kan komme til orde på kandu.dk?

..eller, at retorisk; så tvivl om at 'retfærdigheden' sker fyldelst?

Dette undrer mig personligt ikke stort eftersom 'anklagemyndigheden' og presse benytter sig af stort set samme 'strategi' :

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2007/03/07/064432.htm

Citat
Derfor får de ordet - alligevel »

Leder: Information udkommer i dag med et otte siders debat-tillæg skrevet af aktivister fra Ungdomshuset. Det er interessant og spændende læsning, men også et beskåret projekt i forhold til, hvad avisen oprindeligt havde tilbudt repræsentanter fra Ungdomshuset. Søndag besluttede vi i lyset af gadevolden og begivenhederne at trække i nødbremsen og aflyse projektet om at overlade hele avisen - redigering, forside, artikler - til Ungdomshuset. Det har fremkaldt en stor vrede blandt de unge, som det kan læses længere inde i avisen. De føler sig svigtet og ser aflysningen som endnu et tillidsbrud fra den etablerede presses side. Derfor er der behov for her at forklare, hvorfor vi gjorde, som vi gjorde.

http://www.information.dk/

Mit spørgsmål er affødt af de 2 CENSUREREDE tråde her på kandu.dk:

1.) http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=99157
2.) http://www.kandu.dk/spg101426.aspx

..hvor uenigheder gør, at debatten 'mudres' ...ikke til gavn for nogen af parterne

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-03-07 15:17

Ps. Det skal ikke være nogen hemmelighed, at spørgsmålet fra min side er stillet:

..for at få afskaffet 'blacklist' funktionen

..ikke så meget som for, at diskutere aktuelle 'sag' !

*IMHO* </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-03-07 15:22

..er man 'optaget' af en politisk sag?

..eller blot selvoptaget?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-03-07 15:35

Durudover huske jeg tydeligt et spørgsmål hvor spørgeren slog fast:
Citat
Og nej, der var ikke noget konkret spørgsmål - så ingen behøver anstrenge sig for at sige noget mega klogt..

http://www.kandu.dk/Spg100441.aspx

..for derefter at blackliste en bruger (undertegnede) for 'evighed' ..da jeg ik' (for-)holdt mig til; et 'ikke eksisterende' emne !!!

</*LOL*>

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 07-03-07 15:41

Ja-ja MOLO.

Dine politiske anskuelser fornægter sig aldrig - og fred være med det.

Debatterne her på KANDU har for det meste båret præg af en skråsikker politisk overbevisning, hvor ingen er villige til at rokke sig en tomme (eller mindre), og så er det, som debat betragtet, ikke meget bevendt - Der er intet "at tage med sig hjem".

Du bedes erindre, at den eneste grund til, at aktivisterne kan eksistere, er, at dette samfund også er består af konservative, reaktionære mennesker (og andre). Hvis vi alle var anarkistiske, smaskforkælede, asociale individer, hvem skulle så bygge huse, der kunne besættes ?

Dine bemærkninger omkring pressen er skudt vildt over målet. Ingen har vel, som de unge, der her er tale om, haft pressens bevågenhed og sympati. At de så denne gang selv har "skudt sig selv i benene" ved at brænde biler, knuse ruder, begå hærværk m.m.m. er en fatal fejlfortolkning af, hvad den ydende del af befolkningen vil være med til/kan acceptere.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-03-07 15:53

Kære "Molo"

Problemet er at alt hvad der blot "smager" af noget socialt, får dig til at gå "helt agurk"

I løbet af kort tid får du vendt det hele på hovedet og så sidder vi pludselig og debatterer noget som INTET har med det oprindelige emne at gøre....

Alle har lov at sige deres mening, men så må de også acceptere at andre gør det samme UDEN at det skal blive en endeløs diskussion om hvem der har ret....

Du har (som jeg ser det) et eller andet imod det etablerede samfund, og benytter enhver lejlighed til at forsøge at fortælle alle hvor "sygt" det er.....

Du har sikkert ikke haft en "nem" tilværelse, men det berettiger ikke til at "forkaste" alt det skønne DK består af...

Selvfølgelig er der da ting der ikke fungerer optimalt, men de behøver altså ikke at drages ind i ALLE debatter uanset om man kan "forsvare" dem eller ej.....

Men her er vi da enige i at blacklistefunktionen burde afskaffes HVIS

Kandu var en smule mere med
Systemet byggede på IPadresser (ville ikke blive misbrugt i SÅ stor stil) og ikke på mailadresser
At Kandu af og til "ryddede lidt op" i brugere
At nye brugere kun kunne stille 1-5 spørgsmål - derefter enten blev superbrugere eller blet SLETTET
osv osv.

Men sådan er det nu engang ikke bygget op....

Kan være noget af det kommer hen af vejen....

Der har ALDRIG været så mange NYE brugere pr. dag som nu - og de er GARANTERET IKKE NYE ALLE

Så rolig "Molo" - du er IKKE blacklistet af mig....

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-03-07 15:59

..og du brokke44 bør huske på; at blacklistfunktionen her på kandu blev indført efter tungtvejende argumenter om, at den skulle bruges til at skåne børn som færdedes hér på sitet for uhøvisk tale, pædofile mm..

Det er ik' liiiiige sådan jeg oplever den brugt!

...medens profiler som en gang for alle er blevet bedt af Kandu Teamet om at holde sig væk og deres 'betragtninger' for sig selv andre steder på nettet, nu fører sig frem i ny 'forklædning' og i selvretfærdighedens tegn.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-03-07 16:05

Citat
medens profiler som en gang for alle er blevet bedt af Kandu Teamet om at holde sig væk

Det kan Kandu vel selv klare

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-03-07 16:05

refi -> Jeg føler ikke jeg har nogen 'problemer' med dig

..BjarneD ... eller andre voksne mennesker her på boardet!

..trods uenigheder

Uoverenstemmelser? Dem kan man tale om ...hvilket er rimelig svært med en balcklistfunktion, som sætter en stopper for mdisse meningsudvekslinger.

Jeg har intet imod 'det etablerede samfund'. Jeg er tvært imod politisk aktiv i Det Radikale Venstre

Hvilket ikke burde komme som nogen overraskelse for de som sætter sig en smule ind i dette partis holdning til: Ytringsfrihed, dialog og fri debat!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-03-07 16:10

refi ->
Citat
Det kan Kandu vel selv klare

..Teamet har om denne 'sag' udtalt:

Citat
Da disse brugere ikke gjorde andet end at prøve at lave støj på kandu.dk, samt snyde med point var der desværre ingen anden udvej.

Vi takker alle de brugere som har gjort os opmærksomme på disse personer.

Med venlig hilsen

Teamet bag Kandu.dk

Vi vil uden tvivl kunne se disse to personer figurere rundt i andre profiler indtil de bliver godt trætte af det, derfor beder vi alle om at ignorere disse to personer, da de er meget nemme at kende på deres frembrusning.

Alle indlæg og profiler fra disse to personer vil blive slettet så snart de bliver opdaget.

Med venlig hilsen

Teamet bag Kandu.dk

..at jeg så personligt ikke er 'angiver' typen ...legitimerer næppe en sådan opførsel !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-03-07 16:17

Ordet patetisk oversættes fra engelsk/amerikansk hvor pathetic (ynkelig; rørende; gribende) som er en anden betydning end det danske ord patetisk der kommer af patos (følesfuld, bombastisk).

Nu kunne det jo så være rart at vide hvad du egentlig mener.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-03-07 16:20

Jeg ved udmærket hvem du tænker og hvem der her er tale om......

Men så må Kandu jo lave systemet så det kan stoppes - så svært kan det vel ikke være..

Hele polemikken om at flere har flere profiler på Kandu skyldes jo opbygningen.....

Tror ikke der findes ret mange Kandubrugere der IKKE har flere profiler....

Som jeg har nævnt tidligere består Kandu ikke at ret meget mere end 100-200 BRUGERE - men 1000 profiler

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 07-03-07 16:39

Hov MOLO.

Jeg husker, at jeg ved en anden lejlighed "beskyldte" dig for at være radikal. Det benægtede du den gang på det kraftigste - Men enhver har jo lov at ændre holdning.

Dit korstog mod blacklistning er jo lige så velkendt, men har det VIRKELIG den store betydning.
Du bliver blot udelukket fra en tråd, som er startet af een, der blot vil have rygklappere. I et sådant forum ville du alligevel ikke have det godt.

Personligt kunne jeg da aldrig drømme om gøre brug af blacklistning.
Så stor betydning tillægger jeg ikke Kandu.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-03-07 19:11

refi -> Der har du for så vidt ...en pointe

Brokke44 -> Jeg har ..og dette kan jeg sige med 'god' samvittighed: ALDRIG lagt skjul på hverken, at jeg har radikale sympatier ...eller ..jeg rent faktisk er medlem af partiet

Du husker åbentbart forkert !

..og nej:

Så stor betydning tillægger jeg nu heller ikke www.Kandu.dk , men til gengæld debattens indhold !

</RADIKAL>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-03-07 19:39

BjarneD -> Bemærk spørgsmåltegnet =

'?' = U + 003F = ASCII (dec) 63 = OCT = 77 = (HTML ækvivalent) &#63;

..efter ordet "patetisk" i dette spørgsmål. Både i overskrift ..og i indledning.

Vil du gerne have brugen af ordet uddybet ?

Så spørg hér: http://www.kandu.dk/userprofile.aspx?uid=163383

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 14 point
Dato : 07-03-07 19:49

Unødvendigt!

Godkendelse af svar
Fra : molokyle

Dato : 07-03-07 19:58

Tak for svaret BjarneD

Så kan der vist ikke koges mere 'suppe' på dén !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Knete

Dato : 08-03-07 11:46

jeg troede at jeg ved at købe svaret måske vil blive kogere på "spørgsmålet",,,,,,det gjorde jeg ikke............!

men nu jeg er her,så vil jeg da gerne oplyse dig om,,,,, hvorfor du figurer på MIN blackliste.
Læs de første 12 injer i refis svar klokken 15:53,der har du svaret..........

nu opretter jeg ik særlig mange spørgsmål her på kandu,,,,,men jeg synes det er rart,at hvis jeg en dag skulle stille et spørgsmål,som har din politiske interesse,så bliver jeg fri for at blive spammet af alle dine enslydende kommentar,,,,,

du linker til 2 spørgsmål der er cencureret,,,,,,og jeg har medvirket i begge 2. Den ene af de 2, er meeeeeeeegt lang (252 kommentarer) og det er jo ik fordi der er flere deltager i den tråd, men nok mere fordi at du deltager,,,,,,
der ud over kan jeg fortælle dig,at jeg stadig er på linje med bjarne i det her spørgsmål http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=99157 jeg gider bare blive ved med at diskutere med dig som han gør. jeg er ikke på kandu for at mine meninger skal affærdiges med,at jeg vrøvler,eller for at blive omvendt til radikal,,,,,,

jeg håber det besvarer hvorfor du er blevet sorteret fra,,,,,og endt på min blakliste

Kommentar
Fra : Knete

Dato : 08-03-07 11:53

>>>>>>>>..er man 'optaget' af en politisk sag?

..eller blot selvoptaget?<<<<<<<<

for dit vedkommende,,,,,gælder begge udsagn

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-03-07 12:01

Knete, selv om du henvender dig til Molokyle vil jeg gerne kommentere lidt på dit indlæg.

Jeg syntes også at Molokyle kommer med mange enslydende indlæg og at det kan være lidt irriterende, og hvad så? Engagement kan da ikke være et problem så længe der er tale om en fredelig debat.
Jeg er meget langt fra Molokyle i spørgsmål om religion, ungdomshuset osv., men det er sikkert helt naturligt da vi har helt forskellig baggrund og lever meget forskellige liv, men måske netop derfor er det godt at diskutere ens syn på begivenheder, der er interessante og derfor er blacklist funktionen en hæmsko for en god debat fordi den primært anvendes for at lukke munden på nogen man er uenig med.
Da den blacklisting blev indført var der ofte direkte chikane og derfor troede man at man kunne stoppe det, men man har bare givet chikanørerne et værktøj til at hindre "fjenden " i at tage til genmæle.
Det er for øvrigt lettere at få en anden bruger (man kender) til at drille end det er at oprette nye brugerprofiler. ..men hvorfor skal det være nødvendigt at tryne andre?

Væk med blacklistning og ind med et moderatorsystem!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-03-07 12:02

Knete, din sidste kommentar passer bedre på visse andre som i øvrigt er flittige brugere af blacklisning.

Kommentar
Fra : Knete

Dato : 08-03-07 12:21

blaklistning er fint med mig,da jeg synes det har minimeret mange af de før så mudrede tråde. Så det er omsonst at gå videre ind i den diskussion,,,,jeg ændrer ikke mening

det andet du skriver,at du sender folk ind for at drille????

undskyld,men det er barnligt bjarne

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-03-07 12:39

Det er da kun blacklisterne der drilles når de blacklister på grund af meningsforskel, hvilket er meget umodent og derfor får de af samme skuffe, hvis vi gider.

Jeg har ofte oplevet at et par særdeles stupide personer går ind i en fremmed tråd kun for at nedgøre mig og efterlade det indtryk at jeg ikke har forstand på det jeg svarer på og kommenterer jeg på det hånes jeg yderligere og en ny spørger bliver vildledt (og kender sikkert intet til blacklistning).

Blacklistning på den måde det oftest bruges ER barnligt.
Oplever i øvrigt, at en der har blacklistet mig håner mig fordi jeg svarede ved at blackliste, hvilket jeg nu helt har droppet for det er meget lettere "at skifte kanal".

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-03-07 12:46

P.S.! Når man sætter sig ned på samme plan som visse opponenter vil man ofte opleve, at de betragter en negativt og så er det bare ærgerligt at de ikke selv kan se, at det er lidt flovt at forbyde andre at bruge samme metoder, som man selv bruger.

Kommentar
Fra : Knete

Dato : 08-03-07 13:23

bjarne

nu har du 3-4 gange konkluderet at DU kender den primære årsag til,hvorfor folk blacklister. Det synes jeg ikke du har indsigt nok til at udtale dig om da de færreste har brugt tid på en fyldestgørende redegørelse for,hvorfor de anvender funktionen,,,,
du gisner lige som molekyle, eller "taler" om de samme brugere,som åbenbart er en torn i øjet på jer. For mig betyder kandu uendelig lidt,og jeg har ikke behov for at gå så meget op i om een eller tre jeg ikke bryder mig om blacklister mig,,,,

molekyles efter hånden mange tråde om emnet er kedelige synes jeg,og jeg gav egentlig bare en forklaring her,fordi det lader til at fylde så meget i hans sind.

out

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-03-07 13:45

Tak fordi du endelig viste dit sande ærinde og sind.

Andre mennesker er kedelige hvis de ikke er enige med dig. Bvadrrr!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-03-07 03:51

Knete ->

Hvad er en debat, hvis man kun 'gider' diskutere med og lytte til sine meningsfæller? Ingen debat, men en forelæsning omtrent så interessant som en monolog.

Til din oplysning kan jeg fortælle dig at SPAMME betyder at sende uopfordrede mail. Dette er uladesiggørligt på kandu.dk ...private kommentarer undtaget ...og dem kan man takke nej til een gang for alle og oprette en 'positiv liste' over brugere man ønsker at 'sladre' privat med.

Tankevækkende at man så alligevel går ind for at debatere/kommentere i en af sine 'blaclistetede' brugeres tråd

Dette tydeligør for ethvert fornuftigt menneske, til hvilket formål en sådan blacklistning er tænkt

</MOLOKYLE>