/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
WLLoginProxy.exe
Fra : tararam
Vist : 3214 gange
100 point
Dato : 06-03-07 16:53

Min computer er pludselig begyndt at hænge når jeg åbner IE7. det har den aldrig gjort før. Men den viser også en WLLoginProxy.exe blandt processerne, også noget jeg ikke har set før.
Den hænger så længe at jeg kun kommer videre ved at afslutte WLLoginProxy.exe og explorer.exe
og så begynde forfra. Så kommer jeg på med det samme.

Er der andre der kender til dette problem, og har en løsning ?

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 06-03-07 17:00

Jeg har gode erfaringer med dette program http://www.superantispyware.com/downloadfile.html?productid=SUPERANTISPYWAREFREE

...som kan fjerne spyware og andre uønskede prcesser...

Held og lykke.

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 06-03-07 17:25

Men ved nærmere eftertanke, så er WLLoginProxy.exe ikke et spywareprogram, men en del af Microsofts "samarbejde" imellem IEExplorer og Messenger.... Du kan sikre dig, at processen ikke vil køre, hvis du installerer følgende program http://www.nirsoft.net/utils/strun_setup.exe
og vælger (nok den nederste linje) "Windows Live Sign-in Helper" og højreklikker på den og vælger "Disable selected item".

Igen held og lykke

Accepteret svar
Fra : justuniverse

Modtaget 110 point
Dato : 06-03-07 17:29

Det er i øvrigt et velkendt problem "out there" at WLLoginProxy.exe kan få IEExplorer til at hænge. Specielt med en langsom forbindelse. Men der er ikke noget, der tyder på, at du vil mangle noget hvis du "disabler" den som jeg beskrev.

Godkendelse af svar
Fra : tararam

Dato : 06-03-07 17:49

Tak for svaret justuniverse.
Jeg downloadede linket og disable det omtalte, og nu kører det som det skal igen.
Gad vide hvad det skal gøre godt for.

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 06-03-07 17:59

Tja... Beats me..
Men det har nok noget at gøre med, at Microsoft har flere forskellige services... MSN, MSDN, hotmail osv. Mit gæt er, at WLLoginProxy.exe (som angiveligt er kommet med "Live Messenger"...?) sørger for (i baggrunden) at logge dig på alle de steder, du "hører hjemme" så Internet Explorer kan kontakte stederne uden at du skal logge ind igen...
Hvis jeg har ret, så er det, med den virkning en rimelig dum idé...