/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
baggrund eller udfyldning
Fra : tinagro
Vist : 462 gange
100 point
Dato : 04-03-07 23:29

Hejsa
Nu er min HP næste færdig, men når jeg har uploaded den, vises min baggrund ikke som i frontpage. Det skal ligne gammelt papir med lidt nuancer, men istedet er det ensfarvet. Det skal lige siges at siden ikke er bygget op med tabeller, men tekstbokse og det er udfyldningen af disse der ligesom ikke vises korekt. Jeg har valgt "fill effects og texture og så lagt den fil i jpg ind som jeg vil anvende som udfyldning.

Hilsen grooss

www.lillevang.net

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 05-03-07 07:58

Tekstfelter er - mig bekendt - ikke omfattet af dit valg af baggrund. De vil altid fremstå med hvid/ensfarvet baggrund.
Det er ellers en nydelig site, men kan ikke forstå dit valg af præsentation.
Vi er (stadigvæk) mange, der bruger 1024x768, og min personlige mening er, at vandret scroll er meget irriterende.

Kommentar
Fra : cool_it

Dato : 05-03-07 08:24

Din baggrund er denne fil http://www.lillevang.net/images/Animalshorsea.jpg

-og det ses fin på hjemmesiden.
Måske du skal reloade siden inde i din browser.

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 05-03-07 08:51

Kan tilslutte mig, at opløsningen er bruger-uvenlig.

Måske skulle du fikse den, når du finder løsningen til problem, og skal rette på siden alligevel...?

Kommentar
Fra : tinagro

Dato : 06-03-07 21:07

Hej igen

Til brokke 44:

Man kan da godt fylde en tekst boks ud med farve eller fill effects. Men har altså også lavet den i autoshapes, ved ikke om det har betydning.

"Det er ellers en nydelig site, men kan ikke forstå dit valg af præsentation. Vi er (stadigvæk) mange, der bruger 1024x768, og min personlige mening er, at vandret scroll er meget irriterende"

Til Ysseven:

"Kan tilslutte mig, at opløsningen er bruger-uvenlig.

Måske skulle du fikse den, når du finder løsningen til problem, og skal rette på siden alligevel...?"

Hmm, nu er jeg nok lidt forvirret, mener I at den er for stor?

Til Cool_it:

Din baggrund er denne fil http://www.lillevang.net/images/Animalshorsea.jpg

-og det ses fin på hjemmesiden.
Måske du skal reloade siden inde i din browser.

Jamen det er ligegyldigt hvor jeg åbner siden, den baggrund vises ikke rigtigt!
Kan det være noget med om grafik skal vises eller ej?????

Tina

Kommentar
Fra : cool_it

Dato : 07-03-07 08:41

Baggrund:
Din baggrund kan ikke vises anderledes end den gør når du benytter "Animalshorsea"-billedet.
Når jeg klikker på http://www.lillevang.net/images/Animalshorsea.jpg
så er det jo den baggrund der er på siden.
<body background="images/Animalshorsea.jpg" topmargin="50" leftmargin="100" rightmargin="100" bottommargin="50">

For stor:
Det vi mener er at den er lavet så den passer til en skærmopløsning på 1080 x 1024.
Du kan jo prøve selv at ændre din skærmopløsning til f.eks 1024 x 768, så vil du kunne se hvad vi mener.

Kommentar
Fra : cool_it

Dato : 07-03-07 08:46

Send lige et link til "udfyldnings filen"

Kommentar
Fra : cool_it

Dato : 07-03-07 09:28

Jeg tror det er denne du mener der skal bruges til at udfylde dine tekstboxe med:
http://www.lillevang.net/images/Animalshorsebg.jpg

Prøv at linke til den direkte når du formaterer dine tekstbokse.

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 07-03-07 10:19

Citat
Man kan da godt fylde en tekst boks ud med farve eller fill effects. Men har altså også lavet den i autoshapes, ved ikke om det har betydning.

Ja, selvfølgelig kan du det, men det vil bare ikke passe til din sidebaggrund - næsten som et tapet med mønstertilpasning - det vil "skride" i forhold til hinanden.
I øvrigt synes jeg ikke at f.eks. hvide tekstfelter skæmmer - tværtimod - tekstfelter med samme baggrund som siden vil ofte være svære at overskue.
Det er dog, som så ofte før, et spørgsmål om smag.

Jeg tror, at jeg ville lave siden i tabeller - sat til f.eks. 90 % - disse vil følge alle forskellige skærmopløsninger. Faren her er, at det stiller store krav til indsætning af billeder og tekster, der flytter sig i tabellen i forskellige skærmopløsninger.

Hvis du vælger dette kræver det, at du afprøver din side i de gængse skærmopløsninger, for at se, om resultatet er acceptabelt.

Nu kommer der sikkert et brøl af harme fra hardcore webdesigners, men det er vi jo ikke alle - vel ?

Kommentar
Fra : cool_it

Dato : 07-03-07 12:46

Jeg i mange år brugt et lille gratis program til at se forskellige skærmopløsninger med.

http://www.brianapps.net/sizer.html

Det virker super godt!

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 07-03-07 13:56

Godt tip cool-it.

Har lige prøvet programmet - fint og nemt.

Kommentar
Fra : cool_it

Dato : 07-03-07 14:23

Kommentar
Fra : tinagro

Dato : 07-03-07 22:50

jamen tror I at skærmopløsningen har noget at gøre med at udfyldningen af tekstboksene ikke vises korekt?

Til cool_it:

"Prøv at linke til den direkte når du formaterer dine tekstbokse"

Hvordan det?

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 08-03-07 06:32

Citat
jamen tror I at skærmopløsningen har noget at gøre med at udfyldningen af tekstboksene ikke vises korekt?

Nej, det har ikke noget betydning.

Kommentar
Fra : cool_it

Dato : 08-03-07 08:37

Prøv at kikke på dette eksempel, så tror jeg du forstår :
http://www.cool-it.dk/effekt_paa_tekstboks.jpg

Kommentar
Fra : tinagro

Dato : 08-03-07 23:49

Hej cool_it

Det er præcis sådan jeg gør, jeg har bare valgt "anden struktur" og så valgt mit billede Animalshorsebg.jpg, som struktur, det vises også fint i Frontpage, og når jeg viser det i browseren. Det er når jeg uploader til www at det går galt, og det fatter jeg ikke...
Jeg kan heller ikke få den udfyldning du viser i dit eksempel til at vises korrekt når jeg oploader, det bliver bare grisefarvet, men den er helt rigtig i Frontpage.

Tina